کرمانشاه پیشرو در گردشگری الکترونیک

به گزارش شیوا مارکت، کرمانشاه به عنوان استان پیشرو در کشور، با استفاده از فناوری های نوین الکترونیکی جهت ارائه اطلاعات لازم به گردشگران در نمایشگاه گردشگری بین المللی تهران خوش درخشیده است.

کرمانشاه پیشرو در گردشگری الکترونیک

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، سازمان دنیای گردشگری در سال 2018 شعار گردشگری و تحول دیجیتالی را انتخاب کرده که این موضوع نشان از اهمیت و تأثیر عمیق مسائل دنیای دیجیتال بر حوزه صنعت گردشگری و سفر دارد.

ما در صنعت گردشگری سنتی، نتوانستیم سهم مناسبی از بازار کسب و کار در این حوزه اقتصادی جذب کنیم. اما امروزه در عصر دیجیتال و فن آوری که سال 2018 به تحول دیجیتال در گردشگری توجه شده است، کسب و کارهای صنعت گردشگری و هتلداری باید به سمت آن حرکت کنند، تا بتوان از طریق آن مزایای بیشتری را کسب کرد.

با توجه به اهمیت دیجیتالی شدن صنعت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه این موضوع را طی سال جاری در اولویت اقدامات خود قرار داد و توانست با دستی پر در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور یابد.

امید قادری مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه پنج شنبه 25 بهمن 97 در حاشیه نمایشگاه بین المللی تهران در گفتگویی اظهار کرد: فناوری دیجیتال باید حتما وارد حوزه گردشگری استان کرمانشاه شود و در غیر این صورت این حوزه امکان رقابت در عرصه کشوری و بین المللی را نخواهد داشت.

او با اشاره به مقوله گردشگری مجازی در دنیای امروز اضافه کرد: گردشگران امروز در دنیا از طریق فضای دیجیتال به دنبال یافتن مقصد مناسبی برای گردش خود هستند و از این رو این حوزه در استان کرمانشاه نیز باید به روز شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: گام های دیجیتالی شدن محوطه های تاریخی تاق بستان، بیستون و معبد آناهیتا در سال جاری آغاز شد.

قادری با بیان اینکه این آثار تاریخی در زمره پربازدید ترین جاذبه های فرهنگی تاریخی استان کرمانشاه تلقی می شوند، اضافه کرد: استان کرمانشاه بعد از استان فارس به عنوان دومین استان پیشرو در کشور سایت های تاریخی شاخص آن به سامانه فروش الکترونیکی بلیت مجهز شدند.

این مسئول در ادامه استفاده از ظرفیت فضای مجازی، توسعه گردشگری مجازی و استفاده از تکنولوژی های نوین برای تحقق گردشگری الکترونیک را از جمله اولویت های گردشگری استان کرمانشاه مطرح نمود.

او از راه اندازی سیستم صوتی راهنمای گردشگری در استان کرمانشاه برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: با توسعه زیرساخت های الکترونیکی به کمک سیستم راهنمای گردشگری صوتی و استانداردسازی فضاها در تلاش هستیم که خدمات متفاوتی به مسافران نوروزی 98 ارائه دهیم.

او اظهار داشت: سیستم صوتی راهنمای گردشگری که روز گذشته در این نمایشگاه رونمایی شد مورد تحسین مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفت و مقرر گشت کلیه ها استان ها از کرمانشاه الگو برداری کنند.

رونمایی از اپلیکیشن جامع گردشگری استان کرمانشاه

قادری همچنین از طراحی و راه اندازی اپلیکیشن گردشگری استان کرمانشاه خبر داد و اضافه کرد: امروز پنج شنبه با حضور مسئولان ارشد سازمان این اپلیکیشن رونمایی و مورد استفاده گردشگران قرار خواهد گرفت.

او گفت: جاذبه های گردشگری استان در این نرم افزار به تفکیک شهرستان ها معرفی شده تا گردشگران براحتی بتوانند از اماکن دیدنی مورد علاقه خود بازدید و یا درخواست خدمات کنند.

قادری اضافه کرد: گردشگران با ورود به استان کرمانشاه به محض ورود به معبد آناهیتا در شهرستان کنگاور این اپلیکیشن را دریافت کرده و اطلاعات اولیه را در مورد اماکن تاریخی استان کسب می کنند.

بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از غرفه کرمانشاه

علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور روز گذشته از غرفه استان کرمانشاه بازدید به عمل آورد.

او در این بازدید اقدامات استان کرمانشاه در راستای تحقق اهداف گردشگری الکترونیک و توسعه اپلیکیشن های گردشگری را مناسب توصیف کرد.

مونسان در این بازدید از معاون گردشگری خواست تا از ظرفیت تکنولوژی راهنمای صوتی گردشگری در محوطه های گردشگری کشور استفاده شود.

ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این بازدید مونسان را همراهی کرد.

در این بازدید کیکاووس جلیلیان معاون گردشگری استان کرمانشاه گزارشی از وضعیت گردشگری استان و اقدامات این اداره کل در راستای توسعه گردشگری استان و حرکت به سمت گردشگری الکترونیک را ارائه کرد.

بازدید معاون توسعه و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی کشور از غرفه کرمانشاه

محمد خیاطیان معاون توسعه و مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز روز گذشته از غرفه گردشگری استان کرمانشاه بازدید کرد.

خیاطیان اقدامات استان کرمانشاه برای ایجاد اپلیکیشن گردشگری این استان و استفاده از ظرفیت تکنولوژی های نو در راستای حرکت به سمت گردشگری الکترونیک را بسیار مناسب توصیف کرد و کرمانشاه را جزو استان های پیشرو در این زمینه دانست.

او استفاده از تکنولوژی راهنمای صوتی گردشگری در محوطه های گردشگری استان کرمانشاه را بسیار مناسب ارزیابی کرد.

رحیمی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه گردشگری، سید محسن دلبری مدیرکل امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز در بازدید های جداگانه ای از غرفه استان کرمانشاه دیدن کردند.

سیاه چادر اقامتگاه بومگردی آرتین دینور صحنه نیز که در ورودی این نمایشگاه برپا شده مورد استقبال ویژه بازدید کنندگان قرار گرفته است.

نشست معاونین گردشگری غرب و شمال غرب کشور با حضور رحیمی مدیرکل برنامه ریزی و توسعه گردشگری سازمان در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته نیز از دیگر برنامه های جانبی بود.

در این نشست وضعیت گردشگری منطقه ای کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گشت جهت توسعه گردشگری استان های غربی کشور هفته آینده جلسه ای به میزبانی استان کردستان برگزار شود.

وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده دنیای و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9609

به "کرمانشاه پیشرو در گردشگری الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه پیشرو در گردشگری الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید