کرونا چقدر به گردشگری خراسان رضوی خسارت زد؟

به گزارش شیوا مارکت، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: پس از گذشت حدود 2 ماه از تعطیلی مراکز گردشگری به علت شیوع کرونا خسارت به این بخش از استان معادل 10 هزار و 626 میلیارد ریال برآورد شده است.

کرونا چقدر به گردشگری خراسان رضوی خسارت زد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، یوسف بیدخوری روز چهارشنبه سوم اردیبهشت اضافه نمود: این میزان خسارت به دلیل تعطیلی واحدهای اقامتی از اسفند 98 تا انتها اردیبهشت 99 در هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، خانه های مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکت های فعال در حوزه گردشگری سلامت، اقامتگاه های بومگردی، راهنمایان گردشگری، موسسات آموزشی گردشگری، مجتمع های گردشگری و مراکز رفاهی و پذیرایی تخمین زده شده است.

وی ادامه داد: طبق آنالیز های اجرا شده 14 هزار و 796 میلیارد ریال پیش بینی سرمایه در گردش مورد احتیاج در این بخش هاست.

بیدخوری اعلام کرد: از اول اردیبهشت ماه سفرهای بین استانی با اولویت سفرهای ضروری بلامانع اعلام شده است، در چنین شرایطی بعضی بخش های گردشگری دچار بلاتکلیفی هستند و مشخص نیست آیا واحدهای اقامتی نیز جزو مشاغل پرخطر محسوب می شوند یا خیر.

وی اضافه نمود: با برطرف مانع سفرهای بین استانی، ادامه شرایط موجود و تعطیلی واحدهای اقامتی رسمی، نگرانی ورود دوباره واحدهای اقامتی غیر مجاز به چرخه اقامت را تقویت نموده است.

بیدخوری ادامه داد: در این زمینه بعضی واحدهای اقامتی از جمله 27 هتل از مجموع 238 هتل استان تقاضای بازگشایی داشته اند.

وی در مورد فرایند آنالیز و مشخص تکلیف شرایط فعالیت واحدهای اقامتی رسمی در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز گفت: نامه ای با مضمون درخواست مشخص تکلیف در این زمینه به معاون زیارت استانداری به عنوان نماینده این بخش در ستاد استانی مقابله با کرونا ارسال شده است که نتیجه آن پس از طرح در جلسه ستاد در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

استان خراسان رضوی با 2 هزار و 500 واحد تاسیسات گردشگری رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19213

به "کرونا چقدر به گردشگری خراسان رضوی خسارت زد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چقدر به گردشگری خراسان رضوی خسارت زد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید