کسب سهمیه در 96 کیلوگرم غیرقابل پیش بینی است، توانایی حضور در المپیک را در خودم می بینم

به گزارش شیوا مارکت، ملی پوش وزنه برداری ایران گفت: رقابت در دسته 96 کیلوگرم بسیار سخت است اما من هم تمام تلاش خود را به کار می گیرم و امیدوارم که بتوانم به آوردگاه توکیو برسم.

کسب سهمیه در 96 کیلوگرم غیرقابل پیش بینی است، توانایی حضور در المپیک را در خودم می بینم

رضا بیرالوند در مصاحبه با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، درباره آغاز تمرینات وزنه برداری و برگزاری اردوها گفت: من تمرینات شخصی خودم را دو هفته پیش آغاز کردم. البته در زمان شیوع ویروس کرونا من خیلی اذیت نشدم به این خاطر که تمرینات را پیگیری می کردم و از طرفی به خاطر اینکه سالن شخصی داشتیم و در آنجا جمعیت زیادی حضور نداشت، من می توانستم تمرینات خود را انجام دهم. خبری از برگزاری اردو از سوی فدراسیون وزنه برداری ندارم و هنوز به ما اعلام نکرده اند که چه زمانی اردوها برگزار می شود.

وی در مورد قانون فدراسیون دنیای وزنه برداری برای کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: به نظرم این قانونی که فدراسیون دنیای وضع کرد کاملاً اشتباه بود. در حال حاضر وزنه بردارانی که برای میدان المپیک و کسب سهمیه تلاش می کنند باید هر 6 ماه یک بار در دو مسابقه گزینشی شرکت کنند و این شرایط را خیلی سخت می کند به این خاطر که به وزنه بردار فشار وارد می شود. در حال حاضر تعداد زیادی از وزنه برداران در سراسر دنیا دچار مصدومیت شده اند. به نظرم آنها باید در هر وزن به دو ورزشکار اجازه حضور در میدان المپیک را می دادند و در نهایت یک ماه مانده به مسابقات، طبق رکوردگیری یک نفر را انتخاب می کردند ولی الان این نحوه امتیازگیری به همه وزنه برداران آسیب می زند.

ملی پوش وزنه برداری ایران در مورد وزن 96 کیلوگرم و کسب سهمیه در این وزن گفت: در این وزن به خاطر حضور سهراب مرادی و کیانوش رستمی که هر دو از قهرمانان سابق المپیک هستند و جزء بهترین های وزنه برداری دنیا حساب می شوند، رقابت در این دسته بسیار سخت است اما من هم تمام تلاش خود را به کار می گیرم و امیدوارم که بتوانم به آوردگاه توکیو برسم. قطعاً این توانایی را در خودم دیدم که برای المپیک خیز برداشتم. وزنه های تمرینی و رکوردهایی که ثبت می کنم دور از المپیک نیست و فاصله زیادی با ورودی این مسابقات ندارد. امیدوارم که بتوانم در این راه پیروز ظاهر شوم.

بیرالوند همچنین در مورد تعویق یک ساله المپیک گفت: به نظرم این تعویق یک ساله به سود وزنه برداری ایران شد به این خاطر که اوضاع وزنه برداری خوب نیست و با توجه به آسیب دیدگی هایی که داشتیم باعث می شد که در حد و اندازه المپیک نباشیم و این فرصت یک ساله به وزنه برداران این امکان را می دهد که به آمادگی بهتری برسند و برای المپیک آماده شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که شانس چه کسی را برای کسب سهمیه المپیک بیشتر می بیند، گفت: به نظر من علی داودی در سنگین وزن شرایط خیلی خوبی دارد و می تواند برای کسب سهمیه المپیک خیز بردارد. او در مسابقات گزینشی المپیک امتیازات خوبی کسب کرده و به همین خاطر می تواند در این مسابقات حضور پیدا کند.

بیرالوند به شرایط کسب سهمیه در دسته 96 کیلوگرم اشاره کرد و گفت: در این دسته شرایط خیلی سخت است و اصلاً قابل پیش بینی نیست. بزرگان زیادی در این دسته حضور دارند و علاوه بر سهراب مرادی و کیانوش رستمی، علی هاشمی هم شانس زیادی برای کسب سهمیه دارد. امیدوارم در نهایت هر کسی جواز حضور در المپیک را به دست آورد، برای ایران افتخارآفرینی کند.

4057/

hecaconf.ir: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21188

به "کسب سهمیه در 96 کیلوگرم غیرقابل پیش بینی است، توانایی حضور در المپیک را در خودم می بینم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب سهمیه در 96 کیلوگرم غیرقابل پیش بینی است، توانایی حضور در المپیک را در خودم می بینم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید