کشف و ضبط مجسمه قوچ و سکه تقلبی در شاهرود

به گزارش شیوا مارکت، مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مجسمه قوچ و سکه تقلبی در ایست و بازرسی شهید نوری شاهرود کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط مجسمه قوچ و سکه تقلبی در شاهرود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، یدا... یحیی پور مسئول حقوقی و املاک این اداره کل امروز 19 مهر 97 اضافه نمود: یک عدد سکه تقلبی و یک نمونه مجسمه قوچ تقلبی از راننده خودرو سواری پژو در ایست و بازرسی ایستگاه شهید نوری شاهرود از داخل فرمان خودروی کشف و ضبط شد.

او گفت: راننده به همراه سرنشین خودرو و اشیای مکشوفه به مرجع انتظامی راهنمایی و متهمان پرونده به همراه اشیای تقلبی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود شدند.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه نمود: متهمان پرونده پس از حضور در مراجع انتظامی و قضائی به خرید مجسمه قوچ و سکه تقلبی و حمل و نگهداری آن اعتراف و اقرار کردند و دادگاه بر اساس قیمت نظریه کارشناسی میراث فرهنگی و اقرار صریح متهمان هر یک از آنها را علاوه برضبط اشیای توقیفی به جزای نقدی معادل نصف ارزش اشیای مکشوفه و مجازات قانونی طبق ماده 566 مکرر قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) محکوم کرد.

بر اساس ماده 566 قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هر کس نمونه تقلبی آثار تاریخی و فرهنگی اعم از ایرانی و خارجی را به جای اثر اصلی بسازد یا آن را به قصد عرضه، قاچاق یا فروش، معرفی، حمل یا نگهداری کند یا با آگاهی از تقلبی بودن اثر خریداری کند به حبس از 91 روز تا شش ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری محکوم می گردد و کلیه اشیای مکشوفه موضوع این ماده به نفع سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ضبط می گردد.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9143

به "کشف و ضبط مجسمه قوچ و سکه تقلبی در شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط مجسمه قوچ و سکه تقلبی در شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید