کمک های پزشکی تازه چین به ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش شیوا مارکت، صلیب سرخ چین در روز پنج شنبه از کمک های تازه به ایران برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده است. به همین دلیل پنج متخصص داوطلب جدید وارد ایران خواهند شد.

کمک های پزشکی تازه چین به ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، ژو شیائوهانگ رهبر این گروه داوطلب کمبود ماسک برای استفاده مردم و کادر بیمارستان ها در ایران و قیمت فزاینده آنها را یک مشکل جدی توصیف کرده است. چن ژو رئیس صلیب سرخ چین در واکنش خواستار ارسال فهرستی از اقلام ضروری مورد نیاز ایران برای مقابله با کرونا از طریق سفارت چین در تهران شده است.

به گفته وی امروز پنج شنبه یک پرواز باری از شانگهای به تهران خواهد رفت تا تجهیزات پزشکی و کیت های تست کرونا به ارزش 100 میلیون دلار را به ایران منتقل کند. در حال حاضر تست کرونا در 25 موسسه در تهران انجام می شود که در مقایسه با سه موسسه در نه روز قبل افزایش چشمگیری نشان می دهد. با این حال هنوز کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

بررسی های متخصصان چینی نشان می دهد آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران در روزهای اخیر کاهش یافته و ایران باید از پلاسمای بیماران بهبود یافته برای درمان افرادی که در شرایط وخیم هستند، استفاده کند. چن اظهار امیدواری کرده با توجه به روحیه حماسی و فداکارانه مردم ایران آنها در زمینه اهدای پلاسمای خود به دیگر بیماران همکاری کنند.

چین برخی تجهیزات طب سنتی خود را نیز به ایران فرستاده و امیدوار است استفاده ترکیبی از این اقلام با داروهای گیاهی طب سنتی در ایران نیز به درمان کرونا کمک کند.

به گفته جائو فو مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در چین، این کشور علاوه بر تلاش برای ارسال کیت های تست کرونا، استراتژی های کنترل بیماری کرونا را به فارسی ترجمه کرده و در حال انتشار مقالات دیگری در مورد کنترل این ویروس و ترجمه خلاصه آنها به فارسی است. همچنین ویدئو کنفرانس هایی با مشارکت نیروهای داوطلب چینی و پزشکان ایرانی برگزار شده است.

انتهای پیام/

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17179

به "کمک های پزشکی تازه چین به ایران برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک های پزشکی تازه چین به ایران برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید