کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی 20 آبان برگزار می گردد

به گزارش شیوا مارکت، رئیس دانشگاه خوارزمی درباره میزبانی این دانشگاه برای برگزاری چهاردهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی شرح داد.

کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی 20 آبان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران ظهر امروز نشست خبری چهاردهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی به صورت مجازی در دانشگاه خوارزمی برگزار گردید.

در این نشست خبری، عزیزالله حبیبی، رییس دانشگاه خوارزمی و رییس چهاردهمین دوره این کنفرانس بیان نمود: امروزه بحث آموزش به ویژه در سطح دانشگاه ها هم از نظر فراگیرندگان و هم از لحاظ شیوه های ارائه بسیار متنوع شده و در بحث محتوا جنبه های متنوع و کاربردی زیادی پیدا نموده است.

حبیبی ادامه داد: با چنین گستره ای ضروری است به بحث کیفیت آموزش توجه جدی تری داشته باشیم، چون دانشجویان در مقاطعی احتیاج دارند که کیفیت اطلاعاتشان افزایش یابد لذا در این شرایط صحه گذاشتن بر آموزش اهمیت زیادی خواهد یافت و در اینجاست که اهمیت برگزاری کنفرانس برهمگان روشن می گردد.

رییس چهاردهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس ارزیابی و اعتبارستجی نوع آموزشی است که در سطح دانشگاه ها رخ می دهد. در سیزدهمین دوره این رویداد در شیراز طی پیشنهادی میزبانی دوره چهاردهم به دانشگاه خوارزمی سپرده شد و دانشکده مدیریت کار های مربوط به برگزاری چهاردهمین دوره را شروع کرد.

وی اضافه نمود: در آن موقع هنوز ویروس کرونا به کشور وارد نشده بود و هدفگذاری برگزاری رویداد برای یک سیستم حضوری با موضوع آموزش های حضوری بود، اما به تدریج با شیوع کرونا اهمیت برگزاری کنفرانس خود را نشان داد، چون توان سیستم آموزشی ما بسیار بیشتر و طبیعتا کرونا موضوعات متعددی را با خود به همراه آورده است.

حبیبی با بیان اینکه در شرایط کرونایی مجبور به برگزاری این رویداد به صورت مجازی شدند، گفت: در این برنامه میزبان اساتید برجسته و فرهیخته ای هستیم که تجربیات خود را با ما و تمامی شرکت کنندگان به اشتراک می گذارند. امیدواریم این کنفرانس بتواند به اهداف خود دست یابد ضمن اینکه آموزش های مجازی هم به موضوعات جدید مورد آنالیز در این کنفرانس اضافه شده است.

برگزاری کنفرانسی برای توجه بیشتر به کیفیت آموزش و پژوهش

در ادامه این برنامه حمیدرضا آراسته دبیر علمی چهاردهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی مطرح نمود: هدف از برگزاری این کنفرانس توجه بیشتر به کیفیت آموزش و پژوهش است که بتوانیم با کاربردی کردن علم با کیفیت در سطح جامعه، دستاورد های خوبی را برای توسعه کشور داشته باشیم.

آراسته اضافه نمود: در چهاردهمین دوره این کنفرانس بر موضوع کیفیت آموزش عالی و اشتغال دانش آموختگان تمرکز داریم.

دبیر علمی کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی با بیان اینکه دراین دوره 4 مهمان خارجی از کشور های کانادا، چین، فرانسه و آلمان حضور دارند که از برگزیدگان علمی دنیا با سابقه درخشان در این حوزه هستند، مطرح نمود: برای چهاردهمین دوره 56 مقاله دریافت شد که پس از آنالیز آنها، 26 مقاله برای ارائه در کنفراس و چاپ در مجموعه مقالات انتخاب شدند.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این رویداد گفت: 300 نفر برای شرکت در این همایش ثبت نام کردند که اکثرا دانشجویان دکتری، اعضای هیئت علمی و مسئولان دانشگاهی هستند. این رویداد همزمان با روز کیفیت، 20 و 21 آبان ماه جاری برگزارخواهد شد.

آراسته محور های برگزاری چهاردهمین کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی را رویکرد های ارزیابی کیفیت برای سنجش اشتغال و کارآفرینی؛ نقش بازارکار و ذینفعان در ارتقای کیفیت دانشگاه؛ کیفیت گروه های آموزشی و مهارت های اشتغال پذیری دانشجویان؛ اشتغال پذیری دانش آموختگان و شاخص های آن؛ بازارکار دانش آ موختگان در ایران؛ روش های ردیابی شرایط اشتغال دانش آموختگان؛ روش های ارتباط دانشگاه ها با کارفرمایان؛ چگونگی توسعه مهارت های حرفه ای و فردی در میان دانشجویان؛ مسئولیت پذیری و پاسخگویی دانشگاه ها در برابر اشتغال دانش آموختگان و ... نام برد.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 25019

به "کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی 20 آبان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی 20 آبان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید