کولاکوویچ جسور نیست، نتیجه را به جسارت مربیان دیگر واگذار کردیم

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران با شکست برابر تیم های لهستان و برزیل به کار خود در لیگ ملت ها انتها داد و به صندلی پنجمی رسید.

کولاکوویچ جسور نیست، نتیجه را به جسارت مربیان دیگر واگذار کردیم

جبار قوچان نژاد در مصاحبه با خبرنگاران درباره نتایج تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها گفت: مرحله مقدماتی رقابت ها را خوب شروع کردیم چرا که دنبال کسب نتیجه بودیم. حال که تیم ملی نتیجه نگرفته است قصد نداریم نمک بر روی زخم بپاشیم اما کشورهایی مانند لهستان، روسیه و فرانسه با اهداف بلند مدت به مسابقات آمدند و کارهای زیر بنایی انجام دادند.

* روسیه و لهستان بار و فشار روانی را از دوش مربیان خود برداشتند

کارشناس والیبال تاکید نمود: فدراسیون روسیه به مربی تیم اعلام نموده است نگران کسب نتیجه در مسابقات لیگ ملت ها نباشند و تنها تمرکزشان بر عملکرد خوب و ارائه بازی زیبا باشد چرا که بازی های مهم تری در پیش دارند، لهستان نیز همینطور. چنین صحبت هایی بار و فشار روانی را از دوش مربی برداشته و در نتیجه شاهد برد تیمی مانند لهستان هستیم که در نبود بازیکنان اصلی با جوانان خود بدون هیچ بار روانی در بازی مقابل ایران و برزیل پیروز می شوند.

* به جوانان اعتماد نکردیم

وی ادامه داد: مانند این تیم ها نمی توانیم جوانگرایی انجام دهیم، تا چند سال جایگزینی برای سعید معروف نخواهیم داشت اما می توانستیم در این رقابت ها فرصت بیش تری به بازیکنان جوان دهیم. در واقع در این بازی ها به جوانان اعتماد نکردیم.

* کولاکوویچ جسور نیست

قوچان نژاد درباره سرمربی تیم ملی گفت: ر یک کلام ایگور کولاکوویچ مربی جسوری نیست. او در تایم اوت، تعویض ها و درخواست ویدئو چک جسور نیست. در بعضی لحظات ضروری است مربی با تقاضای ویدئو چک برای لحظاتی در بازی وقفه ایجاد کند اما او این کارها را انجام نمی دهد. ایگور نمی تواند به راحتی یک بازیکن بزرگ را از زمین خارج و یک جوان را وارد کند. گاهی بررسی بازیکن جوان برای تیم مقابل سخت است و همین می تواند چند امتیاز برای تیم در پی داشته باشد. حتی اگر هم این اتفاق رخ ندهد بازیکن اصلی دقایقی روی نیمکت استراحت و برگشت بهتری به زمین خواهد داشت. جسور نبودن ایگور منجر به اشتباهات او می گردد. حداقل در چند بازی شاهد بوده ایم که به جسارت مربیان دیگر نتیجه را واگذار نموده ایم. تیم خوبی در اختیار داریم و باید از آن استفاده کنیم.

* هم نتیجه از دست رفت هم از جوانان استفاده نکردیم

قوچان نژاد در پاسخ به این سوال که استفاده کم از بازیکنان جوان انگیزه آنها را در ادامه راه برای بازی های مهمی مانند انتخابی المپیک و جام جهانی کاهش خواهد داد؟ گفت: باید همواره در صحبت هایمان دقت کنیم تا بی انگیزگی را در پیش نداشته باشد، اما از قدیم گفته اند از هرچه بترسی سرت خواهد آمد. پیش از اعزام به رقابت ه ا مدام تکرار کردیم اگر از بازیکنان اصلی استفاده کنیم نتیجه خواهیم گرفت. حال هم از بازیکنان جوان استفاده نکردیم و هم نتیجه به دست نیامد. ای کاش نه به اندازه تیم های دیگر ولی تا حدودی فضا را برای جوانان فراهم می کردیم تا آنها آب دیده تر می شدند.

* به روانشناسی مانند ولاسکو احتیاج داریم

کارشناس والیبال در خاتمه در پاسخ به این سوال که با یک تیم خسته در آستانه مسابقات انتخابی المپیک چه خواهیم کرد؟ گفت: طبیعتاً بازیکنان پس از چند هفته رقابت سخت و فشرده خسته شده اند و همینطور مصدومیت های کهنه و نهفته خواهند شد. قطعاً با این شرایط کار سختی در پیش داریم و احتیاج داریم تیم ریکاوری روحی گردد. در روسیه با تیمی روبرو هستیم که بازیکنان اصلیشان استراحت داشته و جوانانشان با اندوخته ای از تجربیات قد علم خواهند کرد. تیم ملی لطمه روحی خورده است، باید از افراد بزرگی در کنار تیم ملی استفاده کنیم تا بتوانیم از نو شروع کنیم. احتیاج به روانشناسی مانند ولاسکو داریم.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7755

به "کولاکوویچ جسور نیست، نتیجه را به جسارت مربیان دیگر واگذار کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولاکوویچ جسور نیست، نتیجه را به جسارت مربیان دیگر واگذار کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید