کیان پور: ضرورت بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای توسعه کشور

به گزارش شیوا مارکت، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آینده بخش عمده ای از پژوهش ها به عهده شرکت های دانش بنیان است، گفت: می توان از این ظرفیت استفاده کرد تا کار قابل توجهی برای توسعه کشور انجام گردد.

کیان پور: ضرورت بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای توسعه کشور

مجید کیان پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به ضرورت ایجاد ظرفیت سازی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند به عنوان پشتیبان و وسیله ای برای ظرفیت سازی در شرکت های دانش بنیان عمل کند، ما هر وقت پیروز شویم این ظرفیت سازی را ایجاد کنیم می توانیم به آن رشد مالی که در برنامه پنج ساله توسعه مالی برآن تأکید شده، امید داشته باشیم و می توانیم بر مبنای آن از منابع موجود کشور بهره ببریم.

وی اضافه نمود: از این طریق می توان اقتصاد کشور را درون زا کرد و با یاری رویکرد برون محور، یعنی فراوری دانش در داخل و سپس صادرات آن به دیگر کشورها، برای میهن مان درآمدزایی کنیم چرا که جمعیتی در حدود 400 میلیون نفر پیرامون کشورمان وجود دارد و متاسفانه ما سهم اندکی از این بازار داریم ولی با صدور خدمات فنی و مهندسی می توان تا حدودی، شرایط را به نفع کشور تغییر داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه ضمن ارائه پیشنهادی به شرکت های دانش بنیان، گفت: بهترین پیشنهاد من به این شرکت ها این است که در استفاده از مهندسی معکوس، یک رویکرد جدیدی را اتخاذ نمایند تا جهت پیروزیت، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

کیان پور گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی هم می تواند به این شرکت ها یاری کند البته باید بوروکراسی موجود در ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان را کاهش داده و حتی به سمت شراکت با شرکت های دانش بنیان بروند تا ضمن حمایت مستقیم از این شرکت ها، در ارزش اضافه نموده حاصل شده نیز سهم بسزایی داشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه شرکت های دانش بنیان چقدر می توانند به پیشرفت اقتصاد کشور به خصوص در دوران تحریم یاری نمایند، گفت: ما باید سعی کنیم کمی جهت را متفاوت تر از گذشته دنبال کنیم و به اعتقاد بنده این جهت به وسیله شرکت های دانش بنیان امکان پذیر است، اکنون احتیاج است که از شرکت های دانش بنیان، حمایت لازم صورت گیرد تا زیرساخت های آن ها توسعه پیدا کند و در نهایت بتوانند در اجرای مهندسی معکوس نقش بسزایی را در کشور ایفا نمایند.

وی افزود: امروز اگر شرکت های دانش بنیان در یک فضای امن و آرام کار خود را دنبال نمایند خیلی راحت تر از گذشته می توانند به تکنولوژی روز جهان در بخش های مختلف دست پیدا نمایند.

کیان پور با اشاره به پیشرفت شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر، گفت: رشد و پیشرفت شرکت های دانش بنیان هر سال نسبت به سال گذشته شتابان تر می گردد، به نظر من با این رویه ای که در پیش گرفته شده در آینده بخش عمده ای از پژوهش ها به عهده شرکت های دانش بنیان خواهد بود و می توان از این ظرفیت استفاده کرد تا کار قابل توجهی برای توسعه کشور انجام گردد.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6213

به "کیان پور: ضرورت بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای توسعه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیان پور: ضرورت بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای توسعه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید