خبرنگاران برنامه های رزم حسینی همسو و منطبق با اسناد بالادستی است

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای تصدی این وزارت از سوی کمیسیون صنایع و معادن اطلاع داد و گفت: برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت منطبق و همسو با اسناد بالادستی است.

خبرنگاران برنامه های رزم حسینی همسو و منطبق با اسناد بالادستی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرنگاران، حجت الله فیروزی صبح امروز در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره برنامه های پیشنهادی علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صمت گفت: در راستای آنالیز صحت مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی در مقطع دانشگاهی موضوع طی نامه ای از وزارت علوم استعلام شد که براساس مکاتبه، مدارک تحصیلی ایشان در مقطع کارشناسی مورد تایید نهاده شد.

وی درباره تطبیق برنامه های پیشنهادی با اسناد بالادستی گفت: 38 درصد برنامه های پیشنهادی با اهداف اسناد بالادستی منطبق، 50 درصد همسو، به 12 درصد اشاره نشده و حدود 9 درصد نیز حاکی از بی توجهی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره آنالیز برنامه های رزم حسینی در کمیسیون صنایع مجلس گفت: در جلسه ای با حضور رزم حسینی برنامه ها و صلاحیت ایشان مورد ارزیابی نهاده شد. پس از بحث و آنالیز، صلاحیت ایشان را برای تصدی وزارت صمت مورد تایید قرار داد.

فیروزی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در پنجمین دهه حیات خویش جهت شکوفایی و پیشرفت را طی نموده است، توضیح داد: ادامه این فرایند نیازمند برنامه ریزی منسجم، استفاده از منابع کشور با استفاده از تجارب اجرایی و عدم تداوم رویه های مشکل ساز است چراکه این وزارتخانه می تواند نقش مهمی در تحرک سایر بخش های بالادستی و پایین دستی ایجاد کند.

به گفته این نماینده مجلس، مدیریت مطلوب ضمن ایجاد پیوند میان حلقه های مختلف سرمایه گذاری و ارزش افزوده، عاملی برای افزایش کسب و کار در حوزه صنعت معدن و تجارت است که باید با ایجاد آرامش روانی مردم نمایان گردد تا اقتصاد نه به عنوان هدف بلکه وسیله در خدمت آرامش و رفاه مردم قرار داد.

وی با بیان اینکه وجود چالش هایی نظیر همسو نبودن سیاست های کلان با سیاست های فناوری تجارت و معدن و... محدودیت هایی را ایجاد نموده و ناهماهنگی هایی را به وجود آورده است، اعلام کرد: سکاندار این وزارتخانه باید با ایجاد هماهنگی در سیاستگذاری و تنظیم گذاری در زیرمجموعه منجر به کاهش هزینه، توسعه الکترونیک، افزایش صادرات، تنظیم و مدیریت بازار، اصلاح نظام تجارت داخل و شبکه های توزیع، استفاده از منابع بخش خصوصی، رسیدن به اهداف رهبری در گام دوم را به اجرای سیاست های کلی نظام و رسیدن به اهداف سند 20 ساله کشور و حل مسائل مردم با افزایش ظرفیت های دولت با تعامل سازنده تدوین راهکارهای عملیاتی و برنامه ریزی دقیق مورد توجه قرار دهد و نسبت به تدوین برنامه های کوتاه مدت و عملیاتی اقدام کند.

فیروزی اهتمام ویژه به مدیریت وزارتخانه شامل چابک سازی و اصلاح ساختار، اولویت دادن به تعهد در مناصب مدیریتی، اهتمام و تاکید بر حاکمیت قانون، استفاده حداکثری در استفاده از نخبگان و جامعه دانشگاهی، مبارزه با فساد و رانت و اولویت به کارگیری مدیریت جوان را از جمله توصیه های کمیسیون صنایع و معادن به رزم حسینی برشمرد.

وی توسعه سرمایه گذاری به وسیله تکمیل طرح های فراوریی، اجرای پروژه های اولویت دار، توسعه صادرات با همسایگان، بهره گیری از موافقتنامه های منطقه ای، استفاده از ظرفیت بورس کالا، تکمیل زنجیره معدن حوزه صنایع معدنی با هدف جلوگیری از خام فروشی، توسعه شرکت های دانش بنیان، بهبود و سهولت کسب و کار، کاهش تصدی گری با توانمندسازی از بنگاه های داخلی را از دیگر توصیه های کمیسیون صنایع و معادن دانست.

این نماینده مجلس مدیریت و تنظیم بازار، توجه به معیشت و سفره مردم با ساماندهی جریان کالا از فراوری تا مصرف، کوشش برای شکستن انحصار ساماندهی و نظارت بر توزیع کالا، تقویت نقش انجمن اتحادیه ها و انجمن های مردم نهاد، مدیریت فراوری و ساخت داخل و مدیریت صادرات و واردات را از جمله توصیه های کمیسیون صنایع و معادن خواند.

بانو هما: مجله کدبانوی خانه و خانواده

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 23680

به "خبرنگاران برنامه های رزم حسینی همسو و منطبق با اسناد بالادستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه های رزم حسینی همسو و منطبق با اسناد بالادستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید