کیخا در آلمان شانس کسب سهمیه المپیک را دارد

به گزارش شیوا مارکت، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری می گوید که در مسابقات جهانی آلمان شانس زیادی برای راهیابی ژیمناستیک ایران به المپیک 2020 وجود دارد.

کیخا در آلمان شانس کسب سهمیه المپیک را دارد

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری می گوید که در مسابقات جهانی آلمان شانس زیادی برای راهیابی ژیمناستیک ایران به المپیک 2020 وجود دارد. رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری ابتدا در خصوص عملکرد سعیدرضا کیخا در جام های جهانی می گوید: فکر می کنم دریافت سهمیه المپیک در مسابقات جام جهانی سخت تر از مسابقه دادن و کسب عنوان در خود بازی های المپیک است. در المپیک تعداد ورزشکاران محدود است اما در جام جهانی تمام بهترین های جهان حضور دارند. جو جام های جهانی و مسابقات کسب سهمیه المپیک بسیار سنگین است و فکر می کنم جز یک بار ، ما در سایر این مسابقات حضور نداشته ایم.

او به ناداوری که انجام شده، اشاره می نماید و می گوید: سعیدرضا کیخا در قطر چهارم شد، اما به گفته خیلی از مربیان و داورانی که آنجا بودند سعید قطعاً دوم یا سوم بود. ژاپنی ها لابی قوی دارند. نمره سعیدرضا کاملاً معین است ولی چون ژاپنی ها جنگ برای سهمیه دریافت دارند، سعید با نمره بسیار بالا 15.133 چهارم شد. او توانست نمره خوبی را که در جام جهانی آلمان به دست آورده بود را تکرار کند. قبل از قطر بعضی می گفتند کیخا شانسی نمره بالای 15 گرفته است اما او با تکرار آن نشان داد که جزو بهترین های جهان است.

او در خصوص نحوه راهیابی کیخا به المپیک 2020 می گوید: کیخا در باکو زیاد حال عمومی خوبی نداشت. در حالی که به راحتی می توانست مدال بگیرد بدشانسی آورد و پنجم شد. کیخا باید در 6 تا 8 جام جهانی و کسب سهمیه المپیک حضور یابد و در نهایت بهترین نمره سه مسابقه را با هم جمع می نمایند و نفر برتر به المپیک راه می یابد که کار بسیار دشواری است.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک هنری به کسب سهمیه در مسابقات جهانی آلمان نیز اشاره می نماید: مسابقات جهانی آلمان که چند ماه دیگر برگزار می گردد، نیز محلی برای کسب سهمیه المپیک است. در این مسابقات هر ژیمناستی که در هر وسیله مدال بگیرد به طور مستقیم به المپیک راه می یابد. هر چند کسب سهمیه در این مسابقات سخت است و میدان بزرگی است ولی برای ما مقداری راحت تر خواهد بود و کیخا در این مسابقات شانس دارد.

4،360

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4707

به "کیخا در آلمان شانس کسب سهمیه المپیک را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیخا در آلمان شانس کسب سهمیه المپیک را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید