کیش به استقبال مفاخر ادبی ایران می رود

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران ، ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، با اعلام نصب مجسمه هایی از مفاخر ایران در کیش گفت: قرار است در این جزیره به عنوان ایرانی کوچک و به دلیل پاس داشت مفاخر ایران و هویت بخشی ایرانی و اسلامی مجسمه هایی از فردوسی، خیام، سعدی و حافظ را در مکان های تفریحی کیش نصب کنیم.

کیش به استقبال مفاخر ادبی ایران می رود

وی اضافه نمود: این جزیره با داشتن پتانسیل بالای توریستی و حضور مداوم توریست در آن می تواند به یکی از جاذبه های فرهنگی ایران تبدیل شود و با تداوم رفتارهای فرهنگی، این جزیره می تواند یکی از مقاصد توریستی فرهنگی ایران به شمار بیاید. به همین دلیل پیش از این در اسکله تفریحی سیمرغ کیش، مجسمه عطار نصب شده بود و در ادامه سیاست های فرهنگی این جزیره، این بار سه مجسمه ساز برجسته کشور دست به کار ساخت این مفاخر شده اند.

طیبی درباره لزوم تجلیل از مفاخر ایران گفت: تجلیل از مفاخر فرهنگی و ادبی ابزاری ست برای تقویت تعلق عاطفی شهروندان به محیط زیست شان و تذکری ست برای چگونه زندگی کردن. این دو برای ساختن شهری خلاق و شهروندی مسئولیت پذیر امری ناگزیر است و وظیفه حاکمیت نیز ایجاد بستر مناسب، حمایت و تولید درخور برای ارتقاء سطح زندگی شهروندان است.

لازم به ذکر است این مجسمه ها توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش نصب خواهد شد و هادی عرب نرمی، بیژن غنچه پور و رضا قره باغی این چهار مجسمه را برای نصب در اسکله های کیش آماده می کنند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29493

به "کیش به استقبال مفاخر ادبی ایران می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیش به استقبال مفاخر ادبی ایران می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید