گردشگری سلامت را نباید منوط به بازارهای منطقه کرد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، طاهره چنگیز ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه و کنفرانس گردشگری سلامت اصفهان گفت: امروز گردشگری سلامت تنها به کشورهای همسایه و منطقه ای ختم گردیده و این یک آفت است.

گردشگری سلامت را نباید منوط به بازارهای منطقه کرد

وی با بیان اینکه تنها محدود شدن به بازارهای منطقه ای و استان رقابت با خود است و باید پا را وسیع تر گذاشت و با کشورهای دنیا و اروپایی خود را مقایسه کرد، ادامه داد: آنچه در برنامه راهبردی استان دیده گردیده توسعه خدمات است هر چند این مسیر ریل گذاری گردیده و هموار نیست اما باید جاده سازی و مسیر را برای دیگر نقاط کشور هموار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توجه به دیپلماسی سلامت را لازم خواند و گفت: گردشگری سلامت یکی از آیتم های دیپلماسی سلامت است و با گردشگری سلامت می توانیم فرهنگ غنی ایران را به نمایش بگذاریم.

وی گفت: امروز شاهدیم که متأسفانه برخی خودی ها برای جذب طرف های غیرایرانی باعث تخریب دیگر خودی ها می شوند که این امر حاصلی جز بی اعتمادی طرف خارجی به هر دو طرف ایرانی ندارد.

چنگیز با بیان اینکه گردشگری سلامت ایران نوپاست، اظهار کرد: این نوع گردشگری در ایران در مرحله آغاز واقع شده است و هر رفتاری که در مجامع بین المللی باعث سلب اعتماد گردد، بخش خصوصی خارجی را از همکاری با ایران دور می نماید.

وی با بیان اینکه در نقشه درمان استان توسعه بخش خصوصی نیز لحاظ گردیده است، گفت: باید سهم بخش خصوصی را افزایش دهیم چراکه ارائه خدمت در کلینیک ها صرفاً خدمتی بهداشتی و پزشکی نیست، بلکه یاری به امنیت کشور و ایجاد نوعی سرمایه اجتماعی است که این سرمایه ای دراز مدت و ماندگار است و باعث توسعه استان و کشور خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص توجه به افزایش استانداردهای خدمات پزشکی توضیح داد: توجه به این استاندارد باعث ایجاد سرمایه فرهنگی و خدماتی برای کل کشور است.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1125

به "گردشگری سلامت را نباید منوط به بازارهای منطقه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری سلامت را نباید منوط به بازارهای منطقه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید