15 تفریح رایگان در استانبول

به گزارش شیوا مارکت، 15 تفریح رایگان در استانبول وجود دارد که می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای آن ها را انجام دهید و از سفرتان لذت ببرید! معمولا همه فکر می نمایند که در سفر باید برای برداشتن هر قدم پول خرج نمایند و اگر زیاد تفریح کرد پس نمی توان بودجه سفر را مدیریت کرد! خبر خوب این است که با استفاده از تفریحات رایگان استانبول می توانید تا یک سفر خوب و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

15 تفریح رایگان در استانبول

ما در این مطلب می خواهیم 15 تا از تفریحات رایگان در شهر توریستی استانبول را به همراه اطلاعات آن ها و نکاتی که دانستنشان به شما یاری خواهد نمود را معرفی نماییم.

برای این که یک توریست واقعی باشید و از گشت و گذار در شهر مقصد خود لذت ببرید لازم نیست که در همه جا پول خرج کنید بلکه تنها ضروری است که از جاذبه ها و تفریحات مختلف آن مخصوصا از نوع بی هزینه های آن اطلاع داشته باشید تا به جاهای زیادی سر بزنید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا تفریحات رایگان استانبول را به شما معرفی نماییم.

1- آثار هنری را مجانی در موزه مدرن استانبول ببینید

یکی از تفریحات رایگانی که می توانید در استانبول انجام دهید این است که پنج شنبه ها به موزه استانبول مدرن (Istanbul Museum of Modern Art) بروید و بدون پرداخت هزینه ای از آن دیدن کنید. میزان زمانی که در این موزه به صورت رایگان صرف می کنید آزاد است و آثاری که از آن ها بازدید می کنید حاصل کار هنرمندان بین المللی و ترکیه ای است. استانبول مدرن دارای چند نمایشگاه فصلی و 5 نمایشگاه دائمی است.

این موزه در سال 2004 میلادی در منطقه بی اوغلو استانبول افتتاح شد. موزه استانبول مدرن در واقع اولین مجموعه خصوصی است که آثار هنری مدرن و معاصر را نمایش می دهد. این موزه 2 طبقه ای است و در طبقه اول آن آثار هنری مختلف و در طبقه دوم آن کافی شاپ و فروشگاه آثار هنری قرار گرفته است. ساعت کاری این موزه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر است که در روز پنج شنبه تا ساعت 8 شب هم باز خواهد بود.

  • آدرس: Meclis-i Mebusan Cad. Liman İşletmeleri Sahası Antrepo No: 4, 34433 Karaköy - İSTANBUL

2- از قدم زدن بر روی پل گالاتا لذت ببرید

این پل خودش یک جاذبه است اما موقعیت قرارگیری آن باعث شده که تبدیل به یکی از تفریحات رایگان استانبول برای مردم بگردد. می پرسید چرا؟ از آن جایی که پل گالاتا (Galata Bridge) در مرکز شهر استانبول قرار گرفته و دو طرف شاخ طلایی (Golden Horn) را به هم متصل می نماید، محل گذر و رفت و آمد خیلی هاست و از قدیم تا به الان یکی از بهترین جاها برای قدم زدن و سر زدن به رستوران های کوچک و محلی بوده است. تقریبا هیچ وقت نیست که بر روی این پل افرادی را در حال ماهی گیری نبینید.

معمولا زوج های جوان و توریست های مختلفی این پل را به عنوان مکانی برای وقت گذرانی انتخاب می نمایند. از جمله کارهایی که می توانید بر روی این پل 490 متری که یادگاری از آخرین سال های قرن 19 میلادی است، انجام دهید این است که عکس و سلفی های خاصی بگیرید و مرغ های دریایی که بر بالای سر شما در پرواز هستند را تماشا کنید. حتما هم به اغذیه فروشی های این پل مخصوصا آن هایی که غذای دریایی می فروشند را در لیست بازدید خود قرار دهید.

  • آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Galata Köprüsü, 34425 Beyoğlu, Turkey

3- از محله رنگارنگ بالات دیدن کنید

بالات (Balat) یکی از محله های قدیمی و معروف استانبول است که به خاطر تمیزی و رنگارنگ بودنش خیلی معروف شده است. بازدید از این محله از این رو یکی از تفریحات رایگان استانبول است که حتی بازدید از ساختمان ها و جاذبه هایی که در آن قرار گرفته است برای همه رایگان است.

این محله قبل از این که به یک مکان عمومی تبدیل گردد، کاملا متعلق به خانواده های ارتدوکسی که در استانبول زندگی می نموده و از طبقه متوسط جامعه بودند، متعلق بوده است. از این رو جاذبه هایی مثل کلیسای سنت جورج، کلیسای سنت استفن و کالج ارتدوکس های یونانی فانار را در آن نیز می توانید ببینید.

  • آدرس: 34087 Fatih/İstanbul, Turkey

3- بوسفر معروف و زیبا را ببینید

تنگه مشهور بوسفر استانبول (Bosporus) در اطراف خود محله های دیدنی و معروف زیادی برای دیدن دارد که هر کدام به نوعی معروف هستند. دیدنی ترین این محله ها که دید خوبی هم بوسفر دارند، ببک (Bebek) و اورتاکوی (Ortaköy) هستند. دسترسی به این دو محله بسیار آسان است و تنها با یک اتوبوس می توانید به راحتی بین آن ها و یا حتی میدان تقسیم رفت و آمد کنید.

از دید استثنائی این دو محله به بوسفر که بگذریم، می توانید رفت و آمد کشتی های مختلفی مثل کروز را در این تنگه تماشا کنید. مسجد قدیمی اورتاکوی (Ortaköy Mosque) هم یکی از دیگر جاذبه هایی است که پیشنهاد می کنیم در این محله از آن حتما دیدن کنید.

4- به بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان سر بزنید

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar) از آن دسته جاهایی است که هر چه بخواهید را می توانید بخرید ولی حتی اگر قصد خرید هم ندارید می توانید به آن بروید و از فضای پر جنب و جوش آن دیدن نموده و لذت ببرید. در این بازار در حدود 4 هزار مغازه مختلف وجود دارد که اگر یک وقتی هم هوس خرید کردید و یا چیزی نظرتان را جلب کرد می توانید خرید هم انجام دهید که البته خرید کردن در این بازار هم مهارت های خاص خود را می طلبد که ما در مطلب بازار بزرگ استانبول به آن ها اشاره نموده ایم و پیشنهاد می دهیم که آن را مطالعه بفرمایید.

  • آدرس: Beyazıt, Kalpakçılar Cd. No:22, 34126 Fatih/İstanbul, Turkey

5- گالری های هنری همواره رایگان خیابان استقلال

خیابان معروف استقلال پر است از گالری های مختلف هنری که علاوه بر این که نمایشگاه هستند، محلی برای ملاقات افراد مختلف اند. یکی از خصوصیاتی که خیابان استقلال دارد این است که گالری های بی شمار آن مرکز تحولات فرهنگی هنری در ترکیه است. بعضی از این گالری ها از دیگری معروف تر هستند که از جمله آن ها می توانیم به مجموعه گالریست، گالری نِو، آرتر و نیو گالری اشاره نماییم. و اما مشهورترین این گالری ها، یک ساختمان زیبا است که در هر طبقه اش گالری های مختلف و متفاوتی دارد. بازدید از این مجموعه های هنری کاملا رایگان است.

  • آدرس: Beyoğlu/İstanbul, Turkey

6- بازدید از مسجد تاریخی زِیرِک استانبول

یکی از مساجد زیبا و دیدنی که بازدید از آن یکی از تفریحات رایگان استانبول است، مسجد زِیرِک (Zeyrek Mosque) است. علاوه بر معماری جالب و دیدنی این مسجد، تاریخچه این بنا هم در نوع خود جالب و شنیدنی است. قبل از این که ساختمان این مسجد تغییر کاربری دهد، صومعه ای بوده که متعلق به پانتون ها بوده است. در زمانی هم که صومعه بوده همین ساختمان 2 کلیسای مختلف متعلق به ارتودوکس ها و یک کلیسای مذهبی بوده است.

در نهایت زمانی هم که عثمانی ها سرکار آمدند، این کلیسا سقوط کرد و از آن موقع به بعد به کاربری فعلیش تغییر پیدا کرد. مسجد زِیرِک یکی از 2 بنای ساخته شده مذهبی و باستانی بیزانسی به جای مانده در استانبول است. امروزه حضور و بازدید از این مسجد کاملا رایگان است.

  • آدرس: Zeyrek, İbadethane Sk. No:2, 34083 Fatih/İstanbul, Turkey

7- می توانید یک روز کامل را در سالت گالاتا سپری کنید

سالت گالاتا (Salt Galata) در زمان عثمانی ها ساخته شد و قبلا ساختمان بانک این امپراطوری بوده اما امروزه به واسطه فضای جالب و معماری دیدنیش حضور در آن تبدیل به یکی از تفریحات رایگان استانبول برای مردم این شهر و گردشگرانی که به آن می آیند شده است. طراحی داخلی سالت گالاتا کاملا به صورت مدرن و بسیار خاص طراحی شده و امکانات مختلفی مثل نمایشگاه و کتابخانه در آن قرار داده شده است.

از جمله دیگر دیدنی های این موسسه معروف عبارتند از گالری های هنری با ورودی رایگان، کافی شاپ، رستوران، فروشگاه محصولات فرهنگی و کتاب و همچنین موزه بانک عثمانی که ورودی آن هم برای عموم رایگان است.

  • آدرس: Azapkapı, Bankalar Cd. No:11, 34420 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

8- بازدید رایگان از مسجد آبی استانبول

یکی از نمادهایی که با آن معمولا شهر استانبول معرفی می گردد، مسجد آبی است. رفتن به مسجد آبی استانبول و حضور در آن یکی از معروف ترین جاهایی است که در تفریحات رایگان استانبول می توانید به بازدید از آن بپردازید. ورودیه این مسجد کاملا رایگان است. مسجد آبی که در واقع نام اصلی آن سلطان احمد است به خاطر رنگ خاص کاشی های خود به این نام معروف شده است.

در اطراف مسجد آبی، 3 مسجد دیدنی دیگر قرار گرفته اند که می توانید از آن ها دیدن نمایید. مسجدهای ایوب سلطان و سلیمانیه وروی رایگان دارند و مسجد موزه ایاصوفیه هزینه ورودی دارد.

  • آدرس: Sultan Ahmet, Atmeydanı Cd. No:7, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

9- نگاره های مدرن ترک ها را مجانی در موزه نقاشی ببینید

این موزه اولین تجربه ترک ها در زمینه موزه هنرهای زیبا و مجسمه سازی است و مستقیما توسط شخص آتاتورک در سال 1937 افتتاح شد. شما می توانید به جز روزهای یکشنبه و دوشنبه از موزه نقاشی (istanbul museum of painting and sculpture) به صورت رایگان بازدید کنید و در روزهالی دیگر هم در نوبت بعد از ظهر به صورت نیم بها به آن بروید.

  • آدرس: Dolmabahce Cad. Akatlar Duragi | Besiktas Merkez, Besiktas, Istanbul, Turkey

10- چترهای رنگی خیابان کاراکوی را از نزدیک ببینید

یکی ازنمایشگاه های دائمی و از هر لحاظ آزاد استانبول که بازدید از آن نه زیاد وقت شما را می گیرد و نه اصلا هزینه ای برایتان دارد، نقاشی های گرافیتی است که بر روی در و دیوار محله کاراکوی استانبول (Karaköy) نقش بسته است. این محله در میدان تقسیم و در قسمت جنوبی آن قرار گرفته است.

به محض ورود به کاراکوی می توانید پله های رنگی، چترهای رنگی که از سقف خیابان آویزان شده و کلی نقاشی هایی که از طریق هنرمندان گرافیتی کار ترکیه ای کشیده شده است را ببینید. محیط محله کاراکوی مثل یک استودیوی عکاسی رایگان است که باید تا جایی که می توانید در آن عکاسی کنید. ضمناً یادتان نرود که کاراکوی مرکز کافه های مختلف و متفاوت استانبول است.

  • آدرس: Müeyyedzade, Beyoğlu/İstanbul, Turkey

11- به دیدن واگن های برقی استانبول بروید

یکی از تصویرهای معروفی که معمولا در ذهن همه کسانی که با این شهر آشنایی دارد نقش می بندد، واگن های قرمزی است که معمولا از وسط خیابان و مردم رد می گردد. اگر دوست دارید تا از این واگن های قرمز که از مترو و قطار کوچک ترند ولی رفت و آمد با آن ها آسان تر است را ببینید، باید به میدان معروف تقسیم بروید. دیدن این واگن ها و یا حتی سوار آن ها شدن از آن جایی امروزه تبدیل به یکی از جاذبه ها و تفریحات رایگان استانبول شده است که رفته رفته از نیمه قرن 20 میلادی به بعد کم و کمتر شد و تنها فقط در بعضی از مناطق این شهر دیده می گردد.

بیشتر توریست ها و گردشگران برای عکس انداختن و حتی سوار این قطارها شدن، به اول جاده استقلال می روند. کرایه این وسیله، در حدود 4 لیره ترکیه است.

  • آدرس: Beyoğlu/İstanbul, Turkey

12- گشت و گذاری هنری در موزه شخصی پرا

موزه پرا (Pera Museum) با این که یک موزه شخصی است اما با این حال به خاطر این که بازدید از آن در روزهای آدینه و از ساعت 6 عصر تا 10 شب رایگان است، نامش در بین گزینه های مورد معرفی ما در بین تفریحات رایگان استانبول قرار می گیرد. ساختمان این هتل متعلق به قرن 19 میلادی است و در آن انواع و اقسام مختلفی از سرامیک های خاص، نقاشی های کاملا شرقی و بسیاری از دیدنی های هنری دیگر است و البته در آن نمایشگاه های مختلف فصلی هم برگزار می گردد.

  • آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. No:65, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

13- در بازار محلی بومونتی با مردم عادی خوش بگذرانید

علاوه بر بازار بزرگ در بازار محلی مثل بومونتی (Bomonti Flea Market) هم می توانید از تفریحات رایگان در استانبول برخوردار شوید. بودن بین کسبه و مردم عادی استانبول و تماشای شور و شوق آنان یکی از تفریحات جذاب حتی محلی های این شهر است. این بازار یکشنبه ها و از ساعت 9 صبح تا 6:30 بعد از ظهر فعالیت می نماید.

  • آدرس: Cumhuriyet, Semt Pazarı No:8, 34380 Şişli/İstanbul, Turkey

14- پارک سر سبز ییلدیز را مجانی بگردید

ییلدیز (Yildiz Park) پارک سر سبز و زیبایی است که درست در منطقه مرکزی استانبول قرار گرفته و با وجود زیبایی های بسیارش اما نامش در بین تفریحات رایگان استانبول قرار گرفته است. مردم استانبول خیلی این پارک سر سبز و زیبا را دوست دارند و این فرصت خوبی برای کسانی است که دوست دارند با مردم استانبول تعامل داشته باشند.

  • آدرس: Yıldız, 34349 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

15- موسیقی زنده مجانی گوش کنید!

در بعضی از خیابان های استانبول مخصوصا منطقه های توریستی، خیلی از گروه های موسیقی خیابانی با امکانات مختلف در حال نواختن موسیقی هستند و دیگر برای خودشان یکی از تفریحات رایگان استانبول محسوب می شوند. البته اگر هم بخواهید می توانید به مقداری که از هنرشان لذت برده اید به آن ها پول بدهید ولی اگر هم این کار را نکنید، مسئله ای پیش نخواهد آمد.

15 تا از تفرحات رایگان و مجانی که در استانبول می توانید داشته باشید را برایتان نام بردیم و آن ها را برایتان معرفی کردیم. شما می توانید لذت سفرتان به استانبول اینگونه چندین برابر کنید و کلی خوش بگذرانید.

پیشنهاد می کنیم که با خرید تور استانبول خبرنگاران برای یک سفر خوب و کامل به این شهر همه چیز را آماده و مهیا کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9867

به "15 تفریح رایگان در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 تفریح رایگان در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید