6 ورزش زمستانی مناسب برای تمرین در خانه (مخصوص پاییز و زمستان)

به گزارش شیوا مارکت، با رسیدن به نیمه دوم سال بادهای سرد پاییزی لذت ماندن در خانه و خزیدن زیر پتو را از بیرون رفتن و ورزش کردن در فضای باز یا باشگاه بیشتر می نمایند. به همین علت است که معمولا پاییز و زمستان کمتر به باشگاه می رویم. اما این عقب افتادن از برنامه ورزشی روزانه می تواند باعث تنبلی بدن و ایجاد اضافه وزن در سرانجام سال گردد. دقیقا همان چیزی که رسیدن به عید نوروز را با استرس همراه می نماید. البته چاره کار بسیار آسان است، انجام یک ورزش زمستانی در خانه می تواند مشکل را حل نماید.

6 ورزش زمستانی مناسب برای تمرین در خانه (مخصوص پاییز و زمستان)

در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است 6 ورزش زمستانی را به شما معرفی کنیم که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید. پس بهتر است تا قبل از اینکه سوز و سرما آغاز گردد برای انجام آن ها برنامه ریزی کنید تا از کش و قوس آمدن زیر آفتاب پاییزی در کنار بخاری یا شوفاژ لذت ببرید.

1. یوگا

یوگا یک فعالیت بدنی آرامش بخش است که در تمام طول سال می توانید به آن مشغول باشید. اما ما آن را یک ورزش زمستانی به حساب آوردیم چون قرار است درباره انجام آن در نیمه دوم سال صحبت کنیم. برای انجام یوگا فقط به یک مت یوگا یا زیرانداز نرم نرم نیاز دارید و هر گوشه ای از خانه که دوست دارید می توانید ورزش کنید.

حتی صبح ها وقتی از خواب بیدار می شوید می توانید یوگای صبح گاهی انجام دهید تا به آرامی بدن را برای فعالیت های روزانه آماده و گرم کنید. اگر تازه کار هستید و سال جاری می خواهید این ورزش را آغاز کنید بهتر است با تمرین های ساده سطح مبتدی آغاز کنید و حتما مدیتیشن را هم در برنامه خود جای دهید.

2. جایگزین های دویدن

اگر از ورزش های پر جنب وچوش لذت می برید و دویدن کار هر روزه شماست، می توانید در روزهایی که هوا خیلی سرد یا یخبندان است در خانه یکی از این تمرینات را با دویدن جایگزین کنید:

  • بالا رفتن از پله
  • پروانه زدن
  • شکم کوهنوردی (Mountain climbers)
  • بورپی (Burpees)
  • طناب زدن
  • حرکت زانو بلند

3. بازی کردن

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که حیوان خانگی دارید شانس با شما یار است چون یک ورزش زمستانی عالی، بازی کردن با حیوانات خانگی است. چند ساعت بازی پرهیجان و جنب وجوش با حیوان خانگی می تواند برترین تمرین قلبی عروقی باشد.

البته باید بدانید که بازی کردن با بچه ها هم به همین شکل است. یک بازی حرکتی پرهیجان یا حرکات ریتمیک همراه با بچه ها می تواند تمام اندام ها و عضلات شما را به خوبی درگیر کند. فقط مراقب وسایل شکستنی و دکوری داخل خانه باشید.

4. کالیستنیک

تمرین کالیستینک یک تمرین بدنی کامل است که ارتش سال های سال برای حفظ آمادگی بدنی سربازهای خود از آن استفاده می نماید. این ورزش نیازی به تجهیزات خاصی ندارد و به راحتی در خانه قابل انجام است. اگر فقط 3 یا 4 بار در هفته این تمرین را انجام دهید می توانید در طول زمستان بدنی بسیار قوی برای خود بسازید.

5. تمرین های فیتنس ترکیبی

اگر مطمئن نیستید که کدام تمرین برای بدن شما مناسب است می توانید از تمرینات ترکیبی بدنسازی بهره ببرید. این تمرین ها معمولا ترکیبی از ورزش های هوازی، یوگا و چند حرکت ساده با وزنه است که می تواند به راحتی بدن شما را گرم نموده، روی عضلات شما کار کند.

6. جایگزین مناسب خودتان را پیدا کنید

گزینه آخر مخصوص افرادی است که نمی توانند بدون حضور مربی به ورزش کردن پایبند باشند. برترین کار برای شما استفاده از دوچرخه یا تردمیل است. روزانه یک یا دو ساعت تمرین با دوچرخه ثابت یا تردمیل می تواند ورزش خوبی برای شما باشد.

منبع: thehealthjournals

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مهر 1402 بروزرسانی: 18 مهر 1402 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30116

به "6 ورزش زمستانی مناسب برای تمرین در خانه (مخصوص پاییز و زمستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ورزش زمستانی مناسب برای تمرین در خانه (مخصوص پاییز و زمستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید