7 ترفند فریبنده فروشگاه های اینترنتی برای فروش محصولاتشان

به گزارش شیوا مارکت، 7 ترفند فروشگاه های اینترنتی برای فروش محصولات و راه چاره مصون ماندن از فریب آنها را در این گزارش می خوانید.

7 ترفند فریبنده فروشگاه های اینترنتی برای فروش محصولاتشان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، در دنیای فعلی ما، خرید آنلاین به یکی از موارد عادی و تقریبا همیشگی تبدیل شده است، آمار ها نیز نشان می دهد حدود 1.8 میلیارد نفر در سراسر دنیا در حال خرید آنلاین هستند، این امر به صاحبان فروشگاه ها انگیزه می دهد تا حتی با ترفند های فریبنده بازاریابی سعی در افزایش فروش داشته باشند، بنابراین ما نکات مفیدی را در راستای خرید اینترنتی بدون کلاهبرداری برای شما آماده نموده ایم.

به نظرات دیگران اعتماد نکنید

بدون شک، ما باید نظرات کاربران را در خصوص محصول، قبل از خریدن آن بخوانیم، اما اطمینان کامل در هنگام خرید به وسیله اینترنت به این موضوع، یک اشتباه مهلک تلقی می گردد. لازم به ذکر است که فروشگاه های الکترونیکی تعداد افرادی را که کالایی را خریداری نموده اند یا منتظر رسیدن آن به آن ها هستند، مشخص می نمایند و تعداد کسانی که آن را خریداری نموده اند ، همواره به معنای کیفیت محصول نیست. پس نمی توان به تعداد خریداران و زیاد بودن نظرات دیگران راجع به آن محصول اعتماد کرد، بنابراین توصیه می گردد زیاد به آمار فروشگاه ها توجه نکنید که ممکن است بعضی اوقات ما را ترغیب به خرید محصولاتی کند که پشیمان شویم.

از امکان تخفیف اطمینان حاصل کنید

بعضی اوقات فروشگاه های الکترونیکی تخفیف های خوبی را برای شما در نظر می گیرند که می توان از آن ها استفاده کرد، اما در بعضی مواقع دیگر این فروشگاه ها قبل از معرفی تخفیف های جدید به افزایش قیمت محصولات متوسل می شوند، به طوری که قیمت آن ها برای مردم جذاب به نظر می رسد، این امر احتیاج به مقایسه قیمت محصولات در بیش از یک فروشگاه آنلاین را گوشزد می نماید. البته باید به فاکتور های دیگری که بر قیمت ها تأثیر می گذارند، مانند تاریخ انقضا، هزینه های تحویل و حمل و نقل و همچنین مقدار کالا هایی که برای بهره مندی از تخفیف های اعلام شده باید تهیه گردد نیز توجه کنیم.

تحت تأثیر حمل و نقل رایگان قرار نگیرید

بعضی مطالعات تأیید می نمایند که در صورت رایگان بودن فرآیند حمل و نقل، حدود 93 ٪ از کاربران به طور کامل جذب فرایند خرید می شوند، اما بیشتر نشان دهنده علاقه به عملیات تحویل رایگان بیش از توجه به سرعت حمل و نقل هستند، که این امر احتیاج به آگاهی از خطرات حمل و نقل رایگان در زمان های مختلف دارد، زیرا این یک کلاهبرداری محسوب می گردد؛ بازاریابی که یا کاربر را به بهانه دریافت رایگان، به سمت محصولات بی کیفیت سوق می دهد یا اینکه انگیزه خرید بعضی از محصولات بی فایده را بدون برنامه ریزی قبلی به او تحمیل می نماید، فقط به این دلیل که در این صورت بدون هزینه اضافی به خانه می رسند.

خرید حتی با احتساب بازپرداخت ممکن است رد گردد

در شرایطی که کاربر از مزیت امتحان محصولات و لمس یا بوییدن آن ها قبل از خرید آنلاین محروم است، فروشگاه های الکترونیکی با فراهم آوردن این فرصت برای مصرف نماینده که می تواند پول خود را پس بگیرد و محصولات را پس از بازگشت دوباره به فروشگاه خود برگرداند، به دنبال رفع کردن این نقص جدی هستند که منصفانه هم به نظر می رسد، اما هزینه آن را پرداخت می نماید. برخلاف واقعیت، متأسفانه بعضی از مردم بدون اینکه تصور نمایند در صورت تمایل دوباره محصول را پس می دهند، خرید می نمایند، متأسفانه، آمار ها نشان می دهد که بسیاری از محصولات که اینگونه به فروش رسیده بودند از خریداران پس گرفته نشده اند و پولشان برگردانده نشده است.

قیمت ها و تغییرات آن ها را کنترل کنید

بعضی از فروشگاه های آنلاین به ترفند بازاریابی بسیار موفقی متوسل می شوند، آن هم بالا بردن ارزش یک محصول خاص در مقایسه با سایر محصولات علی رغم عدم وجود اختلافات اساسی بین آن ها، باعث می گردد که این امر به مصرف نمایندگان القا کند این محصول از کیفیت و جنس بهتری برخوردار است در صورتی که همان محصول در فروشگاه اینترنتی دیگر با قیمتی پایین تر به فروش می رسد. پس بهتر است قبل از خرید محصول قیمت ها را با بقیه فروشگاه های اینترنتی مقایسه کنید.

زمان خرید آنلاین را کنترل کنید

دانشمندان تأیید می نمایند که یک فرد عادی نمی تواند بیش از 20 دقیقه حواس پرتی، روی چیزی تمرکز کند، این یک واقعیت علمی است که به نظر می رسد فروشگاه های الکترونیکی با ارائه صد ها گزینه به مصرف نماینده، بهره برداری خود را بهبود می بخشند تا وی را ملزم به تمرکز بر پیشنهادات برای مدت طولانی نمایند. احساس خستگی و گیجی دارید، بنابراین توصیه می گردد قبل از اینکه مدت طولانی بگذرد و قبل از اینکه بخواهید به صورت آنلاین خرید کنید، لیستی از محصولات را تهیه کنید تا اطمینان حاصل گردد که زمانی را که صرف خرید الکترونیکی می کنیم کنترل می گردد.

پیشنهاد های فروشندگان درباره خرید لوازم جانبی را نشنیده بگیرید

اگرچه اینطور به نظر می رسد که آن ها قصد یاری به مشتری را دارند، اما اغلب شما را ترغیب به پرداخت پول بیشتری می نمایند بدون آنکه ضرورتی برای این کار وجود داشته باشد. به عنوان مثال شاید خریدار فکر کند قیمت هدفونی که به او پیشنهاد می گردد در مقابل گوشی که خریده ناچیز باشد، اما در حقیقت آن هدفون از هدفون های دیگر گران تر است و فقط در قیاس با گوشی ارزان تر به نظر می رسد. نهایتا مجموع محصولات جانبی پیشنهادی که در کنار کالای اصلی خریداری شده و قیمتشان بسیار ناچیز به نظر می رسد موجب خرید وسایلی می گردد که برای شما بی استفاده هستند و روی هم رفته هزینه هنگفتی برایتان به ارمغان می آورد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24134

به "7 ترفند فریبنده فروشگاه های اینترنتی برای فروش محصولاتشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ترفند فریبنده فروشگاه های اینترنتی برای فروش محصولاتشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید