9 توصیه به کسانی که دچار لاغری افراطی هستند

به گزارش شیوا مارکت، احتمالا وقتی از تناسب اندام و رژیم غذایی صحبت می کنیم در اولین لحظه همه به یاد رژیم لاغری می افتند؛ اما این یک حقیقت است که افرادی که از لاغری مفرط رنج می برند احتیاج دارند تا با یک برنامه غذایی درست و اصلاح سبک زندگی، وزن خود را افزایش داده و اینگونه به تناسب اندام برسند.

9 توصیه به کسانی که دچار لاغری افراطی هستند

به گزارش ایسنا، لاغری افراطی درست مانند اضافه وزن، می تواند شما را دچار مسائل شدید سلامتی کند. شما باید به فکر افزایش وزن و به دست آوردن چربی سالم و عضله باشید.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، مبتلایان به لاغری شدید باید 9 توصیه را جدی بگیرند تا دچار مسائل ناشی از کاهش وزن بیش از حد نشوند:

غذاهای متفاوت بخورید: در وعده ها و میان وعده های غذایی خود، حداقل سه نوع متفاوت غذا قرار دهید. بهتر است در روز حداقل سه نوع ماده غذایی که پروتئین، نشاسته و میوه و سبزیجات را شامل گردد، بخورید. غذاهایی مانند ماست، میوه و کره بادام زمینی را نیز به عنوان میان وعده هایی موثر و مناسب می توانید به این فهرست اضافه کنید.

غذاهای با کالری بالاتر بخورید: غذاهای با میزان کالری بالا، منجر به چاقی و افزایش چربی می شوند. بهتر است غذاهایی که چربی های اشباع نشده را شامل می شوند به این منظور بهره ببرید. روغن زیتون و بعضی دانه های روغنی، آوکادو و چند مورد دیگر، در این دسته قرار می گیرند. از نارگیل و روغن خرما پرهیز کنید؛ چرا که حاوی چربی های اشباع شده هستند. توصیه می گردد مواد غذایی سالم و غنی از کالری مانند آجیل، کره بادام زمینی و شکلات را بیشتر مصرف کنید.

فعال باشید: انجام تمرینات بدنی و فعالیت های مناسب در طول روز، منجر به ایجاد بافت ماهیچه ای و اطمینان کافی از افزایش وزن سالم در بدن است. سعی کنید حداقل دو تا سه روز در هفته را به تمرین های بدنی اختصاص و تمرینات متفاوتی را جهت تقویت عضلات مختلف بدن خود انجام دهید.

پروتئین بیشتری مصرف کنید: شما باید به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن خود 1.5 گرم پروتئین مصرف کنید. تامین پروتئین بدن در تمام وعده های غذایی باید انجام گردد. شما می توانید به این منظور مصرف لبنیات کم چرب، گوشت های بدون چربی و بعضی حبوبات را در وعده های خود جای دهید. مصرف پروتئین، منجر به ایجاد بافت عضلانی بدون چربی در بدن می گردد.

کربوهیدرات را نباید فراموش کنید: مصرف مواد نشاسته ای یا کربوهیدرات ها، برای افزایش وزن لازم است. این مواد در عضلات ذخیره شده و انرژی لازم را به بافت های بدن می رسانند. مصرف کربوهیدارت ها برای تامین سوخت عضلات توصیه می گردد. نان گندم، لوبیا، عدس، برنج و سیب زمینی از جمله مواد غذایی هستند که کربوهیدرات و نشاسته را شامل می شوند.

متناوب بخورید: اولین گام به منظور افزایش وزن سالم این است که به طور متناوب و هر سه ساعت، بخورید. اگر شما برای مدت زمان طولانی چیزی نخورید، متابولیسم بدن، سرعت سوخت و سازش را کم می نماید و خوردن در فواصل زمانی تعیین، باعث جلوگیری از اتلاف انرژی بدن و از دست دادن چربی های آن می گردد.

مقادیر زیادی مایعات بنوشید: یک اسموتی که با یک یا دو درصد شیر یا ماست کم چرب، به همراه توت فرنگی، موز و یا حتی کره بادام زمینی درست می گردد، می تواند برای شما عالی باشد. برای افزایش میزان کالری، می توانید یک یا دو قاشق پودر پروتئین و یا آب پنیر به اسموتی خود اضافه کنید.

قبل از خواب غذا بخورید: به هنگام خواب، بدن ما از فعالیت باز نمی ایستد و در حال ترمیم سلول هایش است. به همین دلیل بهتر است که قبل از خواب، انرژی مورد احتیاج بدن را با خوردن غذا تامین کنید.

به میزان کافی بخوابید: هنگام خواب، بدن ما زمان کافی را برای بازسازی ماهیچه ها و ذخیره چربی در لایه های مختلف بدن، در اختیار دارد. میزان کافی خواب، برای افراد لاغری که خواستار افزایش وزن خود هستند، توصیه می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29997

به "9 توصیه به کسانی که دچار لاغری افراطی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 توصیه به کسانی که دچار لاغری افراطی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید