Application Fee چیست؟

به گزارش شیوا مارکت، Application Fee چیست؟

شما جهت اخذ پذیرش تحصیلی برای دانشگاه مورد نظرتان ابتدا باید فرم اپلیکیشن آن دانشگاه را بصورت آنلاین پر کنید که از جمله اطلاعاتی که در این فرم از شما خواسته خواهد شد معمولا عبارتند از اطلاعات هویتی، رزومه تحصیلی و شغلی، علایق پژوهشی، تصویر (اسکن) مدارک تحصیلی، نمرات آزمون های زبان، ترم مورد نظر برای شروع تحصیل (مثلا ترم پاییز 2020)، SOP و توصیه نامه ها (Recommendations).

Application Fee چیست؟

اما برای اینکه فرم درخواست پذیرش تحصیلی و پفراینده شما توسط دانشگاه موردنظر مورد بررسی قرار گیرد لازم است که هزینه ای بابت این موضوع به دانشگاه پرداخت کنید که به این هزینه، Application Fee گفته می گردد.

پس از از پرکردن اپلیکیشن آنلاین، جهت آغاز فرآیند بررسی پفراینده، لازم است Application خود را را Submit (ارائه جهت بررسی) نمایید؛ همچنین از آنجایی که بسیاری از دانشگاه ها بدون پرداخت هزینه Application Fee امکان Submit نمودن اپلکیشن را نمی دهند، لازم است در هنگام سابمیت اپلیکیشن خود، Application Fee را نیز پرداخت نمایید.

پس از پرداخت Application Fee ، تمامی اطلاعات شما برای دانشگاه ارسال شده و درخواست شما نهایی می گردد، سپس تصمیم گیری های مورد نظر در دانشگاه برای اعطای پذیرش یا رد پذیرش شما انجام خواهد شد.

دلیل پرداخت Application Fee چیست؟

دانشگاه هایی که جهت بررسی اپلیکیشن های دانشجویان، معمولا برای رسمی تر شدن درخواست آنها و اثبات این نکته که قصدشان برای دریافت اپلای جدی است از آنان درخواست پرداخت Application Fee را می کنند. در حقیقت با پرداخت Application Fee این اطمینان به دانشگاه داده خواهد شد که فرایند بررسی مدارک شما بی فایده نبوده و حتی در صورت رد صلاحیت یا لغو درخواست توسط شما، وقت گروه آموزشی تلف نشده است زیرا شما با پرداخت اپلیکیشن فی هزینه این کار را پذیرفته اید.

دلیل دیگر دانشگاه ها و کالج ها برای درخواست Application Fee اینست که با توجه به اینکه این هزینه برای بررسی فرایند انتخاب و پذیرش دانشجویان استفاده می گردد، بدون هزینه برخی دانشجویان جهت مهاجرت تحصیلی و به امید پذیرش در بهترین دانشگاه ها، صدها درخواست ارائه می دهند. بنابراین در صورتی که دانشگاه بخواهد Application Fee را بر عهده گیرد، باید هزینه بالایی پرداخت کند؛ به همین جهت پرداخت Application Fee عمدتا به عهده خود دانشجویان است.

پرداخت Application Fee در ایران

به دلیل شرایط فعلی ایران، راه های محدودی برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی برای متقاضیان وجود دارد. از جمله این راه ها پرداخت از طریق ویزا کارت یا مستر کارت و سایر کارت های ارزی می باشد که جهت آشنایی با نحوه اخذ این کارت ها می توانید با مشاورین خبرنگاران تماس حاصل فرمایید.

نکاتی درباره Application Fee

  • هزینه ای که شما بابت Application Fee پرداخت می کنید معمولاً در آمریکا و کانادا Non-Refundable می باشد؛ یعنی در صورت رد شدن پفراینده شما، پول پرداختی تان به شما بازگردانده نمی گردد.
  • پس از سابمیت Application خود امکان اصلاح اطلاعات آن وجود ندارد(البته به جز پیوست مدارک تکمیلی توسط شما و پر کردن توصیه نامه ها توسط استادها که بعد از سابمیت قابل انجام است.)، بنابراین پیش از پرداخت Application Fee و Submit اپلیکیشن لازم است از صحت اطلاعات خود و ارسال کامل اطلاعات، اطمینان حاصل نمایید.
  • تاریخ ددلاین (Deadline) پرداخت Application Fee دانشگاه به این معنی است که شما تا خاتمه آن تاریخ (معمولا ساعت 11:59 شب) به وقت کشور قرار گیری دانشگاه مهلت دارید اپلیکیشن خود را Submit کنید.
  • مبلغ Application Fee برای هر دانشگاه متفاوت است و به صورت آنلاین و با مسترکارت و ویزاکارت قابل پرداخت است .
  • مبلغ Application Fee در دانشگاه های کانادا بطور متوسط 95 دلار می باشد که برای برخی دانشگاه ها این هزینه به 155-200 دلار و در برخی دیگر به 60-70 دلار نیز می رسد.
  • مبلغ Application Fee در دانشگاه های آمریکا بطور متوسط 40 دلار است که این مبلغ در دانشگاه های سطح بالاتر مثل استنفورد، کلمبیا و کالیفرنیا به 85-90 دلار نیز می رسد.
  • مبلغ Application Fee در دانشگاه های اروپا بطور متوسط 75 دلار است. همچنین برخی از دانشگاه های اروپا مثل TU Munich، University of Vienna، University of Oslo، University of Glasgow مبلغی بابت اپلیکیشن فی دریافت نمی کنند.
  • راه هایی وجود دارد که اگر از طریق آنها بتوانید اثبات کنید که توانایی مالی برای پرداخت این هزینه را ندارید، ملزم به پرداخت هزینه Application Fee نخواهید شد. جهت دریافت مشاوره در این زمینه و پرداخت Application Fee می توانید با خبرنگاران تماس بگیرید.

بانو هما: مجله کدبانوی خانه و خانواده

منبع: اینترنت
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24586

به "Application Fee چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Application Fee چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید