آخرین تصاویر جدید ناسا از لحظه فرود کاوشگر خود روی مریخ

به گزارش شیوا مارکت، سازمان فضایی آمریکا، ناسا، تصاویر ویدیویی جدید از لحظه فرود روبات کاوشگر خود، پرسویرنس (پشتکار) منتشر کرده که جزئیات نحوه فرود و این لحظه تاریخی را نشان می دهد.

آخرین تصاویر جدید ناسا از لحظه فرود کاوشگر خود روی مریخ

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، این ویدئو دقایق آخر پیش از نشستن این روبات بروی سطح کره مریخ را نشان می دهد و به ویژه لحظه بلند شدن خاک از سطح مریخ که بر اثر جریان فرود به وجود آمده است.

این کاوشگر بعد از سفری هفت ماهه به مریخ رسیده و وسیله شش چرخه هزار کیلویی حداقل دو سال آینده را صرف حفاری در صخره های مریخ خواهد کرد تا شاید نشانه ای از وجود حیات در گذشته این سیاره پیدا کند.

ماموریت اصلی این کاوشگر جست و جو برای یافتن آثار حیات در گذشته و جمع آوری و آماده کردن نمونه هایی از خاک و سنگ مریخ برای بازگرداندن به زمین با ماموریت های بعدی در دهه 2030 است.

این ربات از نظر ظاهری همانند مریخ نورد کیوریاسیتی (کنجکاوی) است که ناسا در سال 2012 در گودال گِیل فرود آورد. اما وسیله تازه تفاوت های زیادی با کاوشگر قبلی دارد و به ابزارهایی مجهز است که با کمک آنها خواهد توانست به مجموعه تازه ای از سوالات علمی پاسخ دهد.

این کاوشگر مجهز به بیش از 20 دوربین و یک جفت میکروفن است. دو عدد از دوربین ها روی مینی کوپتری تعبیه شده اند که سعی خواهد کرد در اتمسفر رقیق مریخ به پرواز درآید.

این اولین ماموریت ناسا به مریخ از زمان دو ماموریت وایکینگ در دهه 1970 خواهد بود که مستقیما به دنبال آثار حیات خواهد گشت.

در این فاصله تمام ماموریت ها سعی داشتند به این سوال پاسخ دهند که آیا مریخ زمانی زیستگاه مناسبی بوده است یا نه. این معما اکنون به طور قانع کننده ای حل شده است.

ماموریت هایی مثل اسپیریت (روحیه) و آپورچونیتی (فرصت) در دهه 2000 و اخیرا کاوشگر کیوریاسیتی، جملگی نشان داده اند که مریخ زمانی یک کره گرمتر و مرطوب تر بود و همه پیش نیازهای شیمیایی برای تداوم ارگانیسم های میکروبی - در صورت وجود آنها - را داشته است.

حالا وظیفه پرسیویرنس است که به دنبال ردی بشود که ممکن است این ارگانیسم های اولیه به جا گذاشته باشند. محل فرود کاوشگر گودال جزیرو انتخاب شده چون تصور می شود این نقطه قبلا محل یک دریاچه بزرگ بوده است.

هدف این است که در بلندمدت فضانوردان به مریخ اعزام شوند و پرسیویرنس آزمایشی انجام خواهد داد تا ببیند آیا امکان تولید اکسیژن قابل تنفس از اتمسفر این سیاره که عمدتا متشکل از دی اکسید کربن است وجود دارد یا نه.

تعداد بازدید : 131

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

مجله سایه: مجله سایه: وبلاگ سینما و سرگرمی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28444

به "آخرین تصاویر جدید ناسا از لحظه فرود کاوشگر خود روی مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تصاویر جدید ناسا از لحظه فرود کاوشگر خود روی مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید