آشنایی با روش تهیه حلوای تیره - مخصوص رمضان

به گزارش شیوا مارکت، این حلوا را به عنوان نذری در مجالس مذهبی نیز می توانید تهیه کنید.

آشنایی با روش تهیه حلوای تیره - مخصوص رمضان

زمان آماده سازی: 10 دقیقه

زمان پخت: 40 دقیقه

برای 6 نفر

  • مواد لازم برای حلوای تیره

آرد سفید 2 لیوان

شکر یک لیوان

آب یک و نیم لیوان

گلاب یک سوم لیوان

کره 50 گرم

روغن مایع یک لیوان

زعفران آب نموده 5 قاشق غذاخوری

پودر هل یک چهارم قاشق چای خوری

  • طرز تهیه حلوا تیره

مرحله اول:

برای تهیه شیره باید شکر ، آب ، گلاب ، زعفران و هل را مخلوط کنید و درون قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا 5 دقیقه بجوشد ، روغن را نیز داخل قابلمه ای بریزید تا گرم گردد ؛ آرد را 2 بار الک کنید سپس داخل ظرفی بریزید و با حرارت کم آغاز به تفت دادن کنید.

مرحله دوم:

آرد را آنقدر تفت دهید تا رنگ آرد کرم گردد. بسیار مراقب باشید آرد شما ته نگیرد (با قاشق مرتب آرد را هم بزنید) ؛ پس از آنکه رنگ آرد گرم شد روغن داغ را به آرد اضافه کنید و خوب مخلوط نمائید تا آرد سرخ گردد و رنگ آرد طلایی گردد.

مرحله سوم:

حرارت را کم کنید و شیره داغ (مخلوط آب و شکر که از قبل آماده نموده اید) را اضافه کنید ، پس از اضافه کردن همه مواد را خوب مخلوط کنید سپس کره را اضافه کنید و هم بزنید تا حلوای شما خودش را بگیرد و به روغن بیفتد.

مرحله چهارم:

حلوای آماده شده را داغ درون ظرف بریزید و سطحش را صاف کنید. حلوای آرد گندم را میتوانید با خلال بادام، پسته ، پودر نارگیل و … تزئین کنید.

  • نکته ها:

- بهترین آرد برای حلوا آرد نان و بخصوص آرد سنگک میباشد ؛ می توانید این حلوای خوشمزه را با نان شیرینی میکادو (نان بستنی) نیز سرو کنید، برای این کار به همان صورت داغ روی یک لایه نان حلوا بریزید و کامل پخش کنید سپس رویش نان دیگری قرار دهید و پس از خنک شدن بصورت شیرینی برش بزنید.

- اگر در زمان درست کردن حلوای تیره درون مخلوط آرد و روغن گلوله های ریزی مشاهده کردید با رد کردن آرد از یک صافی بزرگ این مشکل رفع خواهد شد ، می توانید قبل از اضافه کردن آرد به روغن یک بار آردرد را الک کنید تا این مشکل بوجود نیاید؛

- برای دادن رنگ بیشتر به حلوا می توانید یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو در زمان اضافه کردن آرد به روغن بریزید ، طعم کاکائو درون حلوا معین نیست!

irancook.ir

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5713

به "آشنایی با روش تهیه حلوای تیره - مخصوص رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روش تهیه حلوای تیره - مخصوص رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید