شروع بکار بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور در قشم

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/هرمزگان بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور با حضور جانشین وزیر دفاع و رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شروع به کار کرد.

شروع بکار بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور در قشم

آیین افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر دریادار امیر رستگاری رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عصر چهارشنبه (11 دی ماه) در محل نمایشگاه های بین المللی قشم برگزار گردید.

بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور برای نخستین بار با ویزا استارت آپ دریایی به میزبانی دانشگاه آزاد جزیره قشم گشایش یافته و 20 تیم استارت آپی حوزه دریا در این نمایشگاه به عرضه فراوریات خود می پردازند.

این نمایشگاه دارای 20 غرفه در حوزه های مختلف صنایع دریایی، شناورسازی، دریانوردی و غواصی است و شرکت های مطرحی از قشم و سایر استان های کشور آخرین دستاوردهای خود در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی خود را به نمایش می گذارند.

پر کردن خلأ ارتباط صنعت و دانشگاه، ایجاد زنجیره ارزش اضافه نموده به منظور برطرف ساختن احتیاجهای فناورانه حوزه دریایی از اهداف این نمایشگاه به شمار می رود.بازخوانی اهمیت صنایع دریایی در چرخه اقتصاد ملی و سیاست گذاری راهبردی در راستای سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می گردد.

در حاشیه برگزاری این نمایشگاه مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در جمع خبرنگاران، گفت: جوانان ایرانی پیروز شدند با وجود 40 سال تحریم های مختلف، به سطحی از توانایی صنایع دریایی برسند که احتیاجهای کشور را خود طراحی و فراوری نمایند.

امیر دریادار امیر رستگاری اضافه نمود: تمام تجهیزات از جمله شناورها، توپخانه، سامانه های الکترونیک، سامانه های راداری، سامانه های ناوبری و مکم ناوبری و سامانه های مخابراتی ساخت داخل می باشد.

وی ادامه داد: رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند که به مدت سه روز در هفته گذشته انجام شدف پیغام خود را به سراسر دنیا مخابره کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع توضیح داد: این رزمایش شروع رویدادی بین سه کشور قدرتمند دریایی بود که مقدمه رزمایش های آینده خواهد بود.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: بیش از 21 واحد فراوری شناور در قشم فعالیت می نمایند که انواع شناورها، پانتون های دریایی، سازه های دریایی، سکوهای نفتی و مانند آن را فراوری می نمایند.

حمیدرضا مومنی اضافه نمود: با توجه به آینده ای که درحوزه امنیت غذایی به ویژه در حوزه شیلات، نفت وگاز و گردشگری برای قشم قابل تصور است، احتیاج به صنایع دریایی و دریانوردی بیش از پیش در این جزیره احساس می گردد.

وی ادامه داد: با همکاری وزارت دفاع در اطراف جزیره قشم اقداماتی در حوزه نفت اجرا شده است که تا آخر سال خبرهای خوشی برای فراوری انرژی منتشر خواهد شد.

همچنین جانشین وزیر دفاع گفت: تمامی فراوریات سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع بومی است و هم اکنون دفاتر این سازمان برای طراحی و توسعه مراکز فناوری و آینده نگاری فعالیت می نمایند.

سردار سرتیپ قاسم تقی زاده توضیح داد: همچنین در زمان صلح و با حمایت دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و همکاری بخش های مختلف، فراوری تجهیزات و شناورهای غیر نظامی و تجاری نیز برای برطرف احتیاجهای کشور انجام می گردد.

وی گفت: هم اکنون 93 دانشگاه و 600 شرکت دانش بنیان در جهت تحقیق توسعه در سطح ملی فعالیت می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور به مدت سه روز ادامه دارد و از ساعت 17 تا 22 میزبان علاقه مندان و مراجعه نمایندگان خواهد بود.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15136

به "شروع بکار بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور در قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بکار بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور در قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید