آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیازهای هر منطقه ارائه می گردد

به گزارش شیوا مارکت، معاون فنی و آموزشی فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه راستا توسعه احتیاجمند وجود افراد متخصص و کارآمد است گفت: ارائه آموزش های مهارتی بر اساس احتیاج سنجی های منطقه ای و پتانسیل های هر منطقه در استان بوشهر اجرا خواهد شد.

آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیازهای هر منطقه ارائه می گردد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ پرنده پارسی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران بوشهر، پروین لیراوی زاده در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان های دشتی و تنگستان با بیان اینکه بیش از 90 کارگاه آموزشی در بخش دولتی در امر مهارت آموزی فعالیت در استان بوشهر فعالیت می نمایند،گفت: فعالیت کارگاه های فنی و حرفه ای این استان بر اساس احتیاج بازار کار است تا این آموزش ها به خلق فرصت های شغلی منجر گردد.

وی ظرفیت های آموزشی را در مجموعه فنی و حرفه ای بسیار مناسب دانست و اضافه کرد: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری در جامعه ترویج مهارت های فنی در بین نیروی جوان است

لیراوی زاده به فعالیت 60 کارگاه آموزشی در بخش روستایی در سطح استان هم اشاره نمود و ادامه داد: توجه بیشتر به آموزش های مهارتی در منطقه ها محروم و روستاها می تواند به رشد و توسعه مالی و اجتماعی و محرومیت زدایی یاری شایانی کند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در ایجاد اشتغال، آموزش مهارت به افراد را از برترین اقدامات برای برون رفت از شرایط موجود دانست و بیان نمود: با توجه به ظرفیت های روستایی در استان بوشهر تا پایان سال بیش از 3 هزار نفر از ساکنین روستاهای استان مهارت آموزی می شوند.

معاون فنی و آموزشی فنی و حرفه ای بوشهر با تاکید بر اینکه مهارت آموزی با فراوری و عمل حاصل می گردد، یادآور شد: همه ما موظفیم کاری کنیم که مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی گردد تا بتوانیم با حرکت به سوی آموزش رشته های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی احتیاج امروز کشور را در حوزه اقتصاد رفع نماییم.

لیراوی زاده ظرفیت های اشتغال در استان بوشهر را فراوان دانست و اضافه کرد: مهارت آموزی باید در بنیان خانواده ها با همکاری همه مسئولین و دستگاه های اجرایی ترویج گردد تا شاهد اشتغال پایدار در سطح استان باشیم.

وی با بیان اینکه باید مهارت آموزی از سنین دانش آموزی به وسیله آموزش و پرورش فرهنگ سازی گردد، اضافه کرد: باید مهارت آموزی بین خانواده ها و قشر دانش آموزی افزایش یابد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29537

به "آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیازهای هر منطقه ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با نیازهای هر منطقه ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید