آیا جوان ترین صدر اعظم اتریش رکورد کوتاهترین دوران صدر اعظمی را می شکند؟

به گزارش شیوا مارکت، با موافقت حزب آزادی اتریش برای حمایت از سوسیال دموکرات ها در دادن رای عدم اعتماد به صدر اعظم جوان اتریش، به احتمال زیاد تا ساعتی دیگر سباستین کورس به عنوان صدر اعظمی با کوتاهترین دوره مسئولیت در اتریش قدم به کتاب های تاریخ خواهد گذاشت.

آیا جوان ترین صدر اعظم اتریش رکورد کوتاهترین دوران صدر اعظمی را می شکند؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نوشته رسانه های اتریشی، سباستین کورس، صدر اعظم اتریش یک روز بعد از انتخابات مجلسی اروپا و در حالی که حزبش نتیجه بسیار خوبی را در انتخابات مجلسی کسب کرد در آستانه سقوط قرار گرفته است.

حزب آزادی افراطی اتریش می خواهد از رای عدم اعتماد سوسیالیست های اتریش علیه او و دولتش حمایت کند و به این ترتیب اکثریت ضروری برای سقوط صدر اعظم جوان را در مجلس فراهم کند.

بسیاری از نمایندگان حزب آزادی اتریش امروز (دوشنبه) بعد از نشست این حزب به اتفاق آراء در این باره تصمیم گرفتند. بعد از اینکه حزب سوسیال دموکرات اتریش یکشنبه شب تصمیم گرفت نه تنها صدر اعظم بلکه تمام دولت وی را در معرض رای عدم اعتماد مجلس قرار دهد سباستین کورس به احتمال زیاد امروز از سمت صدر اعظمی کنار خواهد رفت.

در حال حاضر بحث ها در مجلس اتریش در این باره در جریان است و در ساعت 16 و 17 به وقت محلی رای عدم اعتماد در مجلس علیه صدر اعظم و دولت موقت او انجام خواهد شد.

دولت ائتلافی صدر اعظم جوان اتریش بعد از انتشار یک ویدئوی جنجالی درباره رسوایی رئیس حزب آزادی دچار تزلزل شد.

انتشار ویدئوی رسوایی رئیس حزب آزادی اتریش چند روز مانده به انتخابات مجلسی اروپا بحران دولتی سختی را در اتریش به وجود آورد.

در پی وقوع بحران سیاسی در اتریش دوشنبه شب حزب آزادی افراطی اتریش از کناره گیری همه وزرای خود از دولت اطلاع داد. این حزب با این اقدام خود به درخواست صدر اعظم اتریش برای کناره گیری وزیر کشور از حزب آزادی اتریش واکنش نشان داد .

پیشتر هاینس کریستین اشتراخه، رهبر حزب آزادی، که همچنین معاون صدراعظم بود در انتها هفته پس از انتشار یک ویدئوی افشاگرانه مجبور به استعفا شده بود .

در این ویدئو او پیشنهاد اعطای قراردادهای دولتی به کسی که ادعا می کرد از بستگان نزدیک یک شهروند قدرتمند روسیه است را می داد .

الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش، بعد از این رسوایی خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه سپتامبر شد.

سباستین کورتس، رهبر حزب محافظه کار مردم اتریش است که پس از انتخابات سال 2017 و به دنبال ائتلاف با راست افراطی، صدراعظم کشورش شد .

الکساندر فان در بلن، رئیس جمهور اتریش چهارشنبه گذشته مراسم تحلیف و اعطای حکم به 4 وزیر جدید در دولت موقت اتریش را برگزار کرد. این کابینه به ریاست سباستین کورس دولت موقت را تشکیل داد اما حالا این دولت در آستانه سقوط واقع شده است.

روزنامه کرونن سایتونگ اتریش در مطلبی در این باره نوشت که چه کسی فکرش را می کرد که به وسیله یک درخواست رای عدم اعتماد، سباستین کورس رکورد کوتاهترین دوران صدر اعظمی اتریش را از آن خود کند.

وی در صورت رای عدم اعتماد مجلس تنها 525 روز در مسئولیت خود بوده است. این رکورد تا به حال در دست کریستین کرن از حزب سوسیال دموکرات بوده که حدود 580 روز در مسئولیت بود. پنج وزیر تازه روی کار آمده در دولت موقت اتریش هم در صورت سقوط این دولت رکورد کوتاه ترین دوره مسئولیت وزارت را از آن خود خواهند کرد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6317

به "آیا جوان ترین صدر اعظم اتریش رکورد کوتاهترین دوران صدر اعظمی را می شکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جوان ترین صدر اعظم اتریش رکورد کوتاهترین دوران صدر اعظمی را می شکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید