آیا خمیردندان زغالی واقعا دندان ها را سفید می نماید؟

به گزارش شیوا مارکت، همشهری آنلاین/ شاید تبلیغات درباره خمیردندان های زغالی را با ادعای سفید کردن دندان ها را دیده باشید، اما آیا واقعا این خمیردندان ها دندان ها را سفید می نمایند و آیا بی خطر هستند؟

آیا خمیردندان زغالی واقعا دندان ها را سفید می نماید؟

پاسخ این است که خمیردندان ها زغالی می توانند دندان ها را سفیدتر نمایند، اما نه بهترین خمیردندان سفیدنماینده هستند و نه ایمن ترین خمیردندان.

سابقه استفاده از زغال در بهداشت دهان و دندان ها به دوران بقراط بازمی گردد. امروزه نخ های دندان، خمیردندان ها، دهان شویه ها و حتی مسواک های حاوی زغال فعال شده در بازار موجود هستند که وعده سفید کردن دندان و سم زدایی از دهان را می دهند.

زغال فعال شده سابقه طولانی به عنوان دارویی برای درمان بعضی از مسمومیت ها و اووردوزهای حاد دارد. زغال معمولی از چوب، زغالسنگ یا تورب به دست می آید اما برای تبدیل کردن آن به زغال فعال شده باید زغال را در حضور گاز داغ کرد. در نتیجه این فرایند مقدار زیادی منفذ یا فضای درونی در زغال ایجاد می گردد که امکان به دام انداختن مواد شیمایی را به آن می دهد.

بسیاری از تولیدنمایندگان مدعی هستند که این منافذ ریز درون زغال فعال شده می تواند به شکل مشابهی باعث سم زدایی دهان شما و رفع کردن رنگ های روی دندان ها گردد.

اما هنوز تعریق دقیقی از لحاظ علمی برای سم زدایی در بدن چه برسد به سم زدایی در دهان وجود ندارد و این ادعاها با شواهد علمی همراه نیست. همچنین نگرانی های ردباره فراورده های دندانی بر اساس زغال وجود دارد، از جمله نگرانی درباره آسیب رسدن به دندان ها.

یک آنالیز با میکروسکوپ الکترونی در دانشگاه مریلند که نتایج آن در سال 2020 در ژورنال دندانپزشکی بریتانیا منتشر شد، نشان داد که ذرات زغال در این خمیردندان ها بسیار تیز هستند و به گفته این پژوهشگران استفاده از آنها مانند این است که دندان هایتان را با سنگ بسابید.

زغال همچنین حاوی دست کم چهار هیدروکربن است که احتمالا سرطان زا شناخته می شوند. یک سوم خمیردندان های بر اساس زغال حاوی بنتونیت (نوعی رس ریزدانه) هستند که آن هم می تواند سرطان زا باشد. نگرانی کارشناسان این است که بعضی از افراد بیش از میزان توصیه شده از فراورده های حاوی زغال استفاده نمایندن و خودشان را در معرض خطر قرار دهند.

پس بهتر است فراورده هایی دندانی که حاوی موادی مانند پراکسید برای سفید کردن دندان هستند و تصویب سازمان های بهداشتی را دارند، بهره ببرید.

اما حتی این عوامل سفیدنماینده هم بدون عارضه نیستند و می توانند باعث حساسیت کوتاه مدت دندانی و تحریک لثه شوند.

بنابراین بهترین کار این است که از اول از مصرف چیزهایی که دندان هایتان را تیره می نمایند مانند قهوه و دخانیات پرهیز کنید.

پری ها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 22944

به "آیا خمیردندان زغالی واقعا دندان ها را سفید می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خمیردندان زغالی واقعا دندان ها را سفید می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید