اجرا برنامه کاهش 10 میلیارد دلاری واردات

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه کاهش واردات در افق 1400 به میزان 10 میلیارد دلار اطلاع داد که سال جاری با سرمایه گذاری لازم به میزان چهار میلیارد دلار مورد انتظار است.

اجرا برنامه کاهش 10 میلیارد دلاری واردات

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا رحمانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اضافه کرد: سال جاری هفت محور برای سال رونق فراوری در برنامه وزارتخانه با 34 برنامه عملیاتی پیش بینی شده است و توسعه معادن یکی از محورهاست، علاوه بر این فعال سازی معادن کوچک مقیاس، تکمیل زنجیره فلزات اساسی و اکتشافات در قالب انقلاب معدنی دنبال می گردد.

به گفته وزیر صنعت، نهضت ساخت داخل و انقلاب معدنی از مهمترین برنامه های این بخش محسوب می گردد و در حقیقت نهضت ساخت داخل حرکت بزرگی است، که اقتصاد کشور و بخش معدن را فعال می سازد و بر اشتغال هم به نحو محسوسی تاثیرگذار است.

به گفته رحمانی حضور شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها نقش موثری در شرایط تحریم خواهند داشت و چنانچه از معدن به عنوان جایگزین درآمد نفتی می خواهیم بهره بگیریم باید از همه توانمندی های داخلی به ویژه شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

این خبر در حال تکمیل است ...

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10883

به "اجرا برنامه کاهش 10 میلیارد دلاری واردات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرا برنامه کاهش 10 میلیارد دلاری واردات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید