اردوغان: به شرط احترام به حقوق مان آماده گفت وگو با تمام کشورها هستیم

به گزارش شیوا مارکت، رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: آنکارا هیچ مشکل و مساله لاینحلی با اروپا، آمریکا، روسیه، چین و هیچ کشوری در منطقه ندارد.

اردوغان: به شرط احترام به حقوق مان آماده گفت وگو با تمام کشورها هستیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان٬ رئیس جمهوری ترکیه گفت: ترکیه قطعا در معماری سیاسی و مالی جدید دنیای به جایگاهی شایسته دست خواهد یافت. با وجود بی خبری و عدم درک بعضی از ظرفیت ها و توانایی های کشورمان٬ به اهداف 2023 خود دست خواهیم یافت. با اعتقاد به اینکه بزرگترین غرور و سیاست، خدمت شبانه روز به مردم است، کوشش می کنیم. توقف نکرده و تا رسیدن به پیروزی نهایی به راه خود ادامه خواهیم داد.

اردوغان اظهار کرد: ما مصمم هستیم که با تسریع در اصلاحات ساختاری و شکستن مثلث شرور بهره، ارز و تورمی که سعی می نمایند ما را در آن حبس نمایند، یک سیستم فراوری و اشتغال محور راه اندازی کنیم. امیدوارم همانطور که به ملت خود وعده داده ایم، سال 2021 سال اصلاحات دموکراتیک و مالی در ترکیه باشد.

او ادامه داد: اختلاف غیرقابل حلی با اروپا، آمریکا، روسیه، چین و کشورهای منطقه نداریم. تحولات منطقه و دنیا موید اهمیت و قدرت ترکیه است. ما به شرط احترام به حاکمیت، حق و حقوق و پتانسیل های ترکیه آماده گفت وگو و همکاری ها با همه طرف ها هستیم.

اردوغان اظهار داشت: کشور ما دیگر با بهانه گروه های حاشیه دار، سوء استفاده از اپوزیسیون یا فعال سازی مکانیسم های جهت دار خارجی، از راه خود بازنمی گردد. هر تحول اجرا شده در منطقه و سراسر دنیا، مهر تاییدی است بر قدرت و اهمیت ترکیه. فعالیت های مان با سرمایه گذاری، پروژه و بهره برداری در هر زمینه به ویژه در حوزه حمل و نقل ادامه دارد. در کنار مبارزه با ویروس کرونا از سرمایه گذاری، فراوری و تجارت نیز غافل نیستیم.

او افزود: بدون افتادن در تنش های غیر ضروری به راستا خود ادامه داده و امیدواریم به هدف خود که کاهش وابستگی خارجی کشورمان به گاز طبیعی است، دست یابیم. ما در کوششیم کشورمان نه تنها به منابع هیدروکربنی بلکه سایر منابع طبیعی و زیرزمینی مان دست یابد. تنها در 4 سال گذشته، 4.4 میلیون متر حفاری اجرا شده یک رکورد تاریخی در این منطقه محسوب می گردد. هیچ کس نمی تواند مستقیم یا غیرمستقیم مانع کشور برای دستیابی به اهدافش گردد.

بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای بلاگ پو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26714

به "اردوغان: به شرط احترام به حقوق مان آماده گفت وگو با تمام کشورها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: به شرط احترام به حقوق مان آماده گفت وگو با تمام کشورها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید