از الکل صنعتی برای ضدعفونی استفاده نکنید؛ سرطان زاست

به گزارش شیوا مارکت، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه الکل صنعتی برای سلامتی مردم خطرناک است اظهارداشت: به هیچ وجه از الکل های صنعتی برای ضدعفونی استفاده نکنید.

از الکل صنعتی برای ضدعفونی استفاده نکنید؛ سرطان زاست

قباد محمدی روز چهارشنبه در این رابطه به ایرنا گفت: الکل های صنعتی (الکل های زرد و قرمز) دارای ناخالصی هایی از قبیل تولوئن هستند که سرطان زا بوده و برای سلامتی خطرناک می باشند.

وی توضیح داد: به هیچ وجه نباید از الکل صنعتی برای ضدعفونی دست و سطوح استفاده کرد زیرا می تواند سلامت افراد را به مخاطره بیاندازد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح نمود: برای ضدعفونی فقط باید از الکل هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز فراوری داشته و به وسیله شرکت های پخش مورد تایید این سازمان توزیع می شوند، استفاده گردد.

محمدی اضافه نمود: با توجه به کمبود اقلامی از قبیل ماسک و مایع ضدعفونی کننده کوشش ما بر این است که در اسرع وقت این موارد را تهیه و در اختیار مراکز درمانی و نیز عموم مردم قرار دهیم.

وی اظهارداشت: استفاده از ماسک فقط برای بیماران و مبتلایان به این ویروس برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کاربرد دارد و برای افرادی که مبتلا نیستند کارایی چندانی ندارد.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30002

به "از الکل صنعتی برای ضدعفونی استفاده نکنید؛ سرطان زاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از الکل صنعتی برای ضدعفونی استفاده نکنید؛ سرطان زاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید