اظهارات وزیر خارجه قطر درباره تحولات منطقه، تاکید عبدالمهدی بر ضرورت همکاری برای حفظ امنیت و ثبات

به گزارش شیوا مارکت، نخست وزیر پیشبرد امور عراق بر ضرورت همکاری برای حفظ امنیت، ثبات و حاکمیت کشورها تاکید نمود.

اظهارات وزیر خارجه قطر درباره تحولات منطقه، تاکید عبدالمهدی بر ضرورت همکاری برای حفظ امنیت و ثبات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه السومریه، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق خطاب به سفیران آلمان و فرانسه گفت همکاری برای حفظ امنیت و ثبات و حاکمیت کشورها یک ضرورت است.

دفتر عبدالمهدی در بیانیه ای آورده است نخست وزیر روز چهارشنبه سفیران آلمان و فرانسه در عراق را به حضور پذیرفت که طی آن تحولات بحران میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا و پیامدهای خطرناک آن برای امنیت و صلح بین المللی آنالیز شد.

این بیانیه اضافه نمود در این ملاقات بر ضرورت کوشش برای آرامش و اجتناب از تنش و کوشش برای اینکه همه کشورها به ویژه اروپایی ها به نقش خود در حمایت از عراق و پایین آوردن فتیله بحران و دور نگه داشتن دنیا از مصایب جنگ تاکید نمود.

این بیانیه آورده است عبدالمهدی به نقش مثبت عراق در محیط پیرامون منطقه ای و بین المللی در قبال بحران کنونی و مخالفت با نقض حاکمیت خود و دیدگاهش برای تحقق صلح و دور کردن خطرات جنگ از کشورهای منطقه و دنیا اشاره نموده است.

تاکید قطر بر پیگیری تحولات عراق

خبر دیگر اینکه وزیر خارجه قطراز تماس های کشورش برای آرام کردن اوضاع در منطقه خبر داده است.

قطر گفت به طور جدی تحولات منطقه را پس از حمله موشکی ایران به اهداف آمریکایی در عراق پیگیری می نماید.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است ما به طور جدی تحولات عراق و مرحله سرنوشت سازی را دنبال می کنیم که منطقه در آن به سر می برد، مستلزم تشریک مساعی و کار جمعی و چند بعدی و نه تک بعدی برای دستیابی به راهکار ها و برقراری پل های ارتباط است.

آل ثانی اضافه نمود ما به وسیله تماس ها برای رایزنی و هماهنگی با کشورهای دوست و برادر با هدف آرامش و کاهش تنش کوشش می کنیم.

از سوی دیگر شورای وزیران قطر در نشست روز چهارشنبه خود از تحولات منطقه ابراز نگرانی و تاکید نمود باید صدای عقل و دوراندیشی و کاهش تنش و تضمین امنیت و ثبات ارجحیت داشته باشد.

شورای وزیران قطر همچنین گفته است باید راه های مسالمت آمیز برای حل اختلافات در پیش گرفته گردد. این شورا از نقش تمام طرف های منطقه ای و بین المللی که برای پایین آوردن فتیله بحران کوشش می نمایند، تقدیر کرد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15254

به "اظهارات وزیر خارجه قطر درباره تحولات منطقه، تاکید عبدالمهدی بر ضرورت همکاری برای حفظ امنیت و ثبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات وزیر خارجه قطر درباره تحولات منطقه، تاکید عبدالمهدی بر ضرورت همکاری برای حفظ امنیت و ثبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید