اقدام دانشگاه معتبر کره شمالی برای پذیرش دانشجویان خارجی بیشتر

به گزارش شیوا مارکت، روزنامه طرفدار پیونگ یانگ که در ژاپن به چاپ می رسد، گفت که دانشگاه کیم ایل سونگ، معتبرترین دانشگاه کره شمالی در زمینه آموزش عالی قصد دارد تا از طریق گسترش مطالعات مهم و اساسی به استقبال پذیرش دانشجویان خارجی برود.

اقدام دانشگاه معتبر کره شمالی برای پذیرش دانشجویان خارجی بیشتر

به گزارش خبرنگاران و به نقل از کریا هرالد، طبق گفته این روزنامه کره ای موسوم به چوسون سینبو، دانشجویان بین المللی در سال های آینده در دانشگاه کیم ایل سونگ در مقاطع و زمینه های تحصیلی مختلف علوم اقتصادی و علوم اجتماعی، فلسفه، قانون و تاریخ و ادبیات پذیرفته خواهند شد.

در حال حاضر حدود 100 دانشجو از 33 کشور از جمله چین، روسیه، ویتنام، فرانسه، مغولستان و بریتانیا در دانشگاه پیونگ یانگ ثبت نام شده اند، اما مطالعات اصلی آنها محدود به تحصیل زبان کره ای است.

چوسون سینبو یک روزنامه از چونگوریون (انجمن عمومی شهروندان کره ای در ژاپن)، خاطر نشان کرد که دانشجویان خارجی در دانشگاه کیم ایل سونگ در حال حاضر تنها مجاز به مطالعه زبان کره ای برای چهار سال هستند، آن هم در صورتی که آزمون ورودی خود را پس از گذراندن یک دوره مقدماتی یک ساله در دانشگاه کیم هیونجیک با موفقیت پشت سر بگذارند.

دانشگاه کیم ایل سونگ که اول اکتبر 1946 تاسیس شد، اولین دانشگاه ساخته شده در کره شاقتصادی است. این دانشگاه در پردیسی 15 هکتاری در پایتخت این کشور، پیونگ یانگ قرار گرفته است. این دانشگاه به افتخار کیم ایل سونگ، بنیانگذار و اولین نفر فهرست رهبران کره شاقتصادی نام گذاری شده است.

این دانشگاه در سال 1954، یک سال پس از انتها جنگ کره، شروع به پذیرش دانشجویان خارجی کرد.

دانشگاه کیم هیونجیک نیز به افتخار پدر اولین رهبر کره شاقتصادی به این اسم نامگذاری شده است.

در روزنامه چوسون سینبو آمده است: دانشجویان خارجی که چهار سال تحصیلی دوره کارشناسی را در دانشگاه کیم ایل سونگ به اتمام رسانده اند، می توانند در دوره دو ساله کارشناسی ارشد و دوره سه ساله دکترا تحصیل کنند.

دانشجویان خارجی در حال حاضر در کلاس های جدید دانشگاه شرکت می کنند و این دانشگاه یک خوابگاه 12 طبقه برای دانشجویان خارجی در همان منطقه در ماه اوت سال گذشته اختصاص داده است.

دانشجویان خارجی معمولا در سخنرانی های مربوط به زبان کره ای، تاریخ کره و جامعه کره شاقتصادی است شرکت می کنند و به موزه ها و نمایشگاه های سطح شهر پیونگ یانگ نیز مراجعه می کنند.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13658

به "اقدام دانشگاه معتبر کره شمالی برای پذیرش دانشجویان خارجی بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام دانشگاه معتبر کره شمالی برای پذیرش دانشجویان خارجی بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید