امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان هلال احمر و سازمان بهزیستی کشور

به گزارش شیوا مارکت، همتی گفت: هلال احمر و بهزیستی علاوه بر همکاری در ایجاد جامعه تاب آور، در حوادث و بحران ها نیز می توانند در جمع آوری یاری های مردمی و سلامت افراد آسیب دیده با یکدیگر همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان هلال احمر و سازمان بهزیستی کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کریم همتی در مراسم امضای تفاهم نامه با رئیس سازمان بهزیستی با ابراز امیدواری از اینکه تفاهم نامه همکاری مشترک میان هلال احمر و بهزیستی منشاء خیر و برکت برای هموطنان و نیازمندان در جای جای کشورمان باشد، اضافه نمود: جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلفی مشغول خدمت است که بخشی از این خدمت در روز های خوشی مردم و بخشی هم در بحران ها و حوادث ارائه می شود.

وی اظهار کرد: قریب 2 میلیون امدادگر و داوطلب بدون هیچ منتی با هلال احمر همکاری دارند که بخش قابل توجهی از این داوطلبان همیشه و در تمام خدمات و فعالیت ها در کنار هلا ل احمر هستند.

همتی با بیان اینکه نیرو های ارزشمند و فداکاری که در بهزیستی فعالیت دارند می توانند بخشی از پیکره داوطلبی جمعیت هلال احمر باشند، تاکید نمود: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا نسبت به ساماندهی فعالیت تمام موسسات خیریه و خیرینی که با بهزیستی همکاری دارند و راهنمایی فعالیت آن ها به سمت فعالیت های بشردوستانه در حین ارائه خدمات امدادی در سوانح و حوادث، اقدامات لازم را انجام دهد.

ایجاد جامعه تاب آور با استفاده از تمام ظرفیت های 2 مجموعه

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه نمود: یکی از اقدامات مناسب برای یاری به جامعه در حوادث و بحران ها، ایجاد جامعه تاب آور است و از ارکان این جامعه، افراد آن هستند که طبیعتا فراهم کردن بستر ارائه آموزش های همگانی و تخصصی در رشته ها و رسته های مختلف به افراد جامعه، از وظایف هلال احمر است.

همتی گفت: یکی از گروه های آسیب پذیر در حین حوادث، افراد دارای بیماری زمینه ای و مسائل حمایتی بوده که بخش عمده ای از این افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و هلال احمر با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و ... توجه و تمرکز ویژه ای بر بحث آموزش های همگانی امداد و یاری های اولیه برای این افراد و سایر افراد جامعه دارد.

وی تاکید نمود: هرزمان که ما توانستیم از استرس مردم در حوادث و بلایا بکاهیم، آموزش های لازم را ارائه دهیم و وسایل و تجهیزات لازم امدادی را در اختیار داشته باشیم، می توانیم بگوییم جامعه ای تاب آور داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تاب آوری جامعه صرفا مختص شهر ها نیست و موضوع آموزش در روستا ها جدی تر است که با توجه به اینکه سازمان بهزیستی نیز همچون هلال احمر در نقاط مختلف کشور دارای دفاتر و شعب نمایندگی است و با توجه به راه اندازی خانه های هلال در سراسر کشور، می توان از این ظرفیت ها استفاده نموده و با همکاری موسسات خیریه و خانه های هلال، آموزش های امدادی را به دل روستا ها ببریم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه نمود: بهزیستی و هلال احمر همیشه و در حین بحران ها با یکدیگر همکاری مشترک داشته اند و در حال حاضر نیز این دو مجموعه می توانند در 2 مقوله جع آوری یاری های مردمی و سلامت افراد آسیب دیده با یکدیگر همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

ضرورت دسترسی سریعتر به مددجویان در حوادث و بلایا

همتی گفت: براساس قانون مدیریت بحران کشور، ساماندهی یاری های مردمی برعهده جمعیت هلال احمر است، اما بهزیستی و سایر موسسات زیرمجموعه و همکار این سازمان می توانند حین بحران ها و حوادث با هلال احمر همکاری نمایند. ما انتظار داریم با تقویت همکاری های مشترک، اعتماد عمومی جامعه نسبت به خدمات هلال احمر و سازمان بهزیستی ارتقا پیدا کند. از طرفی دیگر با ساماندهی بانک آمار و اطلاعات مددجویانی که از خدمات نظام بهره مند می شوند و تبادل این اطلاعات، در حوادث و بحران ها به این مددجویان برای یاری رسانی، دسترسی سریعتری خواهیم داشت و جامعه حادثه دیده نیز زودتر به آرامش بازمی شود. همچنین همکاری 2 مجموعه در توزیع یاری های مردمی، رضایت خداوند و رضایت افراد آسیب دیده را در پی خواهد داشت و می توانیم امیدوار باشیم که توزیع متناسب و عادلانه ای را میان افراد نیازمند در حوادث داشته باشیم.

500 میلیارد ریال یاری هلال احمر به مددجویان بهزیستی در 2 سال گذشته

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه اضافه نمود: هلال احمر در 2 سال گذشته بیشتر از 50 میلیارد تومان به افراد آسیب دیده تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی یاری نموده که بخشی مربوط به ارائه خدمات به بیماران دچار ضایعات نخاعی در تصادفات و حوادث و بلایای طبیعی بوده، 17 میلیارد تومان از این مبلغ نیز برای بازسازی منازل مسکونی مددجویان متاثر از بحران سیل و ... هزینه شده است. هلال احمر به تداوم این همکاری ها افتخار می نماید و امیدواریم شاهد هم افزایی بیشتر میان این 2 مجموعه مردم نهاد باشیم.

همکاری 2 مجموعه در جلب مشارکت های مردمی

قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم گفت: از سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر در قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی نام برده شده که از سازمان بهزیستی به عنوان متولی تامین سلامت اجتماعی و جمعیت هلال احمر به عنوان نهاد امدادی تعریف شده اند.

وی اضافه نمود: سازمان بهزیستی دارای بیش از 3 هزار مرکز مشاوره و روان شناسی است تا بتواند به جمعیت هلال احمر در سوانح و بلایا یاری کند، مجموعه تیم های محب هم در این قالب نقش آفرینی می نمایند کما اینکه از گذشته تا به امروز هم همکاری ها میان این 2 نهاد برجسته بوده است.

قبادی دانا گفت: در حوزه توانبخشی هر 2 دستگاه فعالیت ها و سابقه خوبی دارند، مثلا هلال احمر در ساخت اندام مصنوعی سابقه دیرینه ای دارد و سازمان بهزیستی هم در این راستا بیش از 2500 مرکز توانبخشی شبانه روزی را راه اندازی نموده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: یکی از اهداف 2 مجموعه جلب مشارکت های اجتماعی است که منجر به افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد، در حقیقت این موضوع خود را در حوادث و سوانح نشان می دهد.

قبادی دانا با بیان اینکه یکی از گروه های مهم و در اولویت برای امدادرسانی در حوادث، معلولان هستند که ضروری است از سوی هر 2 سازمان مورد توجه قرار گیرند، تاکید نمود: ما در بهزیستی محل زندگی همه مدجویان را روی نقشه معین کردیم که اگر حادثه ای رخ داد بتوانیم هدفمند به یاری آن ها برویم و این مهم می تواند در دستور کار هر 2 سازمان هلال احمر و بهزیستی قرار گیرد.

وی اضافه نمود: مکان یابی برای بیش از 40 هزار مرکز بهزیستی را سال گذشته انجام دادیم که اتفاق خوبی بود به عنوان مثال در حوادث گذشته استفاده از این مکان یابی، وقوع حوادث احتمالی برای مددجویان را کمتر نموده است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: جمعیت هلال احمر در فدراسیون جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در جهان صندلی برجسته ای دارد که سازمان بهزیستی انتظار دارد از این ظرفیت هلال احمر برای یاری به سالمندان و همچنین افراد دارای معلولیت استفاده کند چراکه یاری این نهاد بشردوستانه بسیار ارزشمند است.

قبادی دانا اضافه نمود: یکی از اتفاقات خوب و مهم یاری 50 میلیارد تومانی جمعیت هلال احمر به بهزیستی است که برای حمایت از مددجویان در زمینه ساخت منازل مسکونی و حمایت از بیماران ضایعه نخاعی صرف شده است.

در سوانح و بلایا مردم عزیزمان همیشه در کنار جمعیت هلال احمر بوده که ضروری است آموزش های لازم نظیر آموزش های همگانی برای مردم صورت گیرد تا در بلایا بتوانیم یک جامعه تاب آور داشته و در حوزه ارتقای سرمایه اجتماعی هم گام برداریم.

مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر

موضوعاتی همچون تعامل مشترک در راستای اعتلای فرهنگ داوطلبی، نوع دوستی و مسئولیت پذیری اجتماعی، ارتقای سطح تعامل بین بخشی و افزایش کمی و کیفی همکاری ها و مشارکت در انسجام و اثربخشی برنامه ها و اقدامات مشترک از مفاد این تفاهم نامه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26783

به "امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان هلال احمر و سازمان بهزیستی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان هلال احمر و سازمان بهزیستی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید