امضای یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه میان روسای کمیته ملی المپیک ایران و قزاقستان

به گزارش شیوا مارکت، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان که جهت شرکت در سومین نشست کمیته المپیک کشورهای آسیا در ناحیه آسیای مرکزی به جمهوری قزاقستان سفر کرده است، عصر امروز در این نشست سخنرانی کرد.

امضای یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه میان روسای کمیته ملی المپیک ایران و قزاقستان

به گزارش خبرنگاران، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در این نشست، ضمن معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش، بر توسعه همکاری ها میان کشورمان و کشورهای حوزه آسیای مرکزی تأکید کرد. وی در این نشست پیشنهاد برگزاری المپیاد ورزشی کشورهای آسیای مرکزی را مطرح نمود که با استقبال کشورهای عضو روبرو و مورد پذیرش قرار گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان همچنین با تیمور کولیبایف رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری قزاقستان دیدار و در خصوص توسعه همکاری های ورزشی میان دو کشور گفت وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه سوم در ورزش آسیاست و در بسیاری از ورزش ها همچون کشتی، جودو، والیبال، وزنه برداری و ... در میان مدعیان جهانی است. وی اضافه نمود جمهوری قزاقستان نیز در برخی از ورزش ها توانمند بوده و دارای رتبه های جهانی است و این توانمندی ها می تواند همکاری های ورزشی میان دو کشور را ارتقا دهد.

کولیبایف نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در جمهوری قزاقستان، در خصوص استفاده از ظرفیت های ورزشی دو کشور و توسعه همکاری ها اعلام آمادگی کرد.

روسای کمیته ملی المپیک ایران و قزاقستان همچنین در حاشیه این نشست، یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه را امضا کردند.

جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و افغانستان از اعضای کمیته المپیک کشورهای آسیا در حوزه آسیای مرکزی هستند.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10658

به "امضای یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه میان روسای کمیته ملی المپیک ایران و قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه میان روسای کمیته ملی المپیک ایران و قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید