اپیک گیمز: استیم رفتارش را درست کند، بی خیال انحصاری ها می شویم

به گزارش شیوا مارکت، مدیرعامل شرکت بازی سازی اپیک گیمز و صاحب فروشگاه اپیک گیمز استور، به تازگی گفته است که حاضرند عرضه انحصاری بازی ها روی فروشگاه شان را کنار بگذارند، اگر استیم درصد دریافتی خودش را کاهش دهد. تیم سویینی (Tim Sweeney) در توییتر خود نوشته است که اگر سهم دریافتی استیم از فروش بازی ها به اندازه اپیک گیمز استور کاهش پیدا کند، آن ها دیگر شرکت ها را مجبور نمی نمایند تا بازی های شان را به انحصار اپیک گیمز استور در بیاورند.

اپیک گیمز: استیم رفتارش را درست کند، بی خیال انحصاری ها می شویم

تیم سویینی در گفتگویی طولانی که در توییتر شکل گرفته است، درباره سلطه استیم روی فروش بازی های کامپیوتر گفته است: کنترل بازار از سوی استیم، بزرگترین مشکل بازی سازان کامپیوتر و شرکت های عرضه بازی و تمام کسانی است که زندگی شان را با این تجارت می گذارنند.

مدیرعامل اپیک گیمز ادامه داده است: اگر استیم سهم دریافتی تمام بازی سازان و شرکت ها را به 88 درصد افزایش دهد، آن هم بدون هیچ قانون اضافی، اپیک بی خیال سیاست خود در عرضه انحصاری بازی ها می گردد، البته با پایبند بودن به قراردادهای فعلی، و حتی حاضر می شویم بازی های خودمان را روی استیم قرار دهیم.

سویینی معتقد است که این حرکت، بسیار مهم خواهد بود: چنین حرکتی، پیروزی بزرگی در تاریخ بازی های کامپیوتر محسوب می گردد و حتی تاثیری بسیار بزرگ روی دیگر پلتفرم ها خواهد داشت؛ آن هم تا نسل ها بعد. سپس فروشگاه ها می توانند به جایی مناسب برای خرید تبدیل شوند، نه محلی برای درآمدزایی از قبال بازی سازان.

فروشگاه بازی اپیگ گیمز (Epic Games Store) در دی ماه سال گذشته راه اندازی شد. این فروشگاه، به جای سهم معمول 30 درصد که در استیم و فروشگاه های مایکروسافت و پلی استیشن و نینتندو رعایت می گردد، فقط 12 درصد را به عنوان سهم فروش از روی هر بازی برای خود برمی دارد. از طرفی، بازی هایی که از موتور پایه آنریل انجین استفاده می نمایند، اگر روی اپیک گیمز استور عرضه شوند، نیازی به پرداخت سهم 5 درصدی رقم فروش به خاطر استفاده از آنریل انجین ندارند.

بازی های بزرگی در حال حاضر به صورت انحصاری روی اپیک گیمز استور عرضه شده و یا قرار است عرضه شوند. بازی هایی مثل Metro: Exodus یا Borderlands 3 برای مدتی تعیین در انحصار اپیک گیمز استور خواهند بود و سپس به استیم می آیند. اپیک گیمز استور حتی توانسته اند سونی را راضی کند تا تعدادی از بزرگترین بازی های انحصاری پلی استیشن را به وسیله این فروشگاه، روی کامپیوتر عرضه نمایند.

شرکت والو از زمان راه اندازی اپیک گیمز استور، هیچ رفتار و عکس المعلی از خود نشان نداده و شاهد تغییری در فروشگاه استیم نبوده ایم.

منبع: Polygon

tafreh.ir: طفره: مجله سرگرمی، تفریحی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5387

به "اپیک گیمز: استیم رفتارش را درست کند، بی خیال انحصاری ها می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپیک گیمز: استیم رفتارش را درست کند، بی خیال انحصاری ها می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید