Death Stranding یا Last of Us 2: بازی بعدی سونی کدام است؟

به گزارش شیوا مارکت، به رویداد سالانه E3 نزدیک می شویم؛ بزرگترین مراسم صنعت بازی سال جاری کمی با سال های قبل فرق دارد. سونی و الکترونیک آرتز از شرکت در این رویداد کنار کشیده اند و می خواهند برنامه های خودشان را داشته باشند. این طور که به نظر می رسد، سونی می خواهد دست پیش را بگیرد و زودتر از رقبا و در حرکتی غیر رسمی E3 را شروع کند. یکی دو روزی است که شایعات حول بازی های آینده سونی بالا گرفته اند؛ شایعاتی که از انتشار تریلرهای جدیدی از سه بازی بزرگ سونی می گویند. ظاهرا قرار است یکی دو روز آینده را به تماشای تریلرهای جدیدی از بازی Death Stranding و قسمت دوم The Last of Us بگذرانیم.

Death Stranding یا Last of Us 2: بازی بعدی سونی کدام است؟

بروزرسانی 1

همانطور که در مطلب اصلی نوشتیم، اعتباری به وب سایت ها و خبرگزاری های اسپانیایی نبود. شایعات این سایت ها گفته بودند که سونی حداکثر تا انتها دیشب از برنامه State of Play بعدی خود رونمایی خواهد نمود و این اتفاق طبق انتظارات ما رخ نداد.

با این حال، هنوز هم امید به عرضه The Last of Us: Part 2 در امسال وجود دارد.

بروزرسانی 2

پخش زنده سونی از بازی Death Stranding رسما در کانال توییچ پلی استیشن آغاز شده است. استودیوی کوجیما پروداکشنز و هیدئو کوجیما ساعت دقیق پخش تریلر را تعیین ننموده اند و باید منتظر پای برنامه زنده پلی استیشن در توییچ بنشینیم.

با این حال، می توانیم کمی تخمین بزنیم. کوجیما پروداکشنز گفته است که زمان پخش تریلر، ژاپن وارد روز سی ام ماه می شده، در حالی که در اروپا و امریکا هنوز 29ام است. ژاپن حدود 9 و 10 امشب وارد روز سی ام می گردد و زودتر از این زمان نباید انتظار پخش تریلر را داشته باشیم.

بروزرسانی 3

صفحه پیش خرید بازی Death Stranding در فروشگاه پلی استیشن زودتر از موعد راه اندازی شده است.

بروزرسانی 4

تاریخ عرضه بازی Death Stranding از سوی فیس بوک رسمی شعبه تایوان پلی استیشن به بیرون درز کرد. بر اساس پستی که در حال حاضر حذف شده است، بازی Death Stranding قرار است در روز 8 نوامبر امسال میلادی عرضه گردد.

بروزرسانی 5

جیسون شرایر، ضمن تایید این موضوع که بازی Death Stranding قرار است در ماه نوامبر عرضه گردد، اطلاع داده است که منابعی به او گفته اند که بازی The Last of Us: Part 2 برای عرضه در اوایل سال 2020 برنامه ریزی شده است. این نویسنده وب سایت کوتاکو گفته است که سونی برنامه داشته تا The Last of Us: Part 2 را در ماه نوامبر عرضه کند، ولی عرضه آن را به تاخیر انداخته است.

از یک موضوع رسما با خبر هستیم: این که در روز سی ام ماه می، یعنی فردا شب یا پس فردا صبح، قرار است اطلاعاتی رسمی از بازی Death Stranding منتشر گردد. شخص هیدئو کوجیما، کارگردان، طراح و نویسنده بازی دث استرندینگ، آغاز به انتشار تیزرهای کوتاهی نموده است. با این حال، اتفاق مهم تر ساعتی پس از انتشار اولین تیزر کوتاه از سوی کوجیما روی داد. توییتر رسمی استودیوی بازی سازی کوجیما پروداکشنز اطلاع داد که در روز 29 ماه می اطلاعات جدیدی از بازی منتشر خواهد شد.

آخرین باری که بازی دث استرندینگ را دیدیم، رویداد توکیو گیم شو سال گذشته بود. کوجیما یک تیزر یک دقیقه ای از بازی نمایش داد که ظاهرا یکی از غولآخرهای بازی را به تصویر می کشید. از آن موقع تا به امروز، کوجیما مصاحبه های مختلفی نموده و از دث استرندینگ گفته است، ولی این طور که به نظر می رسد بالاخره قرار است بازی را ببینیم.

از نمایش دث استرندینگ مطمئن هستیم، ولی شایعه دیگری هم منتشر شده است. خبرگزاری های حوزه بازی در اسپانیا آغاز به انتشار اطلاعات جدیدی از بازی The Last of Us: Part 2 نموده اند. اولین خبر را وب سایت Gamereactor منتشر کرد. این خبرگزاری اسپانیایی گفت که این هفته در کنار تریلر دث استرندینگ، تریلری هم از بازی The Last of Us: Part 2 منتشر خواهد شد و این تریلر، تاریخ انتشار بازی را رسما اعلام خواهد نمود. طبق گفته این وب سایت، تاریخ انتشار بازی پاییز امسال است. خبر دیگری چند ساعت بعد از سوی وب سایت اسپانیایی دیگری به اسم Legion de Jugadores منتشر شد. این وب سایت هم گفت که منابعی به آن ها اطلاع داده اند که قسمت دوم بازی The Last of Us همین هفته نمایش داده خواهد شد و تاریخ انتشار بازی هم انتها امسال میلادی است.

ظاهرا این اخبار و اطلاعات، ترافیک خوبی را روانه این سایت های اسپانیایی نموده است، چون ساعتی پیش دوباره سایت Legion de Jugadores مطلبی منتشر کرد و گفت که سونی در روز سی ام ماه می یک قسمت جدید از برنامه State of Play خود را پخش خواهد نمود و این قسمت را کاملا به بازی The Last of Us: Part 2 اختصاص خواهد داد.

این که سایت های اسپانیایی حوزه بازی های ویدیویی، یکی پس از دیگری، اخبار و اطلاعات یکسان منتشر می نمایند و مهر تاییدی به شایعات می زنند، کم و بیش یادآور وضعیت انتشار اخبار بازی در وب سایت های مملکت خودمان است؛ طوری که یک وب سایت خبری منتشر می نماید و بقیه خبرگزاری هم در پی آن و روی موج حرکت می نمایند.

با این حال، بدون انتشار اطلاعات از سوی منابعی معتبرتر، امکان تایید هیچ کدام از این شایعات وجود ندارد.

از طرفی، می توانیم به یکی دو منبع که سابقه خوبی در انتشار اطلاعات دارند رجوع کنیم. جیسون شرایر، نویسند ه وب سایت سایت کوتاکو و از خبرنگارانی که کارنامه پاکی در درز اطلاعات دارد، چند وقت پیش در پاسخ به یکی از کاربران کوتاکو درباره شنیده های خود صحبت نموده بود. این خبرنگار گفته بود که شنیده است سونی برنامه دارد بازی The Last of Us: Part 2 را پاییز امسال عرضه کند و عرضه بازی Ghost of Tsushima هم برای اوایل سال 2020 یعنی زمستان امسال برنامه ریزی شده است. او گفته بود که از برنامه های سونی برای عرضه بازی Death Stranding اطلاعی ندارد.

این که کوجیما پروداکشنز و سونی، رسما خبر از نمایش Death Stranding داده اند و در تیزرهای خود، شعار رسمی بازی را هم اعلام نموده اند، فقط می تواند یک معنی داشته باشد: این که احتمالا مارکتینگ بازی آغاز شده است. شعار تبلیغاتی انتخاب شده برای بازی طناب را بساز یا Create the Rope است. کوجیما، استودیوی او و بازیگران بازی آغاز به استفاده از این شعار تبلیغاتی نموده اند. معمولا زمانی شعار تبلیغاتی را انتخاب و کوشش در بزرگ کردن آن در شبکه های اجتماعی می نمایند که زمان زیادی به عرضه بازی نمانده باشد. این موضوع هم کم و بیش این ذهنیت را در ما به وجود آورده است که احتمال عرضه Death Stranding در ماه های آینده کم نیست. تاریخ انتشار بازی هایی مثل God of War یا Spider-Man سه-چهار ماه قبل از انتشار رسمی بازی اعلام شدند و سونی سپس مارکتینگ بزرگ بازی را آغاز کرد.

حداقل بیش از شش ماه است که مراحل فیلم برداری بازی Death Stranding به انتها رسیده اند، ولی نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us: Part 2 ماه گذشته بود که خبر از اتمام فیلم برداری بازی داد. با این حال، هر روز در شبکه های اجتماعی هیدئو کوجیما می بینیم که این کارگردان هنوز هم مشغول ضبط صداگذاری ژاپنی بازی است.

می توانیم بگوییم که استودیوی بازی سازی ناتی داگ، در مقایسه با استودیوی تازه تاسیس کوجیما پروداکشنز، در وضعیت بهتری واقع شده است. کوجیما در انتها سال 2015 دوباره تعدادی از اعضای کوجیما پروداکشنز قدیم را گرد هم آورد و از صفر استودیوی جدیدش را راه انداخت؛ طوری که ساخت بازی Death Stranding تا چند ماهه نخست سال 2016 به صورت جدی آغاز نشده بود. ولی دو موضوع مهم را هم نباید فراموش کنیم: این که بر و بچه های استودیوی بازی سازی گوریلا گیمز موتور پایه و تخصص فنی شان را از همان ابتدای کار در اختیار کوجیما گذاشتند و این که کوجیما از همان ابتدای کار، ایده کامل بازی را از قصه گرفته تا گیم پلی، در ذهن داشت.

در تخمین وضعیت عرضه سه بازی بزرگ باقی مانده سونی برای پلی استیشن 4 یک موضوع دیگر را هم در نظر می گیریم. سونی بازی های انحصاری خود را به زبان های متعددی ترجمه می نماید و این موضوع، احتیاجمند زمان زیادی است. سال گذشته از زبان یکی از مترجم هایی که سونی در ترجمه بازی با آن ها کار می نماید درباره دث استرندینگ شنیدیم. این مترجم گفت که فیلم نامه کامل بازی و منوها و نوشته های مختلف مثل نوشته های مراحل و آیتم ها، برای آن ها ارسال شده است. زمانی که یک شرکت بازی سازی، متون مورد احتیاج خود را برای ترجمه ارسال می نماید، یعنی همه چیز بازی نهایی شده است و قرار نیست تغییری در فیلم نامه و مراحل ایجاد گردد. این مترجم گفته بود وقتی سونی متون یک بازی را برای آن ها ارسال می نماید، شش ماه تا یک سال تا عرضه نهایی بازی فاصله دارند.

با تمام این اوصاف، هیچ چیز به صورت جدی قابل پیش بینی نیست. تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم، نمایش دث استرندینگ تا یکی دو روز آینده است. حتی نمی دانیم این نمایش قرار است به چه شکل باشد.

زمان زیادی تا این نمایش باقی نمانده است. فقط کافی است کمی بیشتر از یک روز صبر کنیم. به محض انتشار اطلاعاتی رسمی، می توانید از همین جا انتظار انعکاس آن را داشته باشید.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6461

به "Death Stranding یا Last of Us 2: بازی بعدی سونی کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "Death Stranding یا Last of Us 2: بازی بعدی سونی کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید