ایرانی ها به کدام نوع از سفر علاقمند هستند؟

به گزارش شیوا مارکت، سفر با اهداف و دلایل متفاوتی انجام می گردد و براساس آن نیز انواع مختلفی دارد. ممکن است بخواهید تعطیلات خود را حتی برای دو روز هم که شده، در خارج از شهر و خانه خود بگذرانید یا اینکه برای شرکت در یک جلسه کاری، بازاریابی محصولات یا سرکشی به یک پروژه، از شهر یا کشور خود خارج شوید. شاید اقوام شما در منطقه دیگری سکونت دارند و می خواهید چند روزی را به دیدن آن ها بروید یا با قصد زیارت به شهر دیگری سفر می کنید. به هر دلیلی که سفر می کنید، تجربه ای خاص و متفاوت را برای خود رقم می زنید. انتخاب مقصد، انتخاب وسیله نقلیه و حتی همراهان شما در سفر نیز هر کدام یکی از انواع سفر در ایران را به وجود می آوردند که تعریف خاص خود را داشته و شامل ویژگی هایی هستند. در این بخش قصد داریم در خصوص اقسام سفر در ایران توضیحاتی را ارائه دهیم. پس اگر می خواهید با سفرهای مورد علاقه ایرانی ها آشنا شوید، ادامه این مطلب را دنبال نمائید.

ایرانی ها به کدام نوع از سفر علاقمند هستند؟

با چه کسی به سفر می روید؟

همواره شنیده اید که گفته اند سفر باعث می شود تا انسان شناخت خوبی نسبت به همسفران خود پیدا کند. اینکه چه کسی را برای همسفر بودن انتخاب می کنید، نکته بسیار مهمی است. یک همسفر خوب، سفری لذت بخش و خاطره انگیز برایتان می سازد و برعکس اگر همسفران خوبی نداشته باشید، سفری خسته کننده نصیبتان خواهد شد. شما می توانید به تنهایی سفر کنید یا با دوستان و خانواده خود همراه شوید. با توجه به افرادی که در سفر شما را همراهی می کنند، نوع سفرتان متفاوت شده و ویژگی های خاص خود را خواهد داشت. در هر یک از انواع سفر در ایران شما موظفید نکاتی را رعایت نموده تا بتوانید سفر خوبی را برای خود و همراهانتان بسازید.

سفر خانوادگی

سفرهای خانوادگی از جمله سفرهای مورد علاقه ایرانی ها بوده که افراد معمولا از سن کودکی با آن آشنا می شوند و خاطرات خوبی به یاد دارند. در این سفر فرد به همراه خانواده خود اعم از پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر به مسافرت می رود. مهمترین مزیت سفر خانوادگی این است که شما در کنار بهترین افراد زندگی خود قرار دارید و اگر مسئله ای برایتان ایجاد شود، همه آن ها در کنار شما و همراهتان هستند. شما در کنار هم سختی های سفر را می گذرانید و خاطرات خوبی می سازید. در کنار این مزیت ها، محدودیت هایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما باید یک نظم خاصی را در رفت و آمدها، غذا خوردن و خوابیدن خود رعایت نموده و باهم هماهنگ باشید. جاذبه های گردشگری که مورد بازدید قرار می دهید باید با توجه به سلیقه سایر اعضای خانواده انتخاب شوند، اما با همه این محدودیت ها قرار دریافت در کنار خانواده و شاد بودن با آن ها از جمله مواردی است که افراد را به سمت سفرهای خانوادگی که یکی از انواع سفر در ایران بوده، سوق می دهد. نکته ای که بهتر است در خصوص این نوع سفر مدنظر داشته باشید، محل اقامت شماست. بهترین مکان جایی بوده که نزدیک به جاذبه های گردشگری مورد نظر شما باشد. در این صورت مشکل حمل و نقل ندارید و راحت تر هستید.

ماه عسل

سفر ماه عسل یکی از به یادماندنی ترین و رمانتیک ترین سفرهایی بوده که ممکن است در طول زندگی خود فقط یک بار تجربه نمایید. در این سفر معمولا مکان هایی خاص تر و رمانتیک تر انتخاب می شوند و هزینه و امکاناتی که برای آن در نظر گرفته می شود نیز بیشتر از دیگر سفرهایی است که در طول زندگی مشترک خود برای آن برنامه ریزی می کنند. این سفر معمولا بعد از مراسم ازداوج زوجین انجام می شود، پس از روزهای سخت و خسته کننده ای که برای آماده سازی محل زندگی، برگزاری مراسم ازدواج پشت سر گذاشته اید، حالا این فرصت را دارید که چند روزی را به دور از خانواده، دوستان و آشنایتان در کنار هم باشید و از لحظاتتان به خوبی استفاده نمایید. در این سفر که یکی از سفرهای مورد علاقه ایرانی ها بوده، می توانید خوب استراحت کنید تا بعد از برگشتن برای شروع زندگی مشترک و پذیرش مسئولیت هایی که بر دوش شماست، آماده شوید.

سفر محبت آمیز

سفر با دوستان از اقسام سفر در ایران بوده که معمولا خاطره های خوبی برایمان به همراه دارد. دوستان معمولا سلایق مشابهی باهم دارند و کمتر درگیر اختلاف نظرها می شوند. از این رو ساعات خوشایندی را برای یکدیگر می سازند.

سفر تنهایی

سفر تنهایی یکی از اقسام سفر در ایران بوده که به صورت مستقل و انفرادی انجام می شود. شما در این سفر فرصت دارید که به تنهایی برنامه ریزی کنید و تصمیم بگیرید که چگونه از زمان خود استفاده نمایید. در اینجا هیچ کسی نیست که بخواهید با او همراه شوید و در انتخاب غذا، محل اقامت، مکان های گردشگری کاملا مستقل هستید. در این سفر نوعی آزادی عمل دارید که بسیار شیرین بوده و تجربیات فوق العاده ای برایتان به همراه دارد. در کنار همه این ها، سفر تنهایی مسائلی نیز دارد. ممکن است گاهی احساس تنهایی کنید و دلتان بخواهد یک همراه یا همسفر داشته باشید. در این مواقع این فرصت را دارید که با دیگران هم صحبت شده و از اطلاعاتشان استفاده نمایید. با محلی ها به گپ و گفت بنشینید و با آداب و رسومشان بیشتر آشنا شوید. این مورد در بین اقسام سفر در ایران شاید کمی سخت باشد، اما در سفر تنهایی تجربیاتی به دست می آورید و چیزهایی یاد می گیرید که ارزش آن از تمام سختی های سفر بیشتر است. پیشنهاد می کنیم حتما این نوع سفر را در برنامه خود بگنجانید. نکته ای که در سفر تنهایی باید به آن توجه داشته باشید، ایمنی شماست. در طول سفر همواره حواستان به وسایل شخصی باشد و به خوبی از آن ها مراقبت کنید. دقت داشته باشید که کلید و کیف پول خود را جایی جا نگذارید. بهتر است از قبل در خصوص سفر خود با کسی صحبت نموده و او را آگاه سازید. یک کپی از مدارک خود را در کیفتان قرار داده و به همراه آدرس و شماره تلفن محل اقامتتان همواره به همراه داشته باشد. سفرها براساس وسیله نقلیه ای که برای این کار انتخاب می شوند، تفاوت هایی باهم داشته و در دسته های مختلفی قرار می گیرند. در انتخاب نوع وسیله باید دقت زیادی داشته باشید و مدت زمان سفر، مقصد مورد نظر، هدف از سفر را مدنظر قرار دهید.

سفر جاده ای

سفر جاده ای یکی از سفرهای مورد علاقه ایرانی ها بوده که در مسیرهای کوتاه یا طولانی انجام می شود. در این سفر فرد با اتومبیل شخصی سفر خود را در جاده های ایران شروع می نماید و در طول مدت رسیدن به مقصد از تماشای دیدنی ها و طبیعت زیبای اطراف لذت می برد. این سفر معمولا چندین روز طول می کشد.

سفر دریایی

سفر دریایی یکی از سفرهایی بوده که در ایران کمتر رایج است، اما اگر انجام شود تجربیات خوب و جذابی را برای مسافران به همراه دارد. در این نوع سفر جابجایی مسافر با استفاده از کشتی یا قایق انجام می شود. مسافران چند روزی را بر روی آب هستند و در این میان ممکن است در جزیره یا شهرهایی که در بین راهشان وجود دارند، توقف کنند. تورهای کروز نمونه هایی از سفرهای دریایی هستند که معمولا در آن ها از کشتی های مسافرتی لوکس استفاده می شود.

سفر آخر هفته

وقتی یک هفته پرکار و خسته کننده را پشت سر می گذارید، دوست دارید تا در خاتمه هفته ساعاتی را استراحت نموده و انرژی دوباره ای برای شروع هفته ای جدید به دست آورید. بعضی افراد از این فرصت استفاده نموده و راهی سفرهای کوتاه یک یا دو روزه می شوند. با توجه به محدودیت زمانی که در اینجا وجود دارد، معمولا مسیرهای کوتاه و مقصدهای نزدیکتری انتخاب می شوند. بعضی طبیعتگردی را ترجیح می دهند و با تورهایی که در این زمینه فعالیت دارند، راهی سفر می شوند. افراد دیگر نیز دوست دارند تا سفرهای کوتاه جاده ای را که یکی از انواع سفر در ایران بوده، تجربه نموده و به منطقه ای در اطراف محل زندگی خود بروند.

سفر زیارتی

یکی از انواع سفر در ایران، سفر زیارتی است. هدف از این نوع سفر، رفتن به مقاصدی است که دارای زیارتگاه، امامزاده، مسجد هستند. این نوع سفر نه تنها در ایران و در بین مسلمانان، بلکه در بین ادیان دیگر نیز وجود دارد. پیروان ادیان دیگر نیز برای زیارت و سر زدن به معابد از نقطه ای به نقطه دیگر سفر می کنند. یکی از بزرگترین سفرهای زیارتی دنیا که در بین مسلمانان سراسر دنیا در یک زمان مشترک بوده، سفر حج است که به صورت سالانه انجام می شود.

دیدار با دوستان و آشنایان

ممکن است یکی از اعضای خانواده، دوست یا آشنایتان در شهر یا کشوری دیگر سکونت داشته باشد. در این مواقع شما برای اینکه بتوانید با او دیدار کنید، برنامه ریزی نموده و زمانی را برای سفر به آن نقطه اختصاص می دهید. در این سفر شما در خانه دوست خود سکونت دارید و احتیاجی به رزرو اقامتگاه ندارید. همچنین با توجه به اینکه دوست یا آشنای شما چندسالی است که در آن منطقه اقامت دارد، این فرصت را دارید که به عنوان یک راهنمای خوب از او بهره برده و بهترین مکان ها را برای بازدید انتخاب نمایید.

سفر کاری

سفرهای کاری یکی از اقسام سفر در ایران بوده که برای انجام فعالیت هایی چون ملاقات با مشتریان، بازدید از شعبه های مختلف شرکت، بازاریابی، شرکت در کنگره ها، بازدید از پروژه ها انجام می شوند. این نوع سفر ها معمولا از طرف شرکت ها و کارفرماها برنامه ریزی شده و تمام هزینه های آن نیز از همان بخش تامین می شود. همانطور که معین است، این سفر تفریحی نیست و برنامه ریزی آن نیز با سفر تفریحی متفاوت هست. افراد بیشترین زمان سفر خود را به کار اختصاص می دهند، اما در زمان فراغت خود این فرصت را دارند که به گشت و گذار پرداخته و از بعضی جاذبه های دیدنی بازدید کنند.

سفر ورزشی

اگر ورزشکار هستید و قصد دارید تا برای شرکت در یک رویداد ورزشی به سفر بروید، سفرتان یک سفر ورزشی محسوب می شود. افرادی نیز هستند که برای یادگیری یک ورزش خاص سفر می کنند. در اینجا ورزش مورد نظر برای این افراد آن قدر مهم بوده که وقت و هزینه زیادی را صرف پیمودن مسیرهای طولانی برای رسیدن به هدفشان می کنند.

سفر برای شرکت در یک رویداد ورزشی یا فرهنگی

گاهی اوقات دوست دارید یک مسابقه هیجان انگیز فوتبال یا دیگر ورزش ها را از نزدیک تماشا کنید. شاید برای حضور در بازی های جام دنیای یا المپیک برنامه ریزی نموده و به کشور دیگری که از شما بسیار دور است، می روید. شرکت در جشنواره های بین المللی، فستیوال های موسیقی، جشنواره های فیلم و حضور در کنسرت ها از دیگر مواردی هستند که می توان آن ها را در این نوع سفر دسته بندی کرد. فردی که وقت و هزینه بسیاری را برای شرکت در این رویدادها اختصاص می دهد، علاقمند و مشتاق است. با شرکت در این رویدادها هزاران نفر را می بینید که سلیقه مشابهی با شما دارند و به همان چیزی علاقمندند که شما برای تماشای آن کیلومترها راه پیموده اید. آشنایی با افراد هم سلیقه از جمله جذابیت های این مورد در بین اقسام سفر در ایران محسوب می شود.

سفر ماجراجویانه

سفر ماجراجویانه یکی از انواع سفر در ایران بوده که در سال های اخیر بسیار رواج پیدا نموده و به یکی از جذاب ترین نوع سفر برای علاقمندان تبدیل شده است. در این نوع سفر معمولا فرد یک مکان غیر معمول را برای سفر انتخاب می نماید، به عنوان مثال به یک نقطه دورافتاده و بکر از طبیعت می رود. در نقاط بکر معمولا شگفتی های بی نظیری از دنیای طبیعت وجود دارد که روح آدمی را تازه می نماید. این سفر احتیاج به مهارت هایی مانند غارنوردی یا کوهنوردی دارد و فرد باید ورزشکار بوده و دارای توان بدنی بالایی باشد تا از پس آن برآید. نقاط عجیب و غریب و خطرناک از دیگر انتخاب های یک سفر ماجراجویانه و هیجان انگیز هستند. افرادی که قصد دارند تا یک دنیای شگفت انگیز و غیر معمول را مشاهده کنند، این نوع سفر را انتخاب می کنند. در اینجا نیز فرد باید قدرت بدنی بالا و مهارت هایی را داشته باشد تا بتواند از پس مسیرهای سخت و فعالیت های خطرناک برآید. بدیهی است که سفر ماجراجویانه نمی تواند به صورت خانوادگی انجام شود و فرد اغلب این کار را به تنهایی انجام می دهد یا با تورهایی همراه می شود و دوستانی در این راه پیدا می نماید. افرادی که به قصد برقراری ارتباط با محلی ها و آشنایی با فرهنگ، زبان و آداب و رسوم آن ها سفر می کنند نیز در دسته سفرهای ماجراجویانه قرار می گیرند. این نوع سفرها معمولا به منظور تبادلات فرهنگی انجام می شوند و برای افراد، اطلاعات و تجربیات فوق العاده ای را به همراه دارند.

کوله گردی

یکی از سفرهای مورد علاقه ایرانی ها، کوله گردی است. در این سفر فرد معمولا به تنهایی یا با دوستان خود سفر می نماید و تنها یک کوله پشتی به همراه دارد. کوله گردی سفر کم هزینه ایست، از این رو سختی ها و مسائل خاص خود را دارد. باید آماده این سفر باشید تا بتوانید از آن لذت برده و تجربیات خوبی را نیز به دست آورید. در اینجا هیچ اقامتگاهی رزرو نمی شود. شاید مجبور باشید در چادر بخوابید، یک خوابگاه کوچک اجاره کنید یا با محلی ها هم خانه شوید. تکلیف غذا و حمل و نقل نیز از قبل معین نیست و همه این ها با توجه به شرایط و محلی که در آن حضور دارید، معین می گردند. اما در کنار همه این سختی ها و خستگی ها، کوله گردی جذابیت خاص خود را داشته و دنیای جدیدی را به روی علاقمندان می گشاید.

سفرهای دیپلماتیک

به سفرهایی که دولتمردان و حاکمان کشورهای مختلف برای رسیدگی به امور سیاسی، مذاکرات بین کشورها، بستن قراردادهای بین المللی، تبادلات فرهنگی و سیاسی و حضور در گردهمایی ها و نشست های بین المللی انجام می دهند، سفرهای دیپلماتیک گفته می شود. بدیهی است که این سفر مختص افراد خاصی بوده و صرفا جنبه کاری دارد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی | تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 10088

به "ایرانی ها به کدام نوع از سفر علاقمند هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها به کدام نوع از سفر علاقمند هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید