ایران در دانش و فناوری توانمند و الگوی مناسب است

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آدامو آدامو وزیر آموزش نیجریه با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری دیدار و گفت وگو کرد.

ایران در دانش و فناوری توانمند و الگوی مناسب است

آدامو آدامو وزیر آموزش نیجریه با اشاره به انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک تحول افتخارآفرین ایران و الگویی ارزنده برای دیگر کشورها گفت: ایران توانسته است پس از انقلاب اسلامی به پیشرفت های علمی و فناوری قابل توجهی دست پیدا کند. این پیشرفت ها بسیار ارزنده و افتخارآفرین هستند و الگویی مناسب برای دیگر کشورها بشمار می رود.

به گفته آدامو، این توانمندی که با استقلال و ایستادگی حاصل شده، به کشورهای در راستا توسعه انگیزه می بخشد و عزمشان را برای کوشش بیش تر و رسیدن به پیشرفت تقویت می نماید. در این راه همکاری و تعامل علمی و فناورانه با ایران به ویژه در حوزه فناوری های پیشرفته این روند را سرعت می بخشد.

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از ظرفیت های نیجریه در حوزه نفتی است، فناوری های حوزه نفت و پتروشیمی را یکی از حوزه هایی دانست که می تواند در تعامل ایران و نیجریه شکوفا گردد.

آدامو بیان نمود: توجه عمده کشورهای آفریقا به توانمندی های ایران است چراکه این کشور توانسته است با وجود تحریم و محدودیت ها به یاری استقلال و ایستادگی پیشرفت های مطلوبی در حوزه دانش، فناوری و همچنین مالی برسد. بنابراین آماده هستیم تا در حوزه های گوناگون فناوری، همکاری خود با ایران را گسترش دهیم.

توسعه زیست بوم کارآفرینی مشترک با حمایت از جوانان خلاق و کارآفرین

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه، تحول ایران از کشوری نفت محور به دانش بنیان را نقطه جهش کشورمان دانست و گفت: ایران در کنار بهره مندی از سرمایه های عظیم و ارزنده زیرزمینی خود، از نوآوری و دانش جوان تحصیل نموده به عنوان سرمایه ارزنده دیگری بهره می جوید؛ ضروری است تا کشورهایی که منابع زیرزمینی را به عنوان محور نخست حیات مالی خود می شناسند، نگاهی تازه به این سرمایه غیرملموس و ارزشمند داشته باشند.

ستاری، محقق شدن زیست بوم مشترک همکاری های فناورانه ایران و دیگر کشورها را به یاری فعالان دانشی و فناوری ممکن دانست و گفت: تعامل میان کشورها از راستا سرمایه گذاران، فعالان دانش بنیان و استارت اپی عبورمی نماید و دولت ها باید با یاری به ایجاد پارک های علم و فناوری، کارخانه های نوآوری، مراکز رشد، شتاب دهنده ها و بسترهای تبادل دانش و فناوری به صورت مشترک این راستا را هموار و برای عبور قطار تعامل های علمی و فناوری، ریل گذاری نمایند.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5480

به "ایران در دانش و فناوری توانمند و الگوی مناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در دانش و فناوری توانمند و الگوی مناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید