ایران میزبان مسابقات کاپ آسیا و جهانی پارااسکی

به گزارش شیوا مارکت، مسابقات کاپ آسیا و جام جهانی پارااسکی به میزبانی ایران در بهمن ماه برگزار می گردد.

ایران میزبان مسابقات کاپ آسیا و جهانی پارااسکی

به گزارش ، مسابقات کاپ آسیا و جام جهانی پارااسکی در بخش های پارااسنوبرد، پاراآلپاین و صحرانوردی از 9 تا 19 بهمن ماه به میزبانی ایران و با حضور کشورهای آسیایی و اروپایی برگزار می گردد.

مسابقات پارااسنوبرد و پاراآلپاین در پیست دیزین و از 9 تا 17 بهمن ماه و در ماده پاراصحرانوردی نیز روزهای 18 و 19 بهمن ماه در پیست آبعلی برگزار می گردد و ورزشکاران جانبازان و معلولین، نابینایان و کم بینایان در این مسابقات به رقابت می پردازند.

عیسی ساوه شمشکی رئیس انجمن پارااسکی درباره برگزاری این مسابقات در مصاحبه با خبرنگار ما اعلام کرد: کمیته ملی پارالمپیک از مدت ها پیش تقاضای خود را برای میزبانی مسابقات کاپ آسیا و جام جهانی به کمیته بین المللی پاراالمپیک اعلام نموده بود و پس از موافقت IPC زمان برگزاری این رقابت ها در تقویم جهانی ثبت شد و در بهمن ماه سال جاری ایران میزبان جام جهانی پارا اسکی است. در حال حاضر کمیته ملی پارالمپیک به 30 کشور اروپایی و آسیایی برای حضور در این مسابقات نامه زده است و لیست نهایی تیم ها تا یک ماه آینده تعیین می گردد.

او ادامه داد: در کمپ امارات با دیمیتری، رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک درباره این میزبانی صحبت کردیم و حتی او به ما گفت کوشش می نماید که قبل از این مسابقات کمپ آموزشی را در ایران برگزار کند و البته هزینه این کمپ را خود تیم ها پرداخت می نمایند و تیم های شرکت نماینده در کمپ می توانند ورزشکاران بیشتری در مسابقات داشته باشند و این امتیازی است که از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک در نظر گرفته شده است.

شمشکی مطرح نمود: با توجه به اینکه هتل شمشک از پیست فاصله دارد و رفت و آمد برای ورزشکاران سخت است این مسابقات را در پیست دیزین و آبعلی برگزار می کنیم و هزینه اقامت تیم ها بر عهده ایران است و اگر کمپی برگزار گردد تیم ها باید هزینه نمایند.

صمیمی: ورزش، سکویی برای توانمند سازی معلولین است/ به دنبال میزبانی مسابقات بین المللی در وزنه برداری هستیم

شهنازی: یک رکورد جدید در تاریخ پاراآسیایی به جا گذاشته شد/ کمیته بین المللی المپیک درباره قانون بازنشسته ها توجیه شد

رضایی: مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک امروز نمودش دیده می گردد

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2258

به "ایران میزبان مسابقات کاپ آسیا و جهانی پارااسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران میزبان مسابقات کاپ آسیا و جهانی پارااسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید