ایران میزبان هنر خوشنویسی راه ابریشم

به گزارش شیوا مارکت، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: اردیبهشت ماه سال آینده ایران میزبان برنامه بزرگ هنر خوشنویسی راه ابریشم خواهد بود و ثبت این رویداد در اطلس ونسکو پذیرفته شد.

ایران میزبان هنر خوشنویسی راه ابریشم

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، حجت الله ایوبی امشب در صحن شورای شهر همدان با تقدیر از مدیران شهری در برگزاری نشست دنیای راه ابریشم با بیان اینکه برگزاری این نشست نشان از اراده جمعی مردم همدان و مدیریت شهری است اظهار کرد: تغییر لهجه راه ابریشم از جمله نتایج این نشست بود.

وی با تأکید بر اینکه مردم دنیا فکر می کردند زبان راه ابریشم چینی است گفت: با برگزاری همایش راه ابریشم در همدان توانستیم زمین بازی عوض نموده و نشان دهیم ایران حرفی برای گفتن در این زمینه دارد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار داشت: پیش از برگزاری نشست نگران بودیم که آیا می توانیم آن طور که باید نشست را اجرا کنیم یا نه که خوشبختانه توانستیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

وی به پذیرش طرح برپایی همایش خط و خوشنویسی در راه ابریشم توسط یونسکو اشاره نمود و افزود: یونسکو پذیرفت که این مهم در اطلس یونسکو تجدید نظر گردد و همایش بین المللی خط و خوشنویسی اردیبهشت ماه سال آینده در ایران برگزار گردد.

ایوبی هر کشوری که بتواند تصویر خوبی از خود در دنیا ارائه دهد را پیروز نبرد فرهنگی دانست و توضیح داد: این نشست توانست تصویری بسیار خوب از ایران و همدان ارائه دهد؛ در همایش های دنیای و بین المللی نباید به دنبال نتایج فوری باشیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما به دلیل تنگ نظری هایی که وجود دارد نتوانستیم در بسیاری از اجلاس ها و همایش های دنیای شرکت کنیم ادامه داد: عملاً جایگاه جمهوری اسلامی ایران در این محافل خالی است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: سیاست جایگاه های خالی در همایش های دنیای شایسته ایران نیست آن هم زمانی که ما حرفی برای گفتن داریم.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم کشور و یا شهری مانند همدان در دنیا دیده گردد، باید دنیای نگاه نموده و فکر کنیم یادآور شد: جایزه دنیای ابن سینا به عنوان جایزه اخلاق در علم بوعلی سینا چهار سال است برگزار می گردد و مسوولی از شهر همدان در این رویداد مهم حضور ندارد.

ایوبی با تأکید بر اینکه بوعلی سینا نماد همدان است اظهار کرد: به همین دلیل کوشش کردیم در این دوره اهدای جایزه ابن سینا علاوه بر حضور مسوولانی از همدان در این مراسم، شب هگمتانه و یا روز همدان نیز برگزار گردد.

وی با اعلام آمادگی برای راه اندازی دفتر نمایندگی یونسکو در همدان و موزه هنر راه ابریشم با آثاری مختلف از کشورهای عضو این اجلاس گفت: مسوولان همدان نیز باید به ما قول بدهند که بتوانند موزه ای فرهنگی همچون موزه ای که در چین برای مسئله اقتصادی در راه ابریشم ایجاد شده ایجاد نمایند.

شهردار همدان نیز در ادامه با اشاره به مصوبه شورای شهر و استانداری در برگزاری نشست راه ابریشم اظهار داشت: این نشست یکم تا هفتم مهرماه برگزار گردید.

عباس صوفی با بیان اینکه سیاست های در نظر گرفته شده از نظر کمی و کیفی در این نشست خوب برگزار گردید افزود: اتفاق خوب این بود نام همدان در یونسکو مطرح شد و اعتقاد داریم همدان ظرفیت های بالا و بعدهای تاریخی و فرهنگی است.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این نشست موجب شد مدیران و اعضای یونسکو با همدان بیشتر آشنا شوند توضیح داد: با اقدامات بعدی که مورد حمایت دفتر یونسکو در تهران و دفتر مرکزی یونسکو در دنیا رقم خواهد خورد.

شهردار همدان افتتاح دفتر نمایندگی یونسکو در همدان، برندینگ، موزه مورد حمایت یونسکو و ثبت آثار تاریخی را از اتفاقات خوب این نشت برشمرد و ادامه داد: ثبت آثار تاریخی همدان در این نشست مورد توجه نهاده شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو یونسکو به میزبانی همدان گفت: همانطور که یونسکو تقاضای برگزاری نشست راه ابریشم را داشت و همدان صادقانه به آن پاسخ داد یاری و حمایت نمایند که بتوانیم ظرفیت های بی بدیل همدان را با ظرفیت یونسکو بشناسانیم.

در ادامه رئیس شورای شهر همدان با اشاره به موضوع بحث عسگریان و رئیس درآمد شهرداری یادآور شد: بگو مگو بین این دو نفر در مورد مسائل کاری بود و شخصی نیست که متأسفانه بعضی رسانه ها مسئله را شخصی نمود دادند.

کامران گردان با بیان اینکه آقای عسگریان اظهار داشت کارها در قسمت اقتصادی شهرداری قفل می گردد اظهار کرد: برداشت بدی از سوی بعضی رسانه ها شد.

وی با بیان اینکه انتظار دارم آقای عسگریان بزرگی کند البته نماینده شهرداری نیز از حق شهرداری دفاع می نماید گفت: دو طرف این موضوع را به دل نگیرند.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز اظهار داشت: ما نمایندگان مردم در مجلس شهری هستیم و در درجه اول باید منافع و خیر و صلاح مردم را در اولویت کاری قرار دهیم و در این جهت ممکن است مواردی پیش آید.

سید مسعود عسگریان با اشاره به کنار آمدن شهردار با عدم موافقت شورا در بعضی موارد فزود: انتظار داریم نمایندگان شهرداری در شورا شأن و منزلت شهردار را حفظ نمایند.

وی با تأکید بر اینکه اگر در موضوعی حساسیت داریم به دلیل عضو شورا بودن و با توجه به کمیسیون مربوطه است توضیح داد: حفظ منافع شهرداری توسط نمایندگان شهرداری حاضر در جلسات صحن هم حدی دارد باید به فکر رعایت قانون و منافع مردم نیز باشیم.

شهردار همدان نیز در ادامه گفت: در مباحث کارشناسی ممکن است مسائلی پیش بیاید و نمایندگان شهرداری وظیفه دفاع از شهرداری را دارند.

صوفی با تأکید بر اینکه وظیفه داریم احترام اعضای شورا را حفظ کنیم یادآور شد: در مجموعه شهرداری نگاه ما این است قانون رعایت گردد نه اینکه قرار است اجحاف در حق مردم کنیم.

در ادامه عسگریان و مدیر درآمدهای شهرداری نیز با روبوسی عدم دلخوری خود از صحبت های جلسه قبل صحن شورا را اظهار داشتند.

همچنین در این جلسه دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اهدای لوحی از استاندار و شهردار در برگزاری نشست راه ابریشم تقدیر کرد که البته در زمان تقدیر شهردار در جلسه حضور نداشت و فرماندار نیز به نمایندگی از استاندار این لوح را دریافت کرد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13255

به "ایران میزبان هنر خوشنویسی راه ابریشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران میزبان هنر خوشنویسی راه ابریشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید