بارش شهابی در رباط عباس آباد تایباد رصد شد

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مجید حسینی گفت: این برنامه توسط انجمن نجوم مشهد به منظور آشنایی علاقه مندان با مباحث علمی و نجومی به مناسبت بارش شهابی در رباط عباس آباد تایباد برگزار گردید.

بارش شهابی در رباط عباس آباد تایباد رصد شد

وی اضافه نمود: ا ین برنامه با استقبال خوب و حضور بیش از 90 نفر از علاقه مندان مباحث نجومی از شهرهای مشهد، تایباد، تربت جام و شهرهای مجاور انجام شد.

حسینی اضافه نمود: با هماهنگی های صورت گرفته با فرمانداری و شورای اسلامی و شهرداری، نیروی انتظامی، هلال احمر، اداره برق، اداره جهاد کشاورزی و دامپزشکی با استقرار و فراهم سازی امکانات مختلف در رباط عباس آباد اقدام به ارائه خدمات مختلف کردند.

لازم به ذکر است، منطقه تاریخی عباس آباد تایباد در فاصله 30 کیلومتری شمال غربی تایباد قرار داشته و شامل محوطه تاریخی- رباط و قلعه تاریخی عباس آباد است.

این منطقه مساحتی بالغ بر 400 هکتار داشته که رباط عباس آباد با مساحت حدود 5 هزار مترمربع عرصه و بیش از 4 هزار مترمربع اعیان از دوره صفویه و شامل دو حیاط و همچنین دارای آب انبار - شاه نشین و آتش انداز و به شماره 2386 در سال 1378 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16029

به "بارش شهابی در رباط عباس آباد تایباد رصد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شهابی در رباط عباس آباد تایباد رصد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید