بازیگر محبوب برگمان ، ستاره مهر هفتم و جن گیر در 90 سالگی درگذشت

به گزارش شیوا مارکت، مکس فُن سیدو که با بازی در فیلم های اینگمار برگمان نامدار به شهرت رسید و با جن گیر ستاره سینمای جهان شد، در 90 سالگی از جهان رفت.

بازیگر محبوب برگمان ، ستاره مهر هفتم و جن گیر در 90 سالگی درگذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، بازیگر عظیم سوئدی نام خود را با بازی در مهر هفتم برگمان در 1957 سر زبان ها انداخت، آن هم در قالب شخصیتی که با خدا شطرنج بازی می نماید. ایفای نقش عیسی مسیح در عظیم ترین داستان عالم به کارگردانی جورج استیونس در 1965، کشیش نفرین شده جن گیر ویلیام فریدکین در 1973، هنرمند زودرنج و ترشرو در هانا و خواهرانش به کارگردانی وودی آلن در 1986 دیگر نقش های ماندگار کارنامه فن سیدو بود.

از تازه ترین هنرنمایی های این بازیگر تحسین شده می توان به بسیار بلند و بیش از اندازه نزدیک ساخته استفن دالدری در 2011، جنگ های ستاره ای: نیرو برمی خیزد در 2015 و بازی تاج و تخت اشاره نمود. مکس در خانواده ای پولدار در لوند به جهان آمد و پیش از ملاقات با برگمان در 1955، در مدرسه ملی بازیگری سوئد درس خواند. این دو ابتدا در چند نمایش با هم کار کردند، بعد وارد سینما شدند و با همان فیلم های اول به جایگاهی محکم دست یافتند.

فن سیدو در هالیوود و اروپا با فیلمسازانی چون ریدلی اسکات (رابین هود)، استیون اسپیلبرگ (گزارش اقلیت)، دیوید لینچ (تل ماسه)، جولین اشنابل (لباس غواصی و پروانه) و مارتین اسکورسیزی (جزیره شاتر) همکاری کرد و دو بار برای بسیار بلند و بیش از اندازه نزدیک و پله فاتح نامزد دریافت اسکار شد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17045

به "بازیگر محبوب برگمان ، ستاره مهر هفتم و جن گیر در 90 سالگی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر محبوب برگمان ، ستاره مهر هفتم و جن گیر در 90 سالگی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید