باکو به دنبال دریافت غرامت خانه های سوخته از ایروان

به گزارش شیوا مارکت، فارس نوشت: رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در بازدید از مناطق پس گرفته شده از ارمنستان گفت میخواهد از ایروان در دادگاه های بین المللی به دلیل خسارات وارده به ساختمان ها در منطقه کلبجر درخواست غرامت کند.

باکو به دنبال دریافت غرامت خانه های سوخته از ایروان

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان گفت، باکو میخواهد از ارمنستان برای خسارت های وارد شده به ساختمان ها و اموال در شهر کلبجر غرامت مطالبه کند.

علی اف گفت: ما در مرکز جبرئیل هستیم. حتی یک ساختمان آسیب ندیده وجود ندارد، نه حتی یکی! فقط یک واحد نظامی ساخته شده و سایر زیرساخت ها -خانه ها، ساختمان ها و مدارس- تخریب شدند. ارمنستان برای همه آن ها در دادگاه های بین المللی جوابگو خواهد بود.

وی اضافه نمود: کارشناسان بین المللی دعوت خواهند شد و خسارات محاسبه شده است. ما خواهان غرامت خواهیم شد.

منطقه کلبجر یکی از سه منطقه ای است که طبق توافق ایروان با باکو و مسکو، به کنترل جمهوری آذربایجان درخواهد آمد. این منطقه باید تا 25 نوامبر (5 آذر) به طور کامل به دولت جمهوری آذربایجان تحویل داده گردد. علاوه بر آن، باکو کنترل مناطق آغ دام و لاچین را به ترتیب تا 20 نوامبر و اول دسامبر در دست خواهد گرفت.

سه شنبه هفته قبل بود که جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه از توافق آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی برای انتها درگیری ها خبر دادند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف است علاوه بر تخلیه اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین، کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24291

به "باکو به دنبال دریافت غرامت خانه های سوخته از ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو به دنبال دریافت غرامت خانه های سوخته از ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید