پاشینیان: روابط روسیه و ارمنستان عمیق تر خواهد شد

به گزارش شیوا مارکت، نخست وزیر ارمنستان در ملاقات با وزیر دفاع روسیه تأکید کرد که روابط ارمنستان با روسیه عمیق تر شده و همکاری میان دو کشور نزدیک تر و راهبردی تر می گردد.

پاشینیان: روابط روسیه و ارمنستان عمیق تر خواهد شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در ملاقات با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه ضمن تقدیر از حمایت مسکو از ایروان در دوران جنگ اخیر با جمهوری آذربایجان در مورد منطقه قره باغ کوهستانی گفت: تمایل دارم تأکید کنم که در دوران جنگ (با جمهوری آذربایجان)، همشیه حمایت فدراسیون روسیه، رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه، حمایت شخصی شما را حس کردیم. می خواهم از شما بخاطر این حمایت ها قدردانی کنم.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، پاشینیان همچنین ابراز اطمینان کرد که در آینده ای نزدیک، روابط ارمنستان با روسیه عمیق تر شده و همکاری میان دو کشور نزدیک تر و راهبردی تر گردد.

امروز (شنبه)، هیأتی از روسیه از جمله شویگو، سرگئی لاوروف وزیر خارجه، الکسی اورچوک، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت وارد ایروان شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته بیان کرد که هیأتی روس را به جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعزام می نماید تا موضوعات مهمی درباره اجرای توافق سه جانبه ایروان، باکو و مسکو درباره منطقه قره باغ کوهستانی را مورد آنالیز قرار دهند.

پیش از این نیز، لاوروف امروز (شنبه)، طی یک کنفرانس خبری در ایروان تأکید کرد کوشش برای بازنگری در توافقنامه قر ه باغ قابل قبول نیست.

در تاریخ نهم نوامبر (19 آبان ماه)، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی را در مورد آتش بس کامل در منطقه قره باغ کوهستانی به امضا درآورند.

روسای جمهور روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان پس از آن یک توافق ده بندی برای توقف درگیری ها بر سر منطقه قره باغ کوهستانی امضا کردند و قرار شد تا نیرو های حافظ صلح روسیه در خط تماس میان منطقه قره باغ و جمهوری آذربایجان مستقر شوند. نظامیان روسیه از هفته گذشته فرایند استقرار خود را به همراه تجهیزات نظامی شروع نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24440

به "پاشینیان: روابط روسیه و ارمنستان عمیق تر خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان: روابط روسیه و ارمنستان عمیق تر خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید