با جزایر و مناطق دیدنی مالدیو آشنا شوید

به گزارش شیوا مارکت، مالدیو کشوری است که از چندین جزیره کوچک تشکیل شده و در جنوب غربی هند قرار گرفته است. مالدیو که به بهشت روی زمین معروف است، همه ساله میلیون ها گردشگر را به سوی خود می کشد. آب و هوای معتدل این کشور در تمام فصول سال تقریبا یکسان است که باعث می شود هر زمان که اراده کنید، بتوانید از آن دیدن کنید. به لطف اقیانوس هند، موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خاص این کشور، جزایر بی نظیر مالدیو بدون شک به یکی از زیباترین مناطق جهان برای سفر تبدیل شده است. سواحل این جزایر که از مناطق دیدنی مالدیو هستند، به شن های سفید و نرمی مزیَن شده که فاصله میان این جزایر و شبه جزیره هند را در میان آب های فیروزه ای اقیانوس پر می کنند.

با جزایر و مناطق دیدنی مالدیو آشنا شوید

مسافران اغلب در سفر به مالدیو تنها از شهر ماله بازدید می کنند و بیشتر آن ها هرگز برای دیدن گیاهان دریایی یا قایق سواری نمی روند؛ خلیج های بکر مالدیو را نمی بینند و از بازار ادویه یا مساجد زیبای آن بازدید نمی کنند. بنابراین، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا در بازدید از مناطق دیدنی مالدیو، با وجه دیگری از این مجمع الجزایر آشنا شوید؛ وجهی هیجان انگیز که با آنچه تاکنون از مالدیو می شناختید -محلی آرام برای گذراندن ماه عسل- کاملا تفاوت دارد!

جا به جا شدن با اسکوتر یا ماشین هایی که در بازارهای هندی با نارگیل و ادویه پوشیده شده است، به شهر ماله که به سرعت در حال رشد و پیشرفت است، چهره ای سنتی بخشیده. بنابراین، بازار ماله از جمله مناطق دیدنی مالدیو است که حتما باید به آن سر بزنید.

جزیره هال هوماله | Hulhumale

این جزیره که جزیی مناطق دیدنی مالدیو به حساب می آید و در شهر ماله قرار گرفته است، به طرزی باور نکردنی همیشه در حال رشد و توسعه است. فرودگاه بین المللی ولانا که در حقیقت راه اصلی رفت و آمد به این جزایر شگفت انگیز است نیز در جزیره هال هوماله واقع شده است. در مشرق این جزیره باشکوه، ساحلی وجود دارد که با کلبه هایی از جنس برگ و چوب، مسجدی شیشه ای و راستا پیاده روی زیبایی که بر فراز اقیانوس هند ساخته شده، یک محل بهشتی برای گذراندن تعطیلات در سفر به مالدیو به حساب می آید.

جزیره مافوشی از مناطق دیدنی مالدیو

مافوشی از دیگر مناطق دیدنی مالدیو است که شاید چندان لوکس نباشد و پیدا کردن هتل های 5 ستاره در آن کمی سخت به نظر برسد اما این چیزی از جذابیت های این منطقه کم نمی کند. یکی از عواملی که نقش مهمی در رشد این منطقه از نظر توریستی داشته است، وجود خانه های محلی است که همیشه پذیرای توریست ها و گردشگرانی از سراسر جهان است. این خانه ها کمک می کنند تا مسافران با هزینه های اندک بتوانند به این جزیره سفر کنند. در کافه های بی نظیر کنار ساحل بنشینند و از منظره فوق العاده آن لذت ببرند.

یوتیمو | Utheemu

یوتیمو، از جزایر شمالی این کشور است و جزو مناطق دیدنی مالدیو به شمار می رود که به دلیل خاصی در تاریخ این مجمع الجزایر اهمیت ویژه ای دارد. علت این شهرت به تولد سلطان محمد تاکوروفانو در این جزیره باز می شود. در قرن 16 میلادی، با فرماندهی او اهالی مالدیو مهاجمان پرتقالی را از جزایر این کشور بیرون راندند.

این جزیره نیز مانند سایر جزایر مالدیو با شن های سفید پوشیده شده که امواج اقیانوس هند بر آن می خرامد. هرچند که این مناطق با بناهای ساحلی مانند گاندووارو که یک قصر ساخته شده از چوب است، به تصرف در آمده اند. قصری که محل زندگی سلطان محمد تاکوروفانو بوده است.

فیدو | Feydhoo

داستان فیدو که از مناطق دیدنی مالدیو به شمار می رود، بسیار جالب است. در قرن 19 میلادی مردمی که امروزه در این جزیره زندگی می کنند، در نزدیکی جزیره یی گَن ساکن بودند. طی جنگ جهانی دوم، زمانی که مالدیو به دست انگلیسی ها افتاد، گَن تبدیل به یک پایگاه هوایی شد. درنتیجه تمامی ساکنین آن از جزیره بیرون رانده شدند و برای زندگی به نزدیک ترین محل پناهنده شدند که همان فیدو بود. مردم این منطقه بسیار مهمان نوازند و این موضوع در مناظر بی نظیر و غذاهای دریایی فوق العاده، باعث می شود تا فیدو همیشه برای سفر جذاب باقی بماند.

مارادهو | Maradhoo

این جزیره که در جنوب فیدو قرار گرفته است، توسط مرجان ها احاطه شده است و در قسمتی از مجمع الجزایر مالدیو قرار گرفته است که با گَن در قسمت شرق آغاز می شود. این جزیره، باریک و کشیده مانند یک انگشت کشیده شده و سواحل آن را درختان نارگیل پوشانده است. این جزیره نیز مانند فیدو با مردم خونگرم، ادویه های متنوع و غذاهای دریایی غنی اش از شما پذیرایی می کند. اگر به این جزیره سفر می کنید، حتما به کافی شاپ ها و ساندویچ فروشی هایی که در میان درختان ساخته شده اند، سر بزنید.

جزیره ولیگاندو | Veligandu Island

این جزیره به غروب های زیبا و دل انگیز درخشان قرمز و نارنجی اش در اقیانوس هند معروف است. برای سال ها، جزیره ولیگاندو یکی از مناطق بسیار پرطرفدار برای زوج های جوان به شمار می آمد. ماه عسل های رویایی و تعطیلات برای زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند، با ویلاها و کلبه های ساحلی اش همیشه در این جزیره بهشتی خاطره انگیز بوده و هست.

ریف بنانا یکی از مناطق دیدنی مالدیو

بیشتر کسانی که به مجمع الجزایر مالدیو، بهشت روی زمین سفر می کنند برای یک چیز و تنها یک چیز به این مکان می آیند: موج سواری!

و به سختی می توانید برای اینکار جایی را بهتر از اسکوبا و وست سوتس در بنانا ریف پیدا کنید. این ریف موزی شکل با رنگ های متنوع و زیبایش زیر آب و بین جزایر شمالی مالدیو قرار گرفته است. در این منطقه راهنماها شما را به دید جاذبه های زیر آب مانند اسفنج های دریایی و کوسه هایی که اطراف ریف پرسه می زنند می برند.

جزیره تولوسدو | Thulusdhoo

روح جزایر کارایب را می توانید در جزیره تولوسدو احساس کنید. در بسکمک از نقاط بکر این جزیره، درختان نارگیل رشد می کند. سواحل این جزیره به طور طبیعی جذاب و عالی هستند، با این وجود قایق های ماهیگیری محلی و کلبه های چوبی منظره بی نظیری را رقم می زند. همه چیز در این جزیره برای مسافرانی که به موج سواری علاقه دارند، آماده است. جای جای سواحل این جزیره برای موج سواری مناسب است. برخی مناطق برای آماتورها و برخی برای حرفه ای ها…

جزیره آلیماتا از مناطق دیدنی مالدیو

در لبه شرقی جزایر مالدیو، جزیره آلیماتا واقع شده است. یک جزیره توریستی که می توانید در آن کلبه های لوکس اجاره کنید، از مناطق بکر و دست نخورده ساحل لذت ببرید و مهم تر از همه، در برخی قسمت های تعیین شده به غواصی و اسکوبا دایوینگ بپردازید!

تفرجگاه این جزیره، اغلب پر از موج سواران مشتاق است که تخته هایشان را برای یک موج سواری هیجان انگیز به آب می اندازند. این در حالی است که جزایری که معرفی کردیم تنها بخشی از مجمع الجزایر مالدیو را تشکیل می دهند. شما می توانید برای سفر به مالدیو (بهشت روی زمین)، تور مالدیو خبرنگاران را تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این کشور می توانید به مقاله راهنمای سفر به مالدیو مراجعه کنید.

شما هم مجذوب این جزایر زیبا و مناظر دیدنی آن شده اید؟

اگر تجربه سفر به این کشور را دارید با ما و علاقمندان به سفر درمیان بگذارید.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12680

به "با جزایر و مناطق دیدنی مالدیو آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جزایر و مناطق دیدنی مالدیو آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید