یک برنامه سفر عالی 5 روزه به چابهار

به گزارش شیوا مارکت، برنامه سفر 5 روزه چابهار

از استان های کمتر شناخته شده و البته از بسیاری جهات محروم مانده در کشورمان، استان سیستان و بلوچستان است که در جنوب به دریای عمان متصل شده است. در این استان و در یکی از جنوبی ترین شهرستان آن، شهر چابهار با تمام زیبایی ها و جاذبه های اسطوره ای اش دیده می گردد. اگر شما هم در این سال ها به فکر سفر به این شهر افتاده اید، می توانید با برنامه سفر 5 روزه چابهار که در مجله گردشگری خبرنگاران برایتان آماده کرده ایم، سفری به یاد ماندنی را رقم بزنید. برای راحتی بیشتر مسافران، مبدا این سفر را پایتخت یعنی تهران در نظر گرفته ایم اما شما از هر نقطه ای از ایران که بخواهید می توانید وارد جاده دسترسی به چابهار شوید. در مجموع دو جهت را می توان برای رسیدن به این شهرستان نام برد که معرفی خواهیم کرد. برنامه سفر 5 روزه چابهار تنها پیش درآمدی برای سفر شماست و می توانید از آن به عنوان راهنما و نقشه راه بهره ببرید.

یک برنامه سفر عالی 5 روزه به چابهار

روز اول - حرکت از تهران به سمت چابهار

روش های مختلفی برای رسیدن به چابهار وجود دارد. محل زندگی شما در این روش ها معین نماینده است. در هر صورت، افراد گاهی راه زمینی و گاهی راه هوایی را ترجیح می دهند. اگر دوست دارید تا با ماشین سواری خود و طی کردن جاده ها برنامه سفر 5 روزه چابهار را داشته باشید، باید یک نقشه راه تهیه کنید.

افرادی که نمی خواهند زمان خود را در طول راستا بگذرانند و مستقیم و به سرعت می خواهند به چابهار رسیده و تنها از جاذبه های چابهار دیدن نمایند، می توانند پرواز سوار شوند. از تهران به راحتی سوار پرواز 3 ساعت و نیم به شهر کنارک در کنار چابهار شوید. از کنارک تا چابهار را دیگر باید تاکسی یا ماشین بگیرید. در میان هفته و هر روز تقریبا یک پرواز برای این راستا وجود دارد و اگر می خواهید بلیط هواپیما تهیه کنید، بهتر است که به سراغ ایرلاین ها و شرکت های مسافربری و آژانس های هواپیمایی معتبر بروید. ایرلاین هایی مانند ایران ایر، کاسپین، معراج و زاگرس برای چابهار پرواز دارند که هر کدام قیمت متفاوتی را ارائه می دهند. بسته به بودجه سفر خود می توانید برای یکی از این پروازها، بلیط تهیه کنید.

از فرودگاه کنارک تا چابهار نزدیک به 50 دقیقه رانندگی دارید.

در این راستا بیشتر جاذبه های چابهار قرار از جمله تیس قرار گرفته اند. با اینکه پرواز به کنارک یکی از بهترین راستاهاست اما افراد ماجراجو و جوان بسیاری هستند که ترجیح می دهند پرواز خود را برای زاهدان گرفته و از آنجا به سمت چابهار حرکت نمایند. به این صورت، از جاذبه های راستا هم در این استان دیدن می نمایند.

سفر زمینی به چابهار

اگر از تهران برنامه سفر 5 روزه چابهار دارید، باید یک تا دو روز سفر خود را به طی راستا به صورت زمینی اختصاص دهید. از تهران، جاده قم، کاشان، یزد، انار، رفسنجان، ماهان کرمان و بم را ادامه داده تا وارد استان سیستان و بلوچستان شوید. اگر قصد سفر به زاهدان را ندارید، جاده ای را که به سمت بزمان می رود را پیش بگیرید. پس از بم کرمان، راستا زاهدان و بزمان از یکدیگر جدا می گردد. پس از بزمان به نزدیکی ایرانشهر، سپس نیک شهر، کنارک و در نهایت چابهار خواهید رسید. جاده زاهدان به چابهار و بم کرمان به چابهار، جاده های مسطح و خوبی برای رانندگی هستند.

  • نکته: در راستا و جاده ای که برای راستا زمینی به چابهار آوردیم، شما از نزدیکی جاذبه های بسیاری در این استان عبور خواهید کرد. بنابراین اگر کمی از راستا جاده به سمت دیگر جاذبه های درون استان سیستان و بلوچستان منحرف شوید، می توانید سفری با بازدید از شگفتی های این استان را تجربه کنید. در مجموع سفر زمینی از تهران تا چابهار 24 ساعت زمان خواهد برد.

می توانید راستا ایران گردی خود را به سمت بندرعباس و در نهایت از کناره دریای خلیج فارس و عمان به سمت چابهار ادامه دهید. این راستا نیز یکی از زیباترین راستاهای دسترسی به چابهار است اما جاده آن، پر از چاله است و باید برای رانندگی مراقب بود تا لاستیک ماشین پنچر نکند.

سفر با قطار به چابهار

هر چند که تا این شهر، هیچ راه آهنی کشیده نشده است اما می توانید تا بندر عباس را با قطار و راه آهن طی نموده و در نهایت برنامه سفر 5 روزه چابهار را از بندرعباس به سمت این شهر، زمینی و با تاکسی یا ماشین شخصی ادامه دهید.

روز دوم - رسیدن به چابهار

در نهایت روز دوم از برنامه سفر 5 روزه چابهار را در این شهر سپری خواهید نمود اما بیایید راستا شما را طولانی تر کنیم و کمی دیرتر وارد این شهر شوید. در راستا از شهر کنارک خواهید گذشت. بیایید امروز را به دیدن جاذبه های اطراف این شهر بروید. از کنارک به سمت کهیر و گریان حرکت کنید.

بازدید از گل فشان های چابهار

در میان جاده ای کهیر تا گریان، کوه هایی آتشفشانی وجود دارند که به گلفشان معروف هستند. حدود 18 کیلومتر که از کهیر رانندگی کردید، به جاده ای فرعی در سمت چپ خود می رسید که شما را به سمت گلفشان ها و روستای تنگ هدایت می نمایند. در مجموع فاصله گل فشان ها تا شهر کهیر حدود 25 کیلومتر است و شما نیم ساعته می توانید به دیدن این جاذبه چابهار بروید.

در برنامه سفر 5 روزه به چابهار پیشنهاد می دهیم که کمی بیشتر در این مکان بمانید. می توانید از گل های این منطقه به پوست خود بمالید و حمام گل بگیرید. بسیاری از مردم محلی معتقدند که این گِل ها برای درمان بیماری های پوستی بسیار عالی هستند. پس از حدود 2 ساعتی که در این منطقه بودید، راستا را به سمت کنارک، بندر چابهار و 3 اسکله معروف این ناحیه برگردید. اگر جاده گلفشان ها را ادامه دهید به بندر تنگ و اسکله زیبای آن خواهید رسید. این بندر و ساحل چنان زیباست و پرندگان مهاجر آن دیدنی است که پیشنهاد می دهیم یک شب را اینجا چادر زده و کمپ کنید. حتی می توانید در آب های نزدیک به ساحل شنا کنید.

ترکیب شن ها و ماسه های طلایی و تلاقی دریا و صحرا را در روستای تنگ چابهار می توان نظاره کرد.

در میان جاذبه های چابهار اینجا نه تنها بسیار خلوت و بکر بوده بلکه حیات وحش بی نظیری هم دارد.

  • نکته: برای بازدید از این جاذبه حتما آب کافی برای نوشیدن با خود به همراه داشته باشید. همچنین اگر توانستید با راهنماهای محلی همراه شوید، راستا روستای گوردیم را پیش گرفته و از دماغه بی نظیر گوردیم هم دیدن کنید. اینجا نیز، یکی از بهترین مکان ها برای کمپ زدن در کنار دریای عمان است.

روز سوم - ادامه راستا به سمت کنارک و چابهار

پس از اقامت در کنار سواحل تنگ یا گوردیم به سمت کنارک حرکت کنید. در کنارک حتما به دیدن بنای تاریخی آریان خان که خانه ای خشت و گلی مربوط به 120 سال پیش است بروید. پس از آن از اسکله کنارک که خلیج چابهار را به شما نشان می دهد، دیدن کنید. به مکانی بروید که به دماغه پزم معروف است. دماغه پزم که از مناطق شکار ممنوع ایران است، مکانی برای تخم گذاری لاک پشت هاست و اکوسیستمی بسیار جالب دارد. اگر به غارنوردی هم علاقه دارید، در زندیکی کنارک، غار طبیعی کل بی بانک وجود دارد که غار آبی جذابی است. این غار را به طبیعت گردها و غارنوردان حرفه ای پیشنهاد می دهیم.

کنارک به تیس

راستا خود را در برنامه سفر 5 روزه چابهار ادامه داده و از کنارک به سمت روستای تیس حرکت کنید. هر چند که بعد از تیس به چابهار می رسید اما اینجا بایستی کمی در جاده منحرف شوید. وارد روستای تیس شده و از قلعه تاریخی پرتغالی ها و گورستان عجیب این روستا دیدن کنید. قبرستان جن ها آنچنان عجیب هستند که مردم محلی پیرامون آن، داستان های افسانه ای ساخته اند. مسجد این روستا به سبک مساجد پاکستانی ساخته شده و تک مناره است.

  • دیگر جاذبه های تیس: دیگر قلعه های این روستا مانند قلعه بلوچ، قلعه پیروز گت، قلعه انوشیروان و کلات که حتما ارزش دیدن را دارند. بازدید بندر تیس را هم از دست ندهید یا اگر از عاشقان طبیعت و غارهای طبیعی هستید به دیدن غارهای بان میستی بروید که از جاذبه های چابهار و بندر تیس هستند. از این غارها، با نام غارهای سه گانه تیس هم یاد می نمایند.

در نهایت به سمت چابهار حرکت نموده و شب را در این شهر اقامت داشته باشید. اگر به دنبال اقامت در هتل های چابهار هستید یا هر گونه اطلاعات سفری از چابهار می خواهید، می توانید مطلب جامع راهنمای سفر به چابهار را مطالعه کنید. در آنجا هر آنچه که راجع به غذاهای محلی، جاذبه های اطراف چابهار، رستوران ها، مراکز خرید، هتل ها و شماره های ضروری احتیاج داشته باشید، پیدا خواهید نمود.

روز چهارم و پنجم - بازدید از شهر چابهار و اطراف آن

صبحانه ای محلی از غذاهای بلوچی با نان های معروف این ناحیه سفارش دهید. برنامه سفر 5 روزه چابهار را با صبحانه مقوی محلی ادامه دهید. اینجا دیگر مکانی است که می توانید برای خرید انتخاب کنید. بازارهای این شهر، بسیار جذاب بوده و کالاهای هندی، پاکستانی، افغانی و عرب بسیاری را در آن خواهید دید. لباس های محلی هندی و ساری ها از جمله جذابیت های این بازار هستند. همچنین انواع ادویه های دنیا را در اینجا پیدا خواهید نمود. گردشگران بسیاری گفته اند که قیمت وسایل خانگی و مخصوصا وسایل آشپزخانه در بازارهای چابهار ارزان تر از دیگر بازارهای ایران است و اگر علاقه دارید، از چنین کالاهایی خریداری کنید. از آنجایی که بازدید از بازارهای چابهار را بهتر است به هنگام عصر و شبانگاه موکول کنید، بنابراین صبح روز چهارم از برنامه 5 روزه چابهار به سمت غرب این شهر حرکت کنید.

جاده رمین، لیپار، کچو، بریس، پسابندر و در نهایت تنگه گواتر را پیش بگیرید.

بازدید از دریاچه صورتی لیپار

در ابتدای راستا پس از طی حدود نیم ساعت به یکی از جاذبه های چابهار که در ایران بی نظیر است، خواهید رسید. دریاچه صورتی لیپار با حیات وحش و طبیعت بی نظیری که دارد، هم اکنون برای بازدید گردشگران مهیا شده است. در اطراف این جاذبه کمپ و محل اتراق وجود دارد که می توانید از امکانات آن بهره ببرید. همچنین عکس های بی نظیری را از این دریاچه می توانید عکاسی کنید. این دریاچه در واقع، تالابی است که به دلیل وجود پلانگتون های ذره بینی، صورتی رنگ به نظر می آید. اگر در آذر ماه به دیدن این تالاب بروید، آن را در سرخ ترین درجه رنگ ممکنه خواهید یافت. مردم محلی به گیاهان و طبیعت سبز اطراف تالاب دشتار می گویند.

بازدید از کوه های مینیاتوری

پس از بازدید از دریاچه به سمت کوه های مینیاتوری حرکت کنید. تابلوی راستا روستای کچو را در جاده اصلی رد کنید تا به کمپ کوه های مینیاتوری برسید. از کمپ به سمت کوه ها، راستای را می توانید تا نزدیکی آن ها رانندگی نموده و باقی را بایستی پیاده بروید. کوه های مینیاتوری که به کوه های مریخی نیز معروف هستند، در یک سمت جاده چابهار به سمت بندر گواتر قرار گرفته اند و تا دریای عمان فاصله چندانی ندارند. این منطقه عجیب را به راحتی از درون ماشین می توانید تماشا کنید. برنامه سفر 5 روزه چابهار بدون بازدید از این جاذبه زمین شناسی کامل نخواهد شد. در این کمپ هر آنچه که برای ادامه راستا به سمت بندر گواتر احتیاج دارید را خریداری کنید.

بندر گواتر و منطقه حفاظت شده باهوکلات

انتهای ایران با دو تا از جاذبه های چابهار در ناحیه جنوبی تمام می گردد. دو جاذبه بندر گواتر که دریای عمان در آنجا به اقایانوس متصل می گردد و کمی بالاتر از آن، منطقه حفاظت شده باهوکلات جاذبه هایی هستند که کمتر ایران گردی از آن دیدن نموده اند. برنامه سفر 5 روزه چابهار هر چند که در نقطه انتهای مرز جغرافیایی جنوبی ایران تمام می گردد اما شما را با چشمانی درخشان و پر از شگفتی هایش رها نمی کند. بندر گواتر نه تنها پر از قایق های ماهیگیری و اسکله ای نیم دایره ای است، بلکه پرندگان مهاجر بسیاری مانند فلامینگو، تیهو، مرغان دریایی و بسیاری دیگر نیز دارد. جاده ساحلی این راستا نیز یکی از منحصر به فرد ترین جاده های ایران است.

منطقه حفاظت شده باهو کلات با جنگل های حرا و دیگر مناطق طبیعی اش، منطقه ای سرسبز در کنار دریاست. در باهوکلات می توانید یکی از حیوانات بومی ایران یعنی تمساح گاندو را از نزدیک ببینید.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7325

به "یک برنامه سفر عالی 5 روزه به چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک برنامه سفر عالی 5 روزه به چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید