با معروف ترین مراکز خرید اصفهان آشنا شوید

به گزارش شیوا مارکت، از قدمت و سابقه تاریخی شهر اصفهان کمتر کسی بی خبر است. وقتی سخن از آثار فرهنگی به میان می آید، وقتی برای مسافرت، اعضای خانواده باهم مشورت می کنند، وقتی سخن از صنایع دستی و تعدد سوغاتی می شود، بدون شک نام اصفهان اگر در اول لیست نباشد، یقینا دومین گزینه هست. شهری با پیشینه پربار تاریخی که دارای ابنیه ای خاص، معماری هایی منحصر بفرد و میراث فرهنگی های با ارزش و متعدد هست. این کلانشهر زیبا در روزگاری نه چندان دور، پایتخت صفویان بود و یکی از بخش های مهم فرهنگی کشورمان به حساب می آمد. اصفهان را بی شک می توان الماس درخشانی از اصالت، فرهنگ و همچنین گهواره صنایع دستی ایران نامید. می توان این شهر را با اطمینان کامل، یکی از قطب های تمدن ارزشمند ایران برشمرد. در مطلب خرید در اصفهان، به معرفی تعدادی از مراکز خرید اصفهان پرداخته ایم. با مسافرتی دلپذیر به این شهر زیبا و معروف، ضمن تماشای بناهای تاریخی بی نظیر، سری هم به پاساژهای اصفهان بزنید تا مسافرتتان با خاطراتی زیبا به پایان برسد.

با معروف ترین مراکز خرید اصفهان آشنا شوید

بازار نقش جهان

بازار نقش جهان، بازاری با معروفیت جهانی بوده که علاقمندان فراوانی دارد. ابهت و شکوه این بازار مورد تاید همه بازدیدکنندگان آن است، چه گردشگران و توریست های خارجی و چه تک تک افرادی که از داخل سرزمینمان ایران برای سیاحت و گردش به آنجا می فرایند. خلاصه که این بازار با امتیازات ویژه ای که دارد، یک بازار منحصر بفرد شمرده می گردد. بازار و میدان نقش جهان اصفهان، دیدنی ترین و برجسته ترین اماکن دیدنی اصفهان بوده که بازدیدکنندگان متعددی را به خود جذب می کنند. در حجره های هر چهار طرف این مکان، هنرمندان در پیش چشم بازدیدکننده مشغول به خلق هنر هستند. از ظروف مس و نقره گرفته تا مینا کاری، فیروزه کوبی، تابلوهای نقره کوبی، سفره های قلمکاری شده، رومیزی های ترمه، خاتم کاری های ظریف برای قاب ساعت و دیگر ظروفی که با هنر خاتم کاری مزین شده اند، همه و همه در همین حجره ها بفروش می رسند.

خیابان چهار باغ عباسی

یکی از خیابان های مهم اصفهان محسوب می گردد و مانند چهار راهی اصلی بشمار می آید. از این خیابان به همه جای شهر دسترسی خواهید داشت. خیابان چهار باغ عباسی که مابین دروازه دولت و سی و سه پل قرار گرفته، یکی از محل هایی بوده که در گذشته درباریان رفت و آمد زیادی در آن داشتند. اگر به دنبال طلا یا پارچه به هنگام خرید در اصفهان هستید، در این محل مغازه هایی زیادی هستند که قادر خواهید بود از آن ها خرید کنید.

بازار هنر اصفهان

مرکز خریدی بر جای مانده از دوره صفویه که در ترکیب با زیبایی های معماری هم هست. می توان به حق چنین اظهار داشت که این مورد از مراکز خرید اصفهان یکی از جذاب ترین مرکز خریدهای ایران نیز به شمار می آید. اگر به دنبال طلا و جواهرات ساخت هنرمندان اصفهان هستید، به بازار هنر اصفهان رجوع کنید. ساخت این مورد از مراکز خرید اصفهان به سال های 1083 تا 1085 بر می گردد.

بازار قیصریه

شهر اصفهان به دلیل پایتخت بودن در دوره صفویه، مرکز خرید پارچه و فرش بوده و تجار داخلی و همنیطور خارجی در این بازار بخش هایی مختص به خود داشتند که برخی از آن ها با گذشت 400 سال همچنان پابر جا مانده و هنوز فعالیت دارند. بازار قیصریه را قادر خواهیم بود تا یکی از بی مثال ترین بازارهای نصف جهان بدانیم. سر در بازار دارای کاشیکاری های زیبایی بوده که در آن ها از طرح های اسلیمی به صورت مقرنس بهره برده اند که زیبایی این ورودی را صدچندان کرد. در دیوارهای این مکان هم از نقش های چشم نوازی استفاده شده که بیننده ناخودآگاه از تماشای آن ها، آفریننده این هنر زیبا را تحسین می کند. این بازار در اصفهان به بازار صنایع دستی و بازار سنتی مشهور هست. انواع صنایع دستی، فرش و پارچه در این بازار یافت می شوند.

سیتی سنتر اصفهان

از سیتی سنتر اصفهان تحت نام وسیع ترین مجتمع تجای، تفریحی، فرهنگی و گردشگری خاورمیانه اسم می برند. این مورد از پاساژهای اصفهان دارای دو طبقه پارکینگ، سه طبقه مرکز خرید و تجاری و دو طبقه سالن بازی، سینما، فودکورت و سالن ورزشی هست. ناگفته نماند که سالن بازی این مورد از پاساژهای اصفهان، وسیع ترین سالن بازی سرپوشیده در خاورمیانه به حساب می آید.

مجتمع پارک

مجتمعی با حدود 400 مغازه که مایحتاجی چون لوازم الکترونیکی، لوازم آرایش، پوشاک، کیف و کفش و کلی مایحتاج دیگر را فراهم می آورد. در صورت خستگی، می توانید در پارک و فضای سبز مجتمع پارک استراحت کنید. این مورد از مراکز خرید اصفهان حتی دارای مشاور املاک و ساختمان پزشکان نیز هست. از وسعت و عظمت این مورد از پاساژهای اصفهان همین بس که دارای 5 ورودی است.

سرای هنرمندان اسپادانا

سرای هنرمندان اسپادانا هم در همان میدان نقش جهان قرار گرفته است و مخصوص گردشگران علاقمند به صنایع دستی از انواع مختلف هست. ضمن اینکه در حین خرید و گردش از دیدن معماری های خاص شهر اصفهان هم لذت می برید، می توانید با خریدی آسان این لذت را مضاعف کنید.

معرفی چند مجتمع تجاری دیگر در اصفهان

مرکز خرید جشنواره

یکی دیگر از مراکز شلوغ و متنوع این شهر، مرکز خرید جشنواره بوده که ارزش یک بار بازدید برای خرید در اصفهان را دارد.

مرکز خرید جلفا

در این فروشگاه شما از بین محبوب ترین برندهای داخلی و خارجی اصلح ترین ها را برگزینید. مرکز خرید جلفا وسعت چندانی ندارد، اما اجناس آن تنوع خوبی را به نمایش می گذارند.

مرکز خرید مهرسان

در مرکز خرید مهرسان می توانید صنایع دستی زیبا و بی مثالی را چه برای خود و چه برای عزیزانتان تحت نام سوغات بخرید. ظرف های چینی، لوازم دکوری و لوازم خانه و آشپزخانه در این مورد از پاساژهای اصفهان کشف می شوند. همچنین، این مورد از پاساژهای اصفهان دارای بخش های موبایل و لپ تاپ و همینطور بخش لوازم الکترونیکی هم هست.

مجتمع تجاری مارتین

این مرکز تجاری شیک و بی مثال در همسایگی کلیسای وانک جای دارد که قادر خواهید بود در مجتمع تجاری مارتین، لباس های مجلسی و ورزشی، کفش و زیورآلات نفیس را بخرید و از خرید در اصفهان لذت ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 15791

به "با معروف ترین مراکز خرید اصفهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروف ترین مراکز خرید اصفهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید