بد قولی دولت درباره بودجه صندوق نوآوری، چشم امیدمان به مجلس است

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، علی وحدت امروز در نشست امضای توافق نامه هم سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی صندوق نوآوری و شکوفایی از طرح های فناورانه پارک های علم و فناوری که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، با تبریک هفته پژوهش گفت: خدمات سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی طی یکی دو سال اخیر توسعه جدی پیدا نموده است.

بد قولی دولت درباره بودجه صندوق نوآوری، چشم امیدمان به مجلس است

وی اضافه نمود: در بخش تسهیلات، 4 هزار میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان و طرح های فناورانه فقط در سال 99 از سوی صندوق به شرکت ها پرداخت خواهد شد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اختصاص ضمانت نامه های صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان گفت: سال جاری 3 هزار میلیارد ضمانت نامه به شرکت های دانش بنیان اختصاص خواهد یافت.

وحدت با اشاره به سرمایه گذاری های خطرپذیر گفت: در همه جهان سرمایه گذاری خطرپذیر یا vc از نوع سرمایه گذاری های مهم به شمار می رود که این موضوع نیز در صندوق برای توسعه شرکت های دانش بنیان از سال گذشته و سال جاری به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: البته که موضوع سرمایه گذاری خطرپذیر از 6 سال پیش دنبال می شد اما آنچنان به مرحله اجرایی نرسید.

وحدت با بیان اینکه در این نوع سرمایه گذاری، صندوق 80 درصد سرمایه مورجهانز طرح ها را تأمین می نماید، اضافه نمود: اما بعضی از طرح ها باز هم ترجیح می دهند که از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده نمایند و وارد فرآیند vc نشوند.

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تا زمانی که مزیت سرمایه گذاری خطرپذیر معین نگردد، نمی توان به زودی شاهد آثار آن بود.

وی در خصوص 7 توافقنامه و قرارداد که امروز بین صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک های علم و فناوری منعقد می گردد، گفت: اگر کمک و کمک پارک ها، صندوق های پژوهش و فناوری، پژوهشگاه ها نباشد، عملاً ادامه دادن در این حیطه مشکل ساز خواهد بود؛ به همین دلیل توافقنامه ای بین صندوق ها و پارک ها امروز منعقد می گردد.

وحدت در خصوص دوشنبه های استارت آپی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می گردد، گفت: بسکمک از استارت آپ ها در رویداد دوشنبه های استارت آپی صندوق نوآوری و شکوفایی فرآیند جذب سرمایه را به خوبی طی می نمایند به طوری که حتی احتیاج به سرمایه گذاری صندوق هم ندارند.

افزایش 10 برابری سرمایه صندوق های پژوهش و فناوری

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه نمود: طبق برنامه ریزی هایمان تا سرانجام سال قرار است همه استان ها صندوق پژوهش و فناوری داشته باشند.

وی در خصوص سرمایه صندوق های پژوهش و فناوری گفت: طی دو سال اخیر سرمایه ثبتی این صندوق ها بیش از 10 برابر شده است که این جذابیتی برای صندوق ها است که بتوانند فرایند حمایتی را بیش از پیش از شرکت های دانش بنیان استان ها داشته باشند.

به شکل غافلگیر نماینده ای سرمایه صندوق در لایحه بودجه تامین نشده است

وحدت با اشاره به بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: علیرغم قول های دولت، سازمان بودجه و دفتر ریاست جمهوری به شکل غافلگیرنماینده ای در لایحه بودجه 1400 سرمایه صندوق به خوبی تأمین نشده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: اگر این گونه باشد سرمایه فعال صندوق در ابتدای سال آینده با مشکل روبرو می گردد.

وی ادامه داد: اما امیدوار به نگاه مثبت مجلس هستیم که این سرمایه را اصلاح کند.

وحدت خطاب به وزیر علوم به عنوان عضو هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امیدواریم شما این موضوع را در مجلس پیگیری کنید تا حرکت رو به رشد صندوق نوآوری و شکوفایی همچنان ادامه داشته باشد، زیرا اگر صندوق تقویت نگردد، این شیب توسعه خدمات متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم که با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید، توافقنامه هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و چندین طرح پارک های علم و فناوری مازندران، یزد، هرمزگان، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری قم منعقد شد.

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26232

به "بد قولی دولت درباره بودجه صندوق نوآوری، چشم امیدمان به مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بد قولی دولت درباره بودجه صندوق نوآوری، چشم امیدمان به مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید