برای ثبت نام کلاس اولی ها، معلم ملاک باشد نه مدرسه

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: والدین برای ثبت نام دانش آموزان پایه اول، ملاک شان معلم خوب باشد، نه مدرسه خوب.

برای ثبت نام کلاس اولی ها، معلم ملاک باشد نه مدرسه

فاطمه واکف دیروز (11 خرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از 10 تا 31 خردادماه در مدارس ابتدایی شهر و روستا آغاز می شود و ثبت نام سایر دوره های تحصیلی پس از سرانجام امتحانات و اعلام نتایج انجام می گیرد. ثبت نام در مدارس دولتی بر اساس محدوده جغرافیایی انجام و خانواده ها باید مدارک احراز محل سکونت خود را در زمان ثبت نام به مدرسه ارائه کنند و شرایط سنی ثبت نام در پایه اول ابتدایی 6 سال تمام است.

این مسئول ادامه داد: پس از ثبت اطلاعات فردی و خانوادگی دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سامانه سناد، اخذ نوبت از سامانه الکترونیکی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از تاریخ 15 تیرماه توسط مدارس انجام می شود و سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول ابتدایی نیز از مردادماه تا اواسط شهریور در پایگاه های ثابت و سیار تعیین شده از سوی اداره آموزش و پرورش که سه پایگاه امسال برای سنجش معرفی شده است، انجام می گیرد.

وی افزود: نوبت گیری از طریق سیستم الکترونیکی انجام خواهد شد و والدین باید در همان مدارسی که فرزندان خود را ثبت نام می کنند نسبت به نوبت گیری زمان سنجش نیز اقدام کنند تا به نزدیک ترین پایگاه سنجش ارجاع داده شوند و در این رابطه مراجعه به موقع والدین برای سنجش فرزندشان ضروری است.

واکف شرح داد: به استناد ماده 31 آیین نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هر گونه وجه (به جز بیمه حوادث و کتاب های درسی) در زمان ثبت نام مجاز نبوده و برگزاری هر گونه آزمون یا مصاحبه برای پذیرش دانش آموزان در دوره ابتدایی در مدارس غیردولتی ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: یکی از دغدغه های مهم والدین، انتخاب مدرسه خوب است و معیار خانواده های مختلف برای خوب یا بد بودن یک مدرسه متفاوت است، به همین دلیل از اولیا درخواست می شود تا ملاک شان برای ثبت نام مدرسه نباشد، بلکه در بحث آموزش به خصوص آموزش مقطع ابتدایی، معلم نقش مهم و محوری را ایفا می کند.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20468

به "برای ثبت نام کلاس اولی ها، معلم ملاک باشد نه مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ثبت نام کلاس اولی ها، معلم ملاک باشد نه مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید