آنالیز راهکار موفقیت در آزمون نظام مهندسی

به گزارش شیوا مارکت، در این مقاله به آنالیز راه چاره موفقیت در آزمون نظام مهندسی ساختمان و روش کلیدواژه در جلسه آزمون ورود به حرفه مهندسان پایه 3 می پردازیم. آزمون ورود به حرفه مهندسان پایه سه یا همان آزمون نظام مهندسی ساختمان هر ساله به صورت سراسری کشوری در دو نوبت توسط دفتر مقررات ملی ساختمان؛ وزارت راه و شهرسازی و زیر نظر سازمان سنجش برگزار می گردد، مهندسین رشته های هفتگانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها، بعد از شرکت در این آزمون و کسب نمره حد نصاب، پروانه صلاحیت حرفه ای یا همان حق امضای مهندسی را کسب می نمایند. آزمون تستی و به صورت کاملاً جزوه باز (Open Book) بوده و منابع آزمون که همان کتاب های سبز رنگ مباحث مقررات ملی ساختمان به همراه قانون نظام مهندسی و چند منبع معین دیگر مربوط به انتشارات دفتر مقررات ملی ساختمان می باشند که از طرف این دفتر بر اساس سال روی جلد مباحث در زمان ثبت نام به عنوان منابع آزمون نظام مهندسی آن دوره اعلام می شوند.

آنالیز راهکار موفقیت در آزمون نظام مهندسی

با توجه به حجم بالای منابع که در بعضی رشته ها مثل آزمون صلاحیت اجرا عمران و اجرا معماری تعداد کتاب های منابع نزدیک 30 جلد است، حتی در آزمون هایی مثل نظارت و طراحی سایر رشته ها مثل برق و مکانیک و رشته های تک آزمون مثل نقشه برداری و شهرسازی نیز حداقل تعداد منابع حدود 10 مبحث است. با این حجم کتاب ها و محدود بودن زمان آزمون سر جلسه که مدت پاسخگویی را بر اساس حد نصاب قبولی 50% تنظیم نموده اند، در عمل آزمون نظام مهندسی تبدیل به آزمون سرعت عمل شده است و دقت فراوانی در پاسخگویی و تمرکز روی نکات انحرافی سؤالات دارد.

تنها راه حلی که موفقیت و کارایی خود را برای پاسخگویی سریع و دقیق به سؤالات آزمون نظام مهندسی اثبات نموده است روش کلیدواژه است. در بین کلیدواژه های موجود، کلیدواژه سازه پلاس مربوط به سایت sazeplus.com(در همه رشته ها) عملکرد بالای پوشش سؤالات در آزمون های سال های اخیر را داشته است. خصوصاً در چند دوره آخر آزمون نظام مهندسی که سؤالات بیشتر مفهومی شده اند، کلیدواژه مفهومی سازه پلاس کارنامه های بالای 70-80% داشته و رضایت چشمگیر داوطلبین دوره های گذشته را کسب نموده است. این کلیدواژه تنها کلیدواژه معرفی شده توسط مؤسسات آموزشی و اساتید دوره های ورود به حرفه آکادمی ها است.

کلیدواژه فهرست لغت نامه ای از واژه ها و اصطلاحات و کلمات کلیدی متن منابع بوده که شماره مبحث و شماره صفحه/صفحات هر واژه جلوی آن معین شده است و از ورق زدن بی فایده کتاب و اتلاف وقت داوطلبین در سر جلسه آزمون جلوگیری می نماید. از مزیت های انحصاری کلیدواژه سازه پلاس، جدولی بودن و داشتن واژه های مفهومی و اصطلاحات به همراه فهرست الفبایی دو حرفی برای جستجوی سریع بوده که در کنار مفهومی بودن، ارتباط با داوطلبین و دریافت واژه های جدید، هر دوره به روزرسانی شده تا کامل ترین و بروزترین کلیدواژه بر اساس سال روی جلد مباحث همان دوره ارائه گردد، کلیدواژه سازه پلاس در دو حالت مجموعه ای (کلیدواژه نظارت، کلیدواژه اجرا، کلیدواژه جامع و..) و کلیدواژه تکی (کلیدواژه مبحث شماره…) بنا به سلیقه داوطلبین مختلف آماده نموده است. تا داوطلبین با به همراه داشتن کلید واژه کامل در جلسه آزمون، موفقیت خود در اخذ صلاحیت های مربوطه در آزمون ورود به حرفه مهندسان را تضمین نمایند.

از روش های توصیه شده برای آمادگی آزمون و نحوه مطالعه، مرور روزنامه وار کل منابع (باهدف آشنایی با کلیت و ساختار هر مبحث) و سپس تمرین سؤالات مبحث به مبحث با کلیدواژه سازه پلاس، در شرایط زمانی آزمون است.

با آرزوی موفقیت داوطلبین در آزمون نظام مهندسی

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: ساختمانچی
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17104

به "آنالیز راهکار موفقیت در آزمون نظام مهندسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز راهکار موفقیت در آزمون نظام مهندسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید