بیش از 20 هزار کتاب رایگان برای دانش آموزان لوکزامبورگ

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیورابدو- وزیر آموزش ملی بچه ها و جوانان لوکزامبورگ برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان دبیرستانی در فصل تابستان یک کتابخانه رایگان دیجیتال با عنوان این جا بخوانید راه اندازی نموده و بیش از 20 هزار کتاب را به صورت رایگان با حمایت کتابخانه ملی این کشور در اختیار آن ها قرار داده است.

بیش از 20 هزار کتاب رایگان برای دانش آموزان لوکزامبورگ

این فهرست شامل بیش از 20 هزار کتاب به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسه می باشد که به صورت الکترونیک در گوشی های هوشمند، تبلت ها و کامپیوتر برای تعطیلات تابستانی در دسترس دانش آموزان قرار گرفته است.

این پروژه با هدف پرورش ذائقه کتاب خوانی نوجوانان، روی آوردن به مطالعه به عنوان یک سرگرمی آزاد و بدون محدودیت های اقتصادی کلید خورده است.

وزیر آموزش لوکزامبورگ اشاره نمود که هیچ یک از این کتاب ها بر اساس برنامه های درسی ملی مدارس نیست بلکه کتاب هایی است که برای اوقات فراغت در نظر گرفته شده است. در واقع این ابتکار عمل نه می تواند جایگزین و نه فعالیتی در جهت اصلاح و بهبود درس خواندن در مدرسه باشد بلکه برای تشویق بیشتر به مطالعه فردی به لطف دسترسی آسان و گسترده نوجوانان به ادبیات در نظر گرفته شده است.

این پروژه علاوه بر پیشنهاد طیف گسترده ای از کتاب های رایگان و متنوع شامل امکانات دیگری نظیر خواندن آفلاین، رزور کتاب، جستجوی تعاریف در فرهنگ لغات و حفظ یادداشت ها و نظرات درباره کتاب ها می گردد.

علاوه بر این که همه دانش آموزان دبیرستانی در لوکزامبورگ اعم از مدارس دولتی و خصوصی می توانند از این امکان استفاده نمایند معلمان، مدیران و کتابداران مدارس نیز می توانند از امکانات و مزایای آن بهره مند شوند.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21500

به "بیش از 20 هزار کتاب رایگان برای دانش آموزان لوکزامبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 20 هزار کتاب رایگان برای دانش آموزان لوکزامبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید