برگزاری جشن ملی نوروزگاه از سوم تا دوازدهم فروردین ماه سالجاری در کرمان

به گزارش شیوا مارکت، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: جشن ملی نوروزگاه از سوم تا دوازدهم فروردین ماه سال 1398در محل کاروانسرای گنجعلیخان شهر کرمان اجرا می گردد.

برگزاری جشن ملی نوروزگاه از سوم تا دوازدهم فروردین ماه سالجاری در کرمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی با اشاره به اینکه جشن ملی نوروزگاه ویژه ایام نوروز برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: این ویژه برنامه با هدف حفظ و معرفی آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ بومی شهرستانهای استان کرمان برپا می گردد.

وی اظهار کرد: با توجه به استقبال مسافران و گردشگران در نوروز سال گذشته، برآن شدیم در نوروز سالجاری این ویژه برنامه به صورت گسترده تر برپا گردد.

فرخی در ادامه به ویژه برنامه های این جشن در استان کرمان، اشاره نمود و گفت: اجرای موسیقی محلی و سنتی و همچنین هنرهای آیینی، نمایش و فروش محصولات صنایع دستی، برگزاری مسابقه سنتی چوگان از جمله این برنامه ها است.

وی به عرضه غذاهای محلی و سوغات هر شهرستان در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان اشاره نمود و اضافه کرد: شهرستانهای استان در این زمینه دارای ظرفیت های بالایی هستند که برگزاری این چنین برنامه ها در معرفی این ظرفیت ها یاری شایانی خواهد نمود.

فرخی با بیان اینکه نوروزگاه در شهرهای زرند، راین و ماهان نیز برگزار می گردد، اضافه کرد: در کوشش هستیم این ویژه برنامه نوروزی در دیگر شهرستانهای استان نیز برپا گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، اعلام نمود: جشن ملی نوروزگاه صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 15 تا 19 در محل کاروانسرای گنجعلیخان کرمان برپا می گردد.

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 4441

به "برگزاری جشن ملی نوروزگاه از سوم تا دوازدهم فروردین ماه سالجاری در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن ملی نوروزگاه از سوم تا دوازدهم فروردین ماه سالجاری در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید