بطری هوشمند قرص دوز از دست رفته را یادآوری می نماید

به گزارش شیوا مارکت، محققان انگلیسی یک بطری هوشمند قرص توسعه داده اند که اگر بیمار دوز داروی خود را فراموش کند به وی یادآوری می نماید.

بطری هوشمند قرص دوز از دست رفته را یادآوری می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان یک بطری هوشمند قرص توسعه داده اند که اگر شما مصرف یک دوز از آن را فراموش کنید به شما یادآوری می نماید.

این سیستم که توسط محققان انگلیسیElucid Health توسعه یافته است، از آزمایش های خود سربلند بیرون آمده و کاربران می توانند به وسیله یک برنامه در تلفن همراه خود آن را کنترل نمایند.

کاربران همچنین می توانند اطلاعات را از پایگاه داده ارسال نمایند تا به پزشک بیمار اطلاع داده گردد.

محققان این سیستم می گویند: قرار است بطری هوشمند قرص با یادآوری دوز از دست رفته یاری کند تا از تعداد بیمارانی که قرص های خود را درست مصرف نمی نمایند، کاسته گردد.

این سیستم با آگاهی از اینکه بیمار قرص خود را مصرف نموده یا نه به وی زمان مصرف دارو را یادآوری می نماید.

این بطری توسط برنامه ای که در تلفن همراه نصب می گردد قابل راهنمایی است و کاربران می توانند با نصب آن در زمان مصرف قرص با جعبه باز شده قرص روبرو شوند تا دوز داروی خود را از دست ندهند.

پس از مصرف دوز دارو، درب بطری مجددا بسته می گردد تا در زمان بعدی آن دوباره باز گردد.

براساس آمارهای موجود، نیمی از بیماران داروهای تجویز شده را طبق دستورالعمل مصرف نمی نمایند و این می تواند نتایج عمده ای داشته باشد: یک مطالعه در سال 2013 در BMJ نشان داد بیمارانی که طبق توصیه پزشک دارو مصرف نمی نمایند به ویژه اگر داروی فشارخون باشد، تقریباً چهار برابر افزایش خطر ابتلا به مرگ را دارند و سکته مغزی آنها را تهدید می نماید.

یک مطالعه دیگر در سال 2013 از دانشگاه استون بیانگر آن بود، از دست دادن دوز قرص ها منجر به بروز بیماری های متعدد و درنهایت ایجاد یک هزینه 500 میلیون پوندی بر روی دوش دولت می گردد.

انتهای پیغام/

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 8415

به "بطری هوشمند قرص دوز از دست رفته را یادآوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بطری هوشمند قرص دوز از دست رفته را یادآوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید