بهترین نرم افزار حسابداری را برای کسب وکارتان انتخاب کنید!

به گزارش شیوا مارکت، شروع یک کسب وکار کوچک یا بزرگ، پیروزیتی بزرگ محسوب می شود. این کار آسان نیست و جرات و پشتکار بزرگی می طلبد؛ چرا که غیر از یک خرید یا فروش ساده، ارائه بهترین خدمات و مدیریت مالی در توسعه یک تجارت، بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه بتوانید یک تجارت را بدون هیچ مسئله ای اداره کنید، باید امور مالی خود را کاملاً مدیریت کنید. برای کاهش مسائل در مدیریت حسابداری، استفاده از نرم افزار حسابداری به مدیران همه مشاغل پیشنهاد می شود. اهداف مالی بلندمدت و کوتاه مدت نیاز به مدیریت مؤثر در بخش حساب ها دارند؛ بنابراین ، به عنوان یک مدیر پیروز یا یک حسابدار باتجربه ، باید به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری باشید.

بهترین نرم افزار حسابداری را برای کسب وکارتان انتخاب کنید!

قبل از پرداخت هزینه نرم افزار برای مدیریت حساب ها ، شما باید رابطه بین حسابداری و امور مالی را بدانید تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید. به طور کلی ، حسابداری، اطلاعات لازم را برای عملیات جمع آوری می کند تا صورت های مالی مانند ترازنامه، شرایط مالی، صورت سود و سایر موارد را بررسی کنیم. حسابداری و امور مالی با یکدیگر مرتبط هستند و نرم افزار تهیه شده برای این فرآیند فرایند کار را آسان تر کرده و نتایج دقیقی را ارائه می دهد.

این نوع نرم افزار برای یاری به حسابداران طراحی شده است و به تکمیل سریع و صحیح مراحل یاری می کند تا بدون هیچ گونه وقفه ای مشاغل خود را اداره کنید. کار با این ابزار بسیار آسان است و همچنین گزارشات صحیحی را از جز به جز عملکرد مشاغل تولید می کند. با یاری این نرم افزار ، شما باید احساس راحتی کنید چرا که به سادگی می توانید جریان وجه نقد را مدیریت کنید. علاوه بر آن ، می توانید لوایح و گزارش ها را برای استفاده در آینده و در مدت زمان طولانی نیز نگهداری کنید.

قبل از خرید سیستم حسابداری ، مواردی وجود دارد که برای اطمینان از بهترین انتخاب ها باید در نظر بگیرید. در ابتدا ، شما باید در مورد ویژگی های نرم افزار مورد احتیاج برای تجارت خود تصمیم بگیرید. اگر به ویژگی های بیشتر یا خاص تری نسبت به دیگر سازمان ها احتیاج دارید ، باید در نرم افزاری که می خواهید خریداری کنید سرمایه گذاری بیشتری کنید؛ اما اگر بودجه محدودی دارید، پس باید به نرم افزاری که دارای ویژگی های محدودی است ، راضی شوید. نکته دوم ، بهتر است نرم افزار کاربر پسند را پیدا کنید تا در هر زمان به راحتی از آن استفاده کنید. جدا از اینها ، نرم افزار منتخب شما باید دارای پشتیبانی قوی باشد تا بتوانید در صورت هرگونه مشکل در سیستم، به سادگی با ارتباط برقرار کردن با شرکت مبدا، مشکل خود را رفع نمایید. چند راهکار مرتبط با نرم افزار و انتخاب درست آن در بالا ذکر شد، بنابراین بر اساس آن می توانید نرم افزار حسابداری مناسب خود را انتخاب کنید. امیدواریم که با مطالعه این مطلب، بتوانید در انتخاب خود پیروز عمل کنید.

بایدها و نبایدهای نرم افزار حسابداری تولیدی

نرم افزار حسابداری یکی از مهمترین ابزارهای مورد احتیاج برای هر کسب وکار است. این سیستم ها نه تنها به شما در مدیریت امور مالی یاری می رساند؛ بلکه به شما در فرایند افزایش سوددهی نیز یاری می کند. شاید بپرسید که چرا و چگونه نرم افزار حسابداری می تواند سود را افزایش دهد؟ در اینجا به سه عملکردی که نرم افزار حسابداری را قادر به افزایش سوددهی کسب وکارتان می کند، اشاره می کنیم:

سوددهی در گرو دید همه جانبه

نرم افزارهای حسابداری این امکان را به شما می دهند تا ببینید پرفروش ترین محصولات بازار کدامند و تولید چه محصولاتی افراد را ترغیب به خرید می کند. نرم افزار حسابداری همچنین، ردیابی موجودی را ارائه می دهد؛ از این رو درباره محصولاتی که فروش خوبی ندارند نیز، اطلاعاتی کسب و خط تولید آن را برای رسیدن به سوددهی و سرمایه گذاری بر روی پرفروش ترین ها ، کاهش می دهید؛ بنابراین، می توانید تصمیم بگیرید که در دوره بعدی چه محصولاتی را بیشتر یا کمتر تولید کنید تا سود خود را افزایش دهید.

مشاهده ریز عملکرد با یک کلیک

چه کسی گفته است که تهیه گزارشات مالی دقیق و به روز ، تنها مزایای سیستم حسابداری است؟! یکی از مهم ترین فواید سیستم های حسابداری، صرفه جویی در وقت شماست. با صرفه جویی در وقت، کارکنان شما روی موارد دیگری از جمله بهبود کیفیت محصولات تولیدی و سرعت بالا تولیدات متمرکز می شوند.

سیستم حسابداری، بانک اطلاعاتی جامعی را درباره میزان مواد اولیه، موجودی انبارها، میزان تولیدات در روز، ماه و سال و سایر موارد دیگر را ثبت می کند که می توانید هر زمان که احتیاج داشته باشید، آن را به طور کامل بررسی و در اختیار مدیران قرار دهید.

تصمیم گیری های خرج کردن و تحلیل ریسک

شاید بخواهید مواد اولیه بیشتری برای افزایش خط تولید خود سفارش دهید یا محصولات جدیدی را در چرخه تولیدتان قرار دهید؛ شاید در نظر داشته باشید تا تعداد پرسنل خود را در کارگاه تولیدی تان بیافزایید؛ اما، قبل از انجام هر یک از این کارها، باید شرایط مالی کارگاه خود را در نظر بگیرید و آن را بررسی کنید. بررسی کنید که آیا بودجه لازم را برای انجام تصمیمات خود دارید؟ آیا تصمیم شما بر فرایند کسب وکارتان تأثیرگذار است؟ با بررسی گزارش های مالی می توانید به راحتی احتیاجهای خود را پیش بینی و اهداف آینده خود را بررسی کنید.

امروزه نرم افزار حسابداری تولیدی به یکی از احتیاجهای اساسی در کارگاه های مختلف تولیدی تبدیل شده و ثابت شده است که سیستم های نرم افزار تولیدی، به دلیل ساده سازی عملکرد، عدم خطا در محاسبات و کاهش اتلاف وقت، باعث افزایش چشمگیر بهره وری و ایجاد سوددهی در این قبیل کسب وکارها شده است.

نرم افزارهای حسابداری به منظور ساده سازی عملکردهای محاسباتی، عملیاتی از قبیل محاسبات و ثبت داده های مالی، داده های مرتبط با خرید و فروش مواد اولیه یا محصولات، برنامه ریزی تولید، گزارش کالاهای فروش نرفته، ثبت فاکتـور ضایعات، تعریف انبارهای مختلف و افزودن کالا به آن، محاسبه قیمت تمام شده مواد مصرفی در تولید محصول، ردیابی سهام ها ، چک ها ، تخصیص منابع، تفویض وظایف تا جهتیابی تولید را به طور کامل انجام می دهد. علاوه بر ساده سازی، این نرم افزار همچنین فرآیندها را ادغام می کند و برای تولید کنندگان، امکان مشاهده کامل و جامع جهت تولید را از طریق یک سیستم فراهم می آورد.

امروزه نرم افزارهای مدیریت و حسابداری تولیدی همانند دستگاه ها و ماشین آلات، در تولیدات ضروری هستند. این نرم افزارها، نه فقط برای شرکت های بزرگ تولیدی، بلکه در مشاغل تولیدی متوسط و حتی نوپا و کوچک نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نرم افزار های حسابداری مناسب مشاغل تولیدی به تخصیص منابع، مدیریت زمان و جهتیابی ساده در فرایند تولید یاری می کند و در نتیجه فرایند تولید را تسریع می بخشد. هنگامی که زمان تولید کوتاه می شود، می توان اجرای سفارش را زودتر پردازش کرد و فعالیت های با ارزشی بیشتری را انجام داد.

بهبود عملکرد کسب وکار با استفاده از نرم افزار حسابداری بازرگانی

نرم افزار حسابداری یک برنامه کاربردی است که به طور خاص برای تسهیل کار حسابدار در ضبط معاملات تجاری که معمولاً به صورت دستی انجام می شود، مانند خرید، فروش، کارمزد، دفترچه و سایر فعالیت های حسابداری طراحی شده است تا صورت های مالی را به طور صحیح ثبت و با ارائه راهکارها و گزارشات جامع در تصمیم گیری ها ، به مدیران یاری نماید.

نرم افزار حسابداری بازرگانی با هدف تسهیل کارهای شخص حسابدار، در تهیه صورت های مالی، متشکل از ترازنامه ها ، سربرگ ها ، تراز آزمایشی ، جریان های نقدی ، سود و زیان ، پفراینده حسابرسی مالیات ها و غیره طراحی و ارائه شده است و با تسریع عملکردهای مالی، جلوگیری از محاسبات اشتباه، بهبود کارایی شغلی و … به شرکت ها در فرآیند تصمیم گیری، با ارائه داده های دقیق و مشخص کردن شرایط مالی شرکت یاری می کند.

قبل از تصمیم گیری برای انتخاب نرم افزار، شرکت ابتدا باید احتیاجهای خود را بداند. اگر شرکت فقط برای حسابداری به اتوماسیون احتیاج دارد، استفاده از نرم افزار حسابداری به تنهایی کافی است. معمولاً نرم افزار حسابداری فقط توسط بخش حسابداری یا امور مالی استفاده می شود و معمولاً کاربران آن فقط حسابدار هستند.

سیستم های حسابداری اغلب راهکار های جامعی را برای بخش های مختلف از جمله حسابداری ارائه می دهند و هرچه پیشرفته تر و با ماژول های کاربردی و تخصصی بیشتری باشند، هزینه های آن ها نیز افزایش می یابد. به عنوان مثال، شرکت های بازرگانی اغلب با ارزهای مختلفی برای تجارت با دیگر کشور ها احتیاج دارند؛ بنابراین، سیستمی که برای حسابداری خود استفاده می کنند باید قابلیت چند ارزی را نیز داشته باشند؛ که اغلب شامل هزینه جدا برای مشتریان این قبیل نرم افزارها می شود.

چرا استفاده از نرم افزار حسابداری در حال افزایش است؟

در هر کسب وکاری چه کوچک و چه بزرگ، مدیریت مالی بسیار مهم است. نرم افزارهای حسابداری با جمع بندی ریز داده های مالی، به شما یاری می کند تا درآمد و بودجه شرکت را در زمان مناسب سرمایه گذاری کنید. بدون شک نصب نرم افزار حسابداری معتبر بسیار تاثیرگذار و قابل اعتمادتر است اما عاقلانه است که برای انجام چنین برنامه ها بی با یک حسابدار خبره نیز مشورت کنید.

ما در هوشمند نوین، به ارائه پکیج های مختلف نرم افزار حسابداری می پردازیم و سعی ما همواره بر این بوده است تا محصولات تخصصی خود را به صورت جامع و با هزینه ای معقول به مشتریان خود ارائه دهیم. تیم ما با بهره از مهندسین با تجربه، به طور مداوم بر روی سیستم های حسابداری مشغول بوده، تا برنامه ها یی به روز و پیشرفته، در جهت رفع احتیاجمندی های مالی مدیران و حسابداران تولید کند. ما در تیم هوشمند نوین این اطمینان را به شما می دهیم که از طریق این سیستم ، شما می توانید مزایای زیر رابه دست آورید.

صحت دیتابیس

در یک تجارت، حفظ بانک اطلاعاتی گسترده، حاوی اطلاعات در مورد مشتریان ، محصولات ، مقادیر ، هزینه ها ، پرداخت ها و غیره بسیار مهم است اما گاهی اوقات کارکنان شما هنگام وارد کردن آنها به ستون خاص ، مرتکب برخی اشتباهات می شوند. با این حال ، با نرم افزار حسابداری ما ، چنین کارهایی با دقت بسیار انجام می شود.

محاسبه سریع

محاسبات دستی معمولاً زمان زیادی را صرف می کند که در عصر امروزی غیرقابل قبول و منسوخ است؛ از این رو ، شما باید از سیستم های حسابداری که تمام محاسبات حیاتی را در مدت زمان کم و به صورت دقیق انجام می دهد، استفاده کنید. این امر همچنین به شما امکان می دهد تا برروی سایر احتیاجهای خود در کسب وکارتان متمرکز شوید.

امنیت

نشت اطلاعات حساس در تجارت ، اعتبار شرکت را در بازار تضعیف می کند. اکنون شما می توانید با استفاده از یک برنامه حسابداری حرفه ای ، از داده های تجاری خود محافظت کنید؛ علاوه بر این، استفاده از سیستم های حسابداری، این امکان را برای شما فراهم می کند تا با ذخیره سازی اطلاعات بر روی حافظه های جانبی و فلش ها ، در صورت ایجاد مشکل، آنها را بازیابی کنید.

گزارش تجزیه و تحلیل

شما باید به طور دوره ای تجزیه و تحلیل کاملی از عملکردهای تجاری سازمان خود انجام دهید. این کار برای شناسایی بخش ها یی که احتیاج به توجه بیشتری دارند ضروری است؛ بنابراین، استفاده از یک برنامه مدیریت حسابداری، به شما این امکان را می دهد که گزارشات ارزیابی دقیقی را برای اجرای اقدامات توصیه شده، در اسرع وقت به دست آورید.

قابلیت دسترسی ساده

متخصصان فروش غالباً باید قبل از تعامل با مشتریان، وقت و انرژی زیادی را برای به دست آوردن موجودی ها ، داده های مشتریان و … صرف کنند. بدون شک استفاده از سیستم حسابداری ساده، به افراد مختلف که گاهاً دانش حسابداری ندارند نیز یاری می کند تا دچار سردرگمی در محاسبات نشوند. قابلیت دسترسی ساده به تیم شما یاری می کند که پس از تحلیل داده ها ، به درستی عمل کند.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی و احتیاجمندی های کاربردی مشتریان

طبیعی است که بیشتر فروشندگان و مغازه داران، دانش حسابداری کافی برای استفاده از نرم افزارهای حسابداری تخصصی و حرفه ای را ندارند؛ به همین دلیل، سهولت در استفاده از برنامه و کاربرپسند بودن آن بسیار مهم است. انسان ها همواره تحت تاثیر زیبایی و سادگی قرار می گیرند و این حتی در نرم افزارهای حسابداری نیز صادق می کند. نرم افزاری ها یی برای مدیریت فروشگاه ها مناسب است که ساده بوده و احتیاج به دانش حسابداری نداشته باشند؛ به همین دلیل است که توسعه دهندگان نرم افزار های حسابداری سخت تلاش می کنند تا سیستم ها یی کاربر پسند طراحی و ارائه دهند.

خطاهای انسانی را به حداقل برسانید

همان طور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، یکی از ضررهای مدیریت و حسابداری دستی، احتمال زیاد خطای انسانی است. اشباهاتی مانند 1 را 2 زدن در حسابداری متداول است؛ اما اگر یک صفر را اضافه یا کم بزنید، به مسائل بزرگی ختم خواهد شد. نرم افزار حسابداری فروشگاهی، به فروشندگان شما یاری می کند تا هرگونه داده و معاملات مشتری را به طور اتوماتیک ضبط کنند؛ بنابراین می تواند، خستگی ورود داده های مکرر را کاهش داده و احتمال خطای انسانی را به کمترین حد ممکن برساند.

مدیریت موجودی عملی

در مقایسه با سایر مشاغل، کسب وکارهای فروشگاهی روزانه با دریافت و پرداخت مبالغ بیشتری سروکار دارند؛ بنابراین، برای ساده سازی مدیریت موجودی خود، به یک سیستم حسابداری فروشگاهی احتیاج دارید. برنامه حسابداری هوشمند نوین، اطلاعات دقیقی در مورد موجودی ها ، در اختیار شما قرار می دهد.

مدیریت چند رسانه ای آسان تر

با پیشرفت مشاغل، دیگر این گونه نیست که همه کارهای مدیریتی صرفا حضوری یا دستی انجام شود؛ بنابراین ، لزومی ندارد که به طور مستقیم از فروشگاه های خود بازدید کنید تا از میزان فروش محصولات، میزان موجودی و … مطلع شوید. با استفاده از برنامه های حسابداری می توانید داده ها و اطلاعات فروشگاه های خود را، از یک مکان یا حتی از طریق تلفن همراه خود کنترل کنید.

به جذب مشتری فکر کنید!

ما می دانیم که اگر اطلاعات کافی درمورد مشتریان خود نداشته باشیم، فرصت بزرگی را برای افزایش فروش از دست می دهیم. برای به دست آوردن این بینش، می توانید از طریق نرم افزار حسابداری اطلاعات لازم مشتریان خود را ثبت و در مواقع احتیاج از تجزیه و تحلیل آن استفاده کنید. با بررسی تجزیه و تحلیل نرم افزار حسابداری می توانید دریابید که بزرگترین هزینه کننده ها و مشتریان شما کدام هستند و با ارائه و ارسال تخفیف ها و پیام های ترغیب کننده به مشتریان، فروش و سوددهی خود را افزایش دهید.

با نرم افزار حسابداری پیمانکاری، در قله درآمد خود بایستید!

چه مدت می توانید حساب های شرکت خود را با لیست های دست نویس مدیریت کنید؟ آیا برای هریک از مشاغل کوچک و نوپا نرم افزار حسابداری تجاری ضروری است؟ تجارت شما از نرم افزار حسابداری خوب چگونه سود می برد؟ در حقیقت، انتخاب نرم افزار حسابداری از زمان شروع کسب وکارتان باعث می شود تا از ابتدا بتوانید کنترل کارهایتان را در دست بگیرید و از انتقال اسناد که با تلف کردن وقت همراه است دوری کنید.

از مهم ترین بخش های شرکت های پیمانکاری ، می توان به بخش حسابداری و واحد مالی آن شرکت اشاره کرد. بدون داشتن سیستم حسابداری پیمانکاری نمی توانید به قرارداد ها و پیچیدگی فرآیندهای پرداخت هزینه و حقوق و دستمزد رسیدگی کنید. شغل پیمانکاری ، اغلب در دست فرد یا شرکتی است که با سازمان یا شخصی دیگر ، قرارداد دارد و در ازای این قرارداد پروژه ای را برعهده می گیرد. قراردادهای پروژه ای شامل موضوعات مختلفی از جمله موضوع و مدت انجام کار ، مبلغ قرارداد و تعهدات بین طرفین است.

پیمانکاران و شرکت های پیمانکاری اغلب چند پروژه پیمانکاری را به صورت همزمان مدیریت می کنند و همانطور که می دانید مدیریت همه جانبه پروژه ها به صورت همزمان کار بسیار دشواری است. یک پیمانکار با امضای قراردادها ، مسئولیت بزرگی را عهده دار می شود مسئولیتی که با کوچکترین اشتباه تمام برنامه ریزی های اجرا شده را دچار مشکل می کند. شما می توانید با استفاده از یک نرم افزار پیمانکاری دقیق ، هم زمان چند پروژه را مدیریت ، اطلاعات مالی شرکت خود را تحلیل و با ثبت صورت هزینه ها ، ارزیابی دقیقی از عملکرد کسب وکار خود داشته باشید. علاوه بر آن اگر می خواهید ثبت و گزارش را با دقت بررسی کنید ، استفاده از نرم افزاری جامع و یکپارچه می تواند به شما در انجام این امور یاری کند. شاید سوال کنید چرا باید از سیستم پیمانکاری استفاده کنیم؟ پاسخ به این سوال آسان است. استفاده از نرم افزار حسابداری پیمانکاری برای شما مزیت هایی را ایجاد می کند که از میان آن ها می توان به عدم وجود مغایرت بین اطلاعات مالی و واحدهای عملیاتی ، مدیریت دقیق هزینه های هر قرارداد ، بررسی دقیق میزان هزینه های اجرا شده و مقایسه با برآورد کل هزینه ها ، مدیریت عملیات دریافتی بابت هر یک از صورت شرایط ها اشاره کرد.

برای بیشتر صاحبان مشاغل ، سهولت استفاده بر سایر عملکردها و قابلیت های فنی نرم افزار ارجحیت دارد. با این حال، نرم افزار حسابداری باید بتواند جوابگوی احتیاج ، حال و آینده تجارت شما باشد. نرم افزار حسابداری، متناسب با احتیاجهای منحصر به فرد مشتریان ، یاری می کند تا تجارت را درک کنید و همچنین برای آینده شغلی خود برنامه ریزی کنید.

نرم افزار حسابداری به شما یاری می کند تا کلیه خریدها، سفارشات، دارایی و موارد دیگر را پیگیری کنید. از ویژگی های تخصصی نرم افزار حسابداری پیمانکاری هوشمندنوین می توان به امکان ایجاد تعداد نامحدود پروژه در نرم افزار پیمانکاری، کدینگ پیش فرض پیمانکاری، معرفی مراکز هزینه و ثبت کالاهای مصرفی در هر پروژه و قرارداد، معرفی چندین انبار در پروژه های مختلف، محاسبه بهای تمام شده و سود و زیان هر پروژه، ارائه صورت شرایط پیمانکاری در مراحل مختلف، امکان ثبت ضمانت نامه، ارائه گزارشات فصلی جهت ارائه به دارایی به همراه گزارشات متنوع و جامع، ارائه دسترسی های دلخواه مدیران و کاربران، مکان ایجاد پروژه های مختلف و معرفی صندوق، تنخواه گردان و بانک به تفکیک پروژه ها ، امکان تفکیک مواد اولیه، مصالح مصرفی و خروجی هر پروژه به صورت جداگانه و…اشاره کرد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره نرم افزارهای تخصصی هوشمند نوین، می توانید به سایت ما و مشاهده دموی رایگان نرم افزار بپردازید.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21926

به "بهترین نرم افزار حسابداری را برای کسب وکارتان انتخاب کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نرم افزار حسابداری را برای کسب وکارتان انتخاب کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید